7.128 visninger
|
Oprettet:
Er du blevet stoppet af politiet ang sejlads med vandscooter? {{forumTopicSubject}}
Hey med jer!
De regler ang sejlads med at man ikke må sejle i natur 2000 områder.. Er det nogle regler i overholder? og er i nogensinde blevet stoppet af politiet?
jan 2013
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 8 Svar: 212
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
mar 2008
Hvorfor må en stor luksus liner som larmer og forurener fra sin store v8 motor så sejle de steder?!
For alm motor både må jo godt sejle mellem lillebæltsbroerne, Ik?
JEG SYS DET ER TIL GRIN !!
Iøvrigt ser jeg dagligt mellemstore tank lignende skibe sejle under broerne og hen til fredericia.. de forurener og genere da os?...
- Jeg og en ven har iøvrigt snakket om hvor længe de regler omkring vandscooter sejlads holder ved.. altså min ven han tror ikke der går længe før vandscootere igen bliver forbudte på de danske kyster.. Hvad tror i??
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 26 Svar: 94
Hvis de store Tanker skibe ikke sejlede forbi kunne du heller ikke få benzin til din vandscooter. Du må overholde de regler der er lavet og sådan er det, og især når det omhandler naturen.
Det er min mening og tror de fleste har det sådan.
mar 2008
Men helt ærligt.. At jeg ikke engang må krydse broerne med så lav fart at jeg ikke engang planer.. Det da surt! For lige bag den gamle bro må man gerne sejle?!
Iøvrigt.. Hvad står pwc for?
Den eneste grund til jeg sys det er træls.. Er fordi jeg bor lige ned til den nye bro..
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Og at sige at man bare kan sejle hvor det er lovligt er noget ævl.
Den sorte prik på kortet her er Næstved. Det hele er Natura 2000 område, men du må sejle med speedbåde og meget andet, samt der sejler erhvervstrafik samme sted..
Hvad er det så der skal beskyttes imod ?
Så ja vi bryder loven i Næstved.
Og så kan i jo synes at vi er idioter, respektløse eller dumme, men det giver ingen mening at lave hele farvandet omkring Næstved om til Natura 2000 område, før man så også forbyder al anden sejllads.
mar 2008
jun 2008
De steder som du ser rundt om næstved, har ingen havne hvor du kan sætte vandscooter i, så skal du sætte den i de steder, så bliver det på nakken med svinet og afsted med over stranden.
Man har jo lavet det så smart, at områderne med Natura 2000 altid er hvor du har en reel mulighed for at sætte vandscooteren i.
Der hvor du alligevel ingen mulighed har for at sætte noget som helst i, der har man ikke gjort noget, da der aldrig sejler nogen i forvejen.
Hmm, underlig holdning Brian, bare fordi du selv er så heldig at være i et område hvor de ikke prøver at forbyde alting.
mar 2008
Frank H - Nej man skal sidde med problemet før man kan forstå det åbenbart
mar 2008
Hvor sejler du i øvrigt henne?
jun 2008
Vandet ligger lige ved siden af, men der må ikke sejle nogen vandscootere.
Men der må gerne sejles med en stor V8 motor i en båd, også selvom den har udstødningen over vandet.
Man må også gerne bade samt råbe og skrige.
De områder omkring karrebæksminde er kun lavet for at irritere vandscooterfolket mest muligt.
Og den med knægtene på sognevejen duer heller ikke rigtigt her, for nu er der jo nogen vandscooterfolk som kan finde ud af at vise hensyn.
I kanalen i karrebæksminde er der max fart på 6 kn, og jeg har endnu til gode at se en vandscooter sejle hurtigere end tilladt. Til gengæld har jeg set mange alm både og sågar sejlskibe skide højt og flot på det.
På hverdage arbejder jeg, så der kniber det med at afsætte tid til at køre 40 - 50 km, bare for at finde et slæbested hvor det er tilladt, så som det er nu, så sejler jeg alligevel i karrebæksminde hvor alt er Natura 2000 område, ligesom ca 20 - 30 andre vandscootere også gør.
jun 2008
Hvis nu i kendte området, så ville i nok give folk ret i at det Natura 2000 for det pågældende område kun er lavet for at forhindre vandscootersejllads og intet andet.
Og til dig Daniel kan jeg kun sige, at jeg indtil videre hernede kun har mødt folk i kajakker som overhovedet ikke besider alm sund fornuft, og ingen respekt har for andre end dem selv.
Folk der sejler kajak hernede, sejler bevidst tæt på lystfiskere, bare for lige at vise at de ejer vandet.
Møder man en kegle i kajak ude på fjorden, så fægter personen gerne vildt med armene, for at fortælle dig at du er totalt idiot, når du kommer sejlende med lovlige 6 kn, for du laver jo bølger der hvor han skal sejle.
Hvorfor er det lige at folk i kajak eller for den sags skyld kano, ikke kan fatte at der er andre brugere af vandet end dem selv.
jul 2011
Synes det er i orden de laver forbud for de vandscootere/jetski. De larmer helt vildt, ihvertfald de 2 taktere der har sejlet forbi vores sejlskib med fuld fart.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Dette er så blot seneste eksempel på opførsel der med sikkerhed vil være med til overvejelser om skærpede regler:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-70440732:tre-roere-torpederet-af-jetski.html?crosspromobottom
PS. jeg sejler ikke vandscooter, men både i speedbåd, kajak og sejlbåd. Min grundholdning er at vandet er en legeplads for ALLE - også vandscootere. Jeg går ind for så få regler som muligt, men er af den opfattelse at der indføres regler (restriktioner) når befolkningen ikke kan finde ud af at opføre sig ordentlig og tage hensyn til at der skal være plads til alle - og ja, det er hamrende ærgeligt at det går ud over det store flertal når der er nogle få (som bl.a. dig) der ikke kan finde ud af det
jul 2011
Vi sejlede på grund med vores sejlskib, og der fik vi hjælp af en vandscooter som viste hvilken vej vi skulle sejle.
Men det er få enkeltpersoner som ødelægger det for andre, ligesom i så mange andre tilfælde.
jun 2008
Og du er så åbenbart endnu en som udtaler dig om noget du ikke ved ret meget om.
Hele karrebæk fjord en Natura 2000 område. Her sejler der hver dag over 200 forskellige både, og en del erhvervsskibe.
I det område ligger der 8 havne med slæbesteder.
Her sætter folk deres vandscooter i, da der ellers skal køres 50 - 70 km, for at komme til et slæbested hvor det kan forgå fuldt lovligt.
Når vandscooteren er søsat sejler vi så ud gennem fjorden i sejlrenden, ligesom alle andre både gør, og når vi er komme igennem molen i karrebæksminde og ca 500 meter syd vest, så sejler vi der, og giver den noget gas.
Det område vi sejler i er så fuldt lovligt, men problemet er at komme ud til det, pga Natura 2000.
Og jeg gentager lige, jeg har endnu til gode at se en vandscooter bryde fartgrænsen under broen i karrebaæksminde, så totalt idioter kan de nok ikke være alle sammen.
Jeg har det så helt fint med at i mener at jeg er dum, idiot og hensynsløs.
At få ændret reglerne i Karrebæksminde, ville nok tage tid, og indtil det sker, så kunne vi ligeså sælge vores vandscootere.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
aug 2005
Det er helt uden betydning hvor mange andre typer fartøjer der sejler der eller hvor synd du har af dig selv - det har intet med sagen at gøre. Du vælger at bryde reglerne fordi du ikke mener at reglerne er rimelige.
Det ville være et kønt samfund hvis vi alle bare gjorde som det passede os, bare fordi vi syntes at det var synd for os (ironi kan forekomme).
PS. den eneste der ind til nu har skrevet at du er "dum, idiot og hensynsløs" er dig selv et par gange - men jeg begynder at være tilbøjeligt til at give dig ret i den del af dine indlæg
jun 2008
Jeg har masser af vand at sejle på, så ingen problem der.
Problemet er at jeg ikke har en reel mulighed for at komme ud til det vand, medmindre jeg køber en helikopter. Det tillader budgettet ikke lige pt.
Du drager igen underlige sammenligninger.
"Hvis din knægt vil køre gokart, skulle han så også have lov at køre på offentlig vej hjemmefra og ud til banen ?? Vejen bruges jo alligevel til tung trafik og tons vis af biler og motorcykler ??"
Siden hvornår er en gokart belevet beregnet til at køre på offentlig vej, hvor der er anden trafik ??
En vandscooter må sejle på offentligt vand, hvor der også forkommer anden færdsel, det er fuldt lovligt, bare ikke i Natura 2000 områder.
Kan du se forskellen ?
Jens
Du skriver at jeg forstår det bare ikke.
Er du sikker på at du forstår det.
Ved du overhovedet hvad Natura 2000 går ud på ?
Læs lidt om Natura 2000 og prøv så at se på det jeg skriver igen. Jeg kan hjælpe dig lidt på vej med lidt stikord.
Fuglereservat, Miljø, regulering af både jagt og fiskeri.
Så kan du bagefter læse lidt om Karrebæk fjord bagefter, og så kan vi prøve at snakke rimeligheden i at det udelukkende er vandscooter sejllads som er forbudt i det område.
Udover at du giver mig ret i det, så tror jeg igen du glemmer at læse det hele der skrives.
Kenneth kalder dem der bryder loven for idioter.
Jesper kalder det dumt og respektløst.
Det ville ihvertfald gavne hele indlægget her, hvis du gad at læse det der rent faktisk bliver skrevet.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 12 Både: 3 Emner: 47 Svar: 216
jun 2008
Du væver stadig rundt i underlige forklaringer, som intet har med sagen at gøre.
En kanllert må ikke køre på en motorvej, af den simple grund at den ikke kan holde den mindste hastighed som det kræver. Egentligt ganske fornuftigt.
Hvad Natura 2000 går ud på, har jeg skrevet lidt om længere oppe, og det har intet med hastighed, gule vandscootere eller andet at gøre.
Det er udelukkende pga miljø, dyrreservat og lignede at gøre.
At udelukke en bestemt gruppe fra at sejle igennem et sådan område, hjælper intet på miljø eller andet, det hjælper kun på at udelukke den gruppe i at komme ud at sejle.
Skal det være et Natura 2000 område, ja så forbyd al sejllads istedet.
At begynde at sammenligne med alle andre regler eller folk med anden etnisk baggrund, gider jeg faktisk ikke kommentere, for kan folk ikke rigtigt argumentere ordentligt, så kan man jo altid prøve at trække racismekortet, eller prøve at fjerne focus fra det som vi rent faktisk snakker om.
Skulle nogen have glemt det, så er det Natura 2000 og vandscootere.
Og ja, jeg kører også nogle gange for stærkt, kører med let overlæs på min trailer, glemmer selen,parkere hvor jeg ikke må,
og temlig sikkert også mange andre ting.
Jeg er åbenbart ikke en helgen som mange andre, der bruger deres tid på at pudse glorien, og fortælle andre at de er dybt kriminelle fordi de bryder nogle regler, som i mange tilfælde er totalt åndsvage.
Mon ikke vi efterhånden er ved at være færdig med emnet nu, jeg tror ikke at vi kommer til nogen enighed eller forståelse, så der er vist ingen grund til at blive ved.
jun 2008
Nu troede jeg lige at vi var færdige, og så alligevel ikke.
"jeg kører også nogle gange for stærkt, kører med let overlæs på min trailer, glemmer selen,parkere hvor jeg ikke må,
og temlig sikkert også mange andre ting. "
Alle disse forseelser ( som jeg også laver ) går kun ud over vedkommende der bryder disse love og regler, medmindre der er uheld impliceret.."
Alle disse ting går også ud over andre mennesker, og specielt dem som overholder reglerne.
Når vi bryder disse regler, medfører det mere kontrol, til gene og ulempe for alle dem som ikke bryder dem.
Du er altså lidt alternativ tænkende når det drejer sig om Natura 2000 og vandscootere.
Læg nu mærke til at jeg ikke skriver at vi sejler rundt i natura 2000 områder, med hovedet oppe i røven, og spiller smarte.
Vi sejler ud igennem et Natura 2000 område, for at komme ud hvor vi fuldt lovligt kan sejle, og give den gas.
I det område hvor vi sejler, er der ingen badetosser, ingen fugle, og bestemt ingen kajakker ( og guskelov for det da )
De både som kommer sejlende kan se os, og vi kan se dem, der er absolut ingen fare eller gene ved det.
Hele problemet er kun at for at komme derud, så er vi nødt til at sejle igennem et Natura 2000 område, hvor der sejle masser af anden trafik, og hvor mange skider højt og flot på reglerne. Høj hastighed, høj musik, al for tæt på kysten.
Det ses ofte at folk trækker vandski i det område, og der er stadig kun max 6 kn for alle både.
Desuden er hele området overplantet med ruser og garn, selvom det er et område hvor man skal beskytte dyrelivet.
Alle må sejle der, undtagen vandscootere.
Forklar mig venligst hvori det logiske er, da jeg nægter at tro på at en vandscooter med 6 kn, larmer, sviner eller skræmmer flere dyr end en stor v8 motor med 30 kn gør.
Hvis du kan forklare mig logikken i det, så jeg fatter det, ja så stopper jeg da med det samme med at sejle igennem området, men det er ikke nok at fortælle mig at det må jeg ikke, for loven forbyder det.
aug 2005
Du tror det handler om Natura 2000 er rimeligt (og om det er synd for dig) - men det gør det ikke. Prøv at læs opretterens indlæg - det handler om hvorvidt andre bryder reglerne, og er blevet taget af politiet. Men det forstår du nok ikke - og helt ærligt tror jeg aldrig du kommer til at forstå det. Du er åbenbart den type der mener at hvis love/regler ikke lige passer dig, så gør du bare som det passer dig. Du af alle kan bedst vurdere hvad der er ret og rimeligt og bedst for alle - det kan vi tilsyneladende ikke gøre noget ved.
Og hvis du selv læser indlæggene, så er både Jespers og Kenneths indlæg skrevet før du ytrede dig, så de kan vel dårligt være rettet mod dig som person.
Så igen, du er selv den eneste der skriver at du er "dum, idiot og hensynsløs".
om du er hensynsløs kan jeg dog ikke vurdere ud fra dine indlæg, men mht. de 2 andre udsagn der må jeg nok efterhånden give dig ret
Håber du en dag vågner op og indser at det ikke fremmer sagen at bryde de love man er utilfredse med - det er sket for andre når de bliver voksne.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
jun 2008
Puds nu bare glorien, og hold dig til reglerne, så skal alt nok gå dig vel.
Kenneth b
Jeg ved det faktisk ikke, men jeg tror ikke de skelner sådan når det er natura 2000 område.
Vi er aldrig blevet stoppet, og vi har da mødt politiet flere gange.
Det sker jo nok en dag, men så længe vi sejler ordentligt så har vi faktisk ikke oplevet nogen problemer udover kajaktosserne endnu.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 26
Og jeg er faktisk ret enig med Frank H i, at vandscooterbekendtgørelsen udelukkende er bygget på at nogle mennesker (måske især inde i Naturstyrelsen) bare ikke bryder sig om denne bådtype.
Grundlaget for vandscooterbekendtgørelsen er, at vandscootere udgør en væsentlig forstyrrelse i Natura2000 områderne. Naturstyrelsen erkender dog, at der ikke findes skyggen af bevis for at vandscootere skulle forstyrre naturen mere end andre motorbåde. Der er udelukkende tale om et "forsigtighedsprincip", som i øvrigt i henhold til EU-regler ikke må benyttes unden videnskabeligt belæg.
Naura2000 områder dækker næsten 20% af det danske hav. Og især folk fra Næstvedområdet er belemret med reglerne, idet det kun er muligt at sejle i et begrænset område. Og gad vide hvor mange sommerhusgæster der synes det er fedt?
Jeg synes det er helt fair, at man skal holde sig 300 meter fra kysten, og at passagen skal ske med 5 knob. Disse regler gælder iøvrigt for alle motorsejlere i Karrebæksminde området (Politibekendtgørelsen om sejllads). Men at man slet ikke må gennemsejle Natura2000 områder (heller ikke 300 meter fra kysten), er helt hen i vejret, og savner enhver form for saglighed.
Det svarer nogenlunde til, at man forbyder capriolet'er i større byer, eller gravide at køre på cykel i dagtimerne.
Nyere vandscootere er ret støjsvage 4-taks motorer med et forholdsvist lavt brændstofforbrug. Det giver bare slet ikke nogen mening, at de ikke må sejle fra by til by 300 meter fra kysten (ligsom alle andre må). Og indenfor 300 meters zonen, er det jo fuldstændig ligegyldigt hvad man sejler i, så længe det sker med en fart af max. 5 knob.
mar 2008
Jeg er enig i alt hvor du skriver! Fedt at se en person det prøver at få de tosser til at vågne lidt op!
Mvh Martin
apr 2008
Jeg er umiddelbart enig med Brian i, at man ikke bør sejle indenfor de områder hvor vandscootere er bandlyst. Men omvent, så vil jeg have lov til at sejle fx til Femø, som jeg vil gøre i morgen. Og jeg er MEGET opmærksom på ikke at genere nogen undervejs, herunder særligt i havne og kanaler, samt hvor der er andre sejlende.
Jeg er til gengæld IKKE enig i, at man bare skal sidde med hænderne i skødet og vente på at tingene ændrer sig. Man er nødt til at komme op på barrikaderne og kæmpe for sin ret, hvis man skal gøre sig forhåbentlig om ændringer.
Ida Auken har underskrevet en bekendtgørelse som er urigtig, EU-stridig, udokumenteret og usaglig. At nogen hjernedøde tåber ikke kan finde ud af at sejle ordentligt, er meget sørgeligt. Men at forbyde vandscootere er ærlig talt ikke vejen frem.
Jeg ser hver dag tåber på cykel, som kører over for rødt mv. Men det er da ikke ensbetydende med at cykler forbydes. Hver eneste dag bliver folk lemlæstet eller slået ihjel af tåber i biler. Men det er da ikke ensbetydende med, at biler forbydes. Hver sommer hører vi om speedbåde hvor folk er kommet til skade i skruen, hvor de er sejlet på kysten i branderter eller andre fuldstændig tåbelige ting. Men det er da ikke ensbetydende med at speedbåde forbydes..
Jeg taler altså hverken for- eller imod vandscootere. Men jeg er fandme tosset over, at myndighederne åbenbart kan få lov til at lave love som bygger på absolut intet sagligt grundlag, og som oven i købet er i stid med EU-regler. Hvad bliver så det næste?
Man må som borger her i landet kunne forlange, at når der udarbejdes bekendtgørelser (som jo er ligeså retsgyldige som love), så skal de bygge på en eller anden form for saglighed. Noget videnskabeligt belæg, noget fakta eller i det mindste nogle registreringer. Men her er der absolut intet grundlag - ingenting! Og det er bare ikke i orden!
Kom ind i kampen. Klik "Synes om" Ophæv vandscooterbekendtgøren" på FB
aug 2005
Er der nogen der skriver at man bare skal "sidde med hænderne i skødet"?
Hvorfor skriver du om at cykler, biler og speedbåde ikke er forbudt? Vandscootere er mig bekendt heller ikke forbudt, men derimod er der lempet kraftigt i de reguleringer der har været.
Igennem de seneste mange år har en del af de tåbeligheder der er lavet indenfor "trafik" medfør strammere regler - og sådan vil det nok altid være.
Eksempelvis er hastighedsgrænserne sat ned i byerne, påbud om kørsel med sikkerhedsseler, regel om "begyndermotorcykel" med færre hk", indførelse af speedbådskørekort, lov om antal redningsveste i både osv.
Alle disse restriktioner er indført fordi der har været nogen der ikke kunne finde ud af hvordan man skal gebærde sig. Og sådan er det altså også for vandscootere
Men "hatten af for dig" at du gør en indsats - det eneste jeg har argumenteret for at at det at man bryder love og regler nok ikke ligefrem får politikerene til at se med mildere øjne på en lempning af reglerne - og det står jeg fast på
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 24
jun 2008
apr 2008
Som udgangspunkt er jeg jo ikke uenig med det I skriver, men jeg synes vi skal lidt længere ned under overfladen for at få den fulde forståelse for problemet. Så hvis jeg ikke har udtrygt mig klart nok, prøver jeg lige igen
Når man regulerer fx hastighedsgrænser, sikkerhedsseler, færre HK til MC for nybegyndere mv., så sker det på baggrund af nogle faktuelle oplysninger som fx ulykkesstatistikker eller anden tilgængelig data. Man går jo ikke bare ud og strammer reglerne, hvis der ikke er nogen grund til det - det giver jo sig selv. Men vandscooterbekendtgørelsen er en undtagelse, for her findes der ganske enkelt ikke den slags registreringer. Der er med andre ord intet sagligt grundlag for at gennemføre en vandscooterbekendtgørelse - what so ever!
Der findes en række observationer af folk på vandscooter som sejler med hjernen proppet godt op i røven, men det er jo ikke dét bekendtgørelsen bygger på. Bekendtgørelsen bygger alene på, at vandscootere udgør en alvorlig trussel for dyr og planter langs kysterne, samt at de er til stor gene for besøgende i rekreative områder.
Og så er det jeg stiller spørgsmålstegn ved hvor stor en trussel/gene vandscootere udgør når de sejler 5 knob inden for 300-meter zonen, eller for fuld spade udenfor 300 meter zonen. Og her er svaret fra Naturstyrelsen (groft forenklet) "Vi aner det ikke, og vi har ikke skyggen af beviser eller anden for for dokumentation på vores påstande - vi har ikke engang en risikoanalyse. Vi gider dem bare ikke!".
Det er muligt, at I er tilhængere af den måde at lave lovgivning på, men jeg er ikke!
Jeg er som udgangspunkt enig i, at man selvfølgelig ikke skal bryde loven, men her gør jeg en undtagelse. Det er jo netop fordi to gutter brød den strenge lov vi havde tidligere, at vandscooterbekendtgørelsen blev kendt ulovlig, og ophævet tilbage i 2010. Herefter havde vi i øvrigt en periode frem til januar 2012, hvor vandscootere var ligestillet med alle andre motorbåde. Så at vi har fået lempelige regler end vi tidligere havde, er altså ikke korrekt. Det er faktisk lige omvendt.
Når jeg opfordrer til at man bryder loven, og sejler i Natura2000 områderne, så gør jeg det selvfølgelig under forudsætning, at man ikke sejler mere end 5 knob indenfor 300 meter zonen, og at man tager størst muligt hensyn til alle andre udenfor. Samtidig så skal man ikke bryde loven, hvis man ikke er parat til at gå hele vejen. Det vil sige, at man ikke betaler bøden, men går i retten - og om nødvendigt hele vejen til højesteret.
Havde de to gutter ikke gjort det tilbage i tiden, så havde jo stadig haft en bekendtgørelse som kun tillod sejllads to steder i Danmark. Så jo, nogle gang er man altså nødt til at bryde loven for at komme til orde.
Vandscooterbekendtgørelsen er i sin udformning ikke alene forskelsbehandlende, den er også i strid med tre forskellige EU-regler. Den er med andre ord ulovlig. Men da Naturstyrelsen ikke er parat til at fjerne den af frivillig vej, så er der kun tre muligheder tibage: Klag til Ombudmanden. Klag til EU, eller bryd loven i håbet om at få en bøde, så vi kan få sagen afprøvet ved domstolene.
apr 2008
aug 2013
Følger: 1 Svar: 1
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 12 Både: 3 Emner: 47 Svar: 216
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
jul 2010
maj 2007
Der er desværre nogle personer som kommer til at lave noget dumt, og det skader alle dem som godt kan sejle ansvarligt. Der skal ikke mange ulykker til før at pressen kan skabe en større sag
For nogle år siden skete der en trakisk båd ulykke i silkeborg søerne med en speedbåd. Inden at der var gået 24 timer havde flere folkevalgte været ude og ytre sig om at det skulle være forbudt at sejle med speedbåd på søerne. heldigvis er dette dog aldrig blevet til noget, men hvis der kommer alt formeget dårlig omtale af vandscooterer samt jetski, så kunde vi jo hurtigt ende der hvor vi startede med et forbud. ( jeg sejler selv jetski, så dette indlæg er ikke ment som noget negativt, blot at vi skal tænke os godt om )
jul 2010
jun 2008
Jeg ser flere hjerneblødninger i både og kajakker end jeg ser på vandscooter.
Selvfølgelig sejler vi stærkt hvor vi må, det er jo ikke en robåd vi har købt, men vi kan bare ikke komme ud at sejle, hvis ikke vi lister os igennem det skide natura 2000 område.
maj 2007
Du har fuldstændig ret i at der er ligeså mange andre både som opfører sig åndsvagt på vandet, men derfor behøver vi jetsejlerer jo ikke være en del af det
jun 2008
Helt enig.
Vi er heller ikke en del af det i Karrebæksminde, men vi er nogle farlig miljøsyndere, og lovbrydere, for vi sejler igennem et natura 2000 område, for at komme på vandet, hvor vi må lege.
300 meter eller 500 meter er ligegyldigt, jeg sejler fordi det er sjovt, ikke for at imponere nogen. Det er sgu et overstået kapitel, når man er passeret de 40
jul 2010
jul 2010
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.468
MVH Hasse
sep 2009
Følger: 1 Svar: 4
Det er alt for fedt at sejle 2 personeres speedbåd som den SeaDoo XRP jeg har adgang til.
I kan så slås om hvorvidt Natura2000 er noget som et par politimestre har fundet på for at kunne hyppe deres sejlbåde i fred.
For mig er det helt klart at både naturorganisationer og politi er langt mere fucked end dem der elsker fart på vandet.
I mit område har brandvæsnet 2 stk XRP som det flittigt bruger i Natura2000 området her, så har politimanden en RIB-Båd med 10.000 Hk og den fester de rundt i også helt uden hensyn til naturen.
Hurra for DK
mar 2013
Følger: 1 Svar: 6
Selvom vi ikke regnes som et fuldgyldigt medlem af EU og de da heller ikke gider lave opsøgende arbejde i DK så retter de aligevel de fejl der måtte finde ved til EU domstol. Se feks på reglerne om at bo i båd og sove bag i varebil, hvor den danske stat har måtte rette ind til højre og følge EU lov.
Der er rigtig mange steder man ikke må plane i DK, bla. indenfor de 300m fra kyst. Hvis man kunne regne med at det blev overholdt skulle der da heller ikke være et problem der, hvis ellers man kan regne med at de først retunere efter endt sejlads. Men igen, Det burde jo også gælde for speedbåde. Så ja, hvis i bryder reglerne og for bøde så skal i også være villige til at gå helt til EU domstol, Og så skal vi jo nok forvente at det danske modsvar bliver sammenlægning med reglerne om speedbåde, som så bliver strammet. Husk, vi bor i DK. Hvis reglerne ikke er fair fordi andre må, Så bliver det også bare forbudt for dem. Dansk logik.
Er du blevet stoppet af politiet ang sejlads med vandscooter?