Sikkerhedsclips {{forumTopicSubject}}
Hejsa. En af mine venner har netop købt en Doral 170 BR med en Mecury 125 fra 97, og vi skal have den i vandet for første gang i morgen..
En ting under mig, der er ingen steder at sætte en pull-off sikkerhedsclips på ? På andre Doral 170 Br´er skal man sætte en klemme-clips ind på selve den del, hvor man sætter startnøglen i, og sætter man ikke den clips i, er der ingen tænding til motoren..
Alt jeg kan finde på denne båd, er en on-off vippekontakt på selve gas-gear konsolen, men den kan kun sættes til enten off eller on, og der kan ikke sættes nogen former for clips på den.
Er der nogen der kender til systemet på sådan en Mercury 125 hp V4 med kaburator fra 1997 ?
Vi vil helst ikke til at flikke noget sammen selv, hvis det er fordi vi blot har overset noget..
Der er en sådan snor med clips med, som i kan se på billedet, men jeg kan ikke finde nogen steder at sætte den på/i ?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 4 Svar: 246
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 43 Svar: 238
vippe kontakten er dødmandsknappen, og vil æde på der sidder et plastik cover over kontakten på den øverste halvdel som gør at når snoren er lagt på og kontakten vippet til on kan snoren ikke trækkes af andet end kontakten vipper til off!
mvh
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Trækker den så den røde vippeknap ud af kontakten ? eller hvordan, for knappen skal trykkes nedad, for at stå på off. og det kan man jo ikke regne med, at den ender der, hvis man ryger udenbords, der vil det mest logiske jo være, at knappen bliver rykket op på ON...
Systemet er som på billedet, og der er ingen cover eller andet, der sikrer at knappen bliver trykket ned på OFF, når man rykker i snoren....
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 43 Svar: 238
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Sikkerhedsclips