Skal spartel blandes op? {{forumTopicSubject}}
Igår påførte jeg noget bådspartel (filler) på min glasfiberjolle for at fylde nogle huller ud. Det kom i to dåser og fra mærket "Jotun - Yacht filler" Der var 0,5L i hver dåse den ene var brun og den anden var hvid. Der stod intet på dåsen om at de skulle blandes sammen. Jeg påførte spartlen direkte fra dåsen på de nødvendige områder og spartlede det så det blev pænt og glat.
Nu er det lidt over et døgn siden jeg påførte det og det er endnu ikke tørt. Har jeg gjort noget forkert?
Bliver helt nervøs da det er en del af et større restaurations projekt.
PS det skal lige siges at der bag på dåsen står at det kan tage op til 2,5 dag før at det tørre hvis det er under 20 grader. Hvilket det jo må siges at have været siden igår.
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
jul 2019
Følger: 12 Følgere: 20 Emner: 4 Svar: 11
Der er gået et døgn og selv ikke det tynde lag lader til at være hærdet
jan 2007
En to-komponent spartelmasse som kan bruges over som under vandlinien. bruges til at hindrer vandindtrængning. Kan overmales med forme for maling og benyttes på de fleste underlag som gelcoat, stål og aluminium.
Overmalingstør v/23°: 2 timer
Hærdet v/23°: 36 timer
Farve: Lys grøn
Rengøring: Fortynder nr. 17
0,5 liter
Jotun YACHTING EPOXY REPAIR A+B En to-komponent spartelmasse som kan bruges over som under vandlinien. bruges til at hindrer vandindtrængning. Kan overmales med forme for maling og benyttes på de fleste underlag som gelcoat, stål og aluminium.
jan 2007
jul 2019
Følger: 12 Følgere: 20 Emner: 4 Svar: 11
Skal spartel blandes op?