{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer til 20 fods båd
  • #1   30. jun 2019 Kommer jo an på hvad båden vejer . Men fra 2 tons og op efter vil jeg tro

Nicolai

• #2   30. jun 2019 Som mimimum 1500kg trailer hvis dens lastevne er 1100kg (egenvægt 400kg) kan du godt have en Askeladden 605 eller Jeanneau 605 Merry Fisher... Båd og motor skal helst ikke overstige 1100kg. Jeg har selv sådan en og har nedvejet bilens lastevne så dens totalvægt ikke overstiger 2000kg, så kan den køres med almindeligt B kørekort.

Større trailere skal du have B+E kørekort.

• #3   1. jul 2019 Lad endelig være med at købe en trailer hvor det ser ud til at det lige går med hensyn til lasteevnen.
    Har selv haft en 20 fods som jeg forventede vejede 1300kg, men da fik den på vægten viste det sig at båden vejede 1575 kg, så det var rent held at jeg havde fået købt en 2000kg. Trailer.

• #4   1. jul 2019 HUSK at alt det du putter i båden også vejer mere end man tror.
    Båd, motor, batteri og benzin er jo nok det der er, MEN alt det andet vejer og det går stærkt.
    Mener at en 1300 kg kan tage en 20 fod som max. så er spørgsmålet om din dyt må trække den ( måske også dit kørekort kan komme på tale, og det er MEGA dyrt at hilse på knold & tot hvis du bliver taget i noget at de 2.. overlæs/kørekort, samt at sker der noget vil forsikringen nok også trække i land )
    Undskyld.... pege fingeren .. og forelæsningen .... men mange tænker ikke på det store billede.... såååååå sorry sorry. ( jeg kender dig jo ikke og ved ikke hvad du har af alt muligt )

• #5   1. jul 2019 Jep .... Brenderup 201300B ... 1300 kg trailer må tage op til 20 fod.
    https://www.brenderup.com/da/dk/trailer/badtrailere/bremset-badtrailer/201300b/311967/

• #6   1. jul 2019 Vej båden først, 20 fods båd, motor, batteri ,benzin, udstyr, madpakke osv vejer noget og det løber derop ad, ret hurtigt..

• #7   2. jul 2019 På en 1500kg trailer kan du godt have en 1600kg akse og have 1600kg på uden problemmer til benzin, anker osv.. Du må laste den 3% over uden at få en bøde, det giver dig ca 45kg ekstra. Så er der kugletrykket der kommer over på din bil som kan være mellem 50 og 100kg. Jeg prøver at ramme de 75 kg så traileren ikke vipper når man går op ad stigen bag på båden. Du kan have 100kg ekstra uden at få en bøde.

Husk at indstille kugletrykket rigtigt, dvs et sted mellem 50kg og 100kg, her er et hint... http://caravaninfo.dk/slinger-i-campingvogn/kugletryk/
    På en bådtrailer flytter du vægten (båden) frem for at få større kugletryk.

• Michal J
    Michal J Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #9   4. jul 2019 Du skriver at man kan have 100kg ekstra uden at få en bøde.
    Kan du godt have 175kg på kugletrykket ?

• Michal J
    Michal J Tilmeldt:
    jul 2013

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 5
    #11   4. jul 2019 Hvad er så det for 100kg ekstra du skriver?

• #12   4. jul 2019 #7 Hvor har du fra man må have 100 kg overvægt ?

Som jeg husker det fra jeg tog trailerkort og da jeg blev stoppet af politiet må du have 0,0 kg overvægt

• #14   5. jul 2019 Det komme an på om du bliver vejet på dem ala en badevægt eller om du kommer på en rigtig vægt hvor du skal spænde trailer af .

• #15   5. jul 2019 Er jeg den eneste der syntes det er underligt at den der skrev indlægget overhoved ikke deltager i sit eget indlæg smiley smiley smiley smiley
    Det er da en god måde at der for fremtiden ikke bliver svarret på noget man spørger om..
    smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Trailer til 20 fods båd

Annonce