For og imod for Bayliner 2855 {{forumTopicSubject}}
Hvad er Jeres erfaringer med bayliner 2855 ciera?
Er det en båd der er værd at lægge penge i?
Den kan vist fås i benzin og diesel, er det rigtigt?
Hvad er Jeres erfaringer med bayliner 2855 ciera?
Er det en båd der er værd at lægge penge i?
Den kan vist fås i benzin og diesel, er det rigtigt?
Spar penge på din bilforsikring
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 4 Svar: 246
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
2855 har en rigtig god dybde og bredde. Vinduerne ude i front og flere tagluger giver et godt lysindfald.
Jeg har repareret/monteret på flere af dem og de er ok. Du får ikke kvalitet som i ex. Askeladen og andre der har langt flere lag glasfiber. De er tynde og det mærkes i bøljen blå. Men en fin båd til de fleste ture i DK.
Vi er rigtigt glade for vores 26" der før denne var en 18", men afligevel er en større på ønskeseddelen. Så om det er en 28" eller om du skulle se efter en ex. 32" det er op til jeres ønsker og pengepung. Vi vil gerne have noget 38-42" da vores brug har ændret sig.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
Her i Præstø havn ligger der en 2855 og han smiler da fint. Jeg satte en bovpropel i en 2855 for nogle år siden, han var da også glad for sin. Med det mener jeg, hvad har du/I brug for, "Mercedes" VS. "Kia" .. De kommer begge frem og tilbage. 🙂
maj 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Den sejler fint og der er fin komfort ombord
Kunne dog godt tænke mig hydraulisk styring istedet for kabel
Er der iøvrigt nogen der ved hvor man kan købe en færdig ny kaleche til såden en ??
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
Mange både er tyndere i skriget idag, og der tror jeg ikke 2855 er blandt de værste baylinere.
Man får meget båd for pengene, dog ikke tit man ser dem i diesel. Og husk du skal sejle en del før det er smart at købe diesel (efter min mening)
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
aug 2018
Følger: 1 Svar: 1
Det er i min verden en god gedin kvalitet hvor man får en driftsikker båd uden de store problemer for meget små penge.
Jeg har haft andre både og med 2xkad42 diesel motorer til 4 gange højere indkøbspris men en benzin 7.4 l med indsprøjtning er enkel og nem at servicere og starter hver gang.
Er der nogle der synes benzin-udgaven bruger for 300 kr mere brændstof om året i forhold til diesel så er der sparet 20.000 kr årligt i driftsomkostninger i stedet.
Jeg gik på kompromis med mine høje tanker om fin dyr båd til en med alt udstyr, 6 sovepladser, køkken og spisepladser, toilet med bad til 230.000 kr. Polering og klargøring tager 1 1/2 dag og til at overkomme for 1 mand.
Du er velkommen til at kikke forbi og få en snak i Veddelev hvis du er i tvivl.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
Jeg skal også lige have snakket med en der lige i vores havn, og høre hvad de siger
okt 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 19
Jeg har haft Bayliner i mange år og har fra tid til anden været ude for en situation hvor skroget fik en tur, hvor jeg ikke troede det holdt. Jeg læste i 90érne en artikel på en bådudstilling i Bellacentret, at man på en udstilling i Tyskland på baggrund af snak om for tyndt skrog, hejste en Bayliner 1952 op i ca. 20 meter over et basin og slap den. Efter den ramte vandet sejlede en jolle ud, og en mand startede Baylineren og sejlede den ind. Det kan være at båden har ramt vandet på den rigtige måde osv osv, men der er bygget så mange tusinde af disse både, og hvis de var for skrøbelige ville der nok være et større antal eksempler man kunne henvise til. Hvis jeg skal pege på noget negativt ved båden, kan man sige at apteringen er gået lidt hurigt, og nogle steder virker lidt billig. Især både før 90. Det man rette selv til en fornuftig pris og stadig have mange penge til overs. Skroget er meget velsejlende, og med den dybe V-form kan man sejle hurtigt i høj sø, hvis man monterer et par store trimflaps.
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
Har lige ejet en 26 fods quicksilver og hold da k... den var tynd i skroget. Noget Andet end min forrige Regal - der var gods i, men også anden prisklasse af ny!
Og selvom de var næsten lige store, vejede Regal ca 800 kg mere end QS
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 14 Både: 1 Emner: 4 Svar: 49
baylineren er rigtig godt indrettet. men var det mig der skulle købe ville jeg vælge et andet mærke måske lidt ældre i en bedre kvalitet hvis prisen er den afgørende.
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
For og imod præcis som jeg forventede.
Jeg vil forsøge i egen havn at se at komme om bord på flere både i denne sommer.
Mange tak for Jeres kommentarer i denne tråd
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
Da en diesel båd er laaangt dyre i stumper og service, skal der altså bruges en del brændstof før det bliver smart økonomisk.
Og man får desuden en betydeligt ældre båd, hvis det er samme beløb man vil bruge. Da diesel er langt dyrere i indkøb.
Men afhængigt af sejl mønster, og hvor man sejler så mener jeg at benzin er smartest
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
Og sejler man kun 25-50 timer årligt, så mener jeg ikke det hænger sammen.
Mange af dieslerne giver også kraftigere vibrationer.
Personligt foretrækker jeg moderne udenbords motorer
jun 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 21
Og benzinforbruget
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
feb 2018
Følger: 4 Følgere: 14 Både: 1 Emner: 4 Svar: 49
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 7 Svar: 86
Men hvis det er karburator V8 motorer, så skal i ikke sammenligne med jeres dieselmotorer. 2 stk V8 omkring 20-25 knob napper altså nemt 80-100 ltr/t.
Helt anderledes hvis man sejler 7-8 knob, så tager de nok 10-15 ltr.
For og imod for Bayliner 2855