{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.166 visninger | Oprettet:

Anders C
Anders C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Montering af vinduer {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har købt en gammel Bayliner 2455 fra 1989 som jeg er igang med at renovere.
Jeg er i store træk ved at være færdig, men jeg har fortsat et problem med at montere vindskjoldet omkring førerhuset.
Jeg har forsøgt at smøre ruderne, og listen ruderne skal ned i, med en forhåbning om at jeg så kunne skubbe den ned på plads.
Men jeg kan simpelhen ikke få den ned i listen, da den er for snæver.
Jeg har næsten været oppe og ligge på ruden for at få den ned, men uden held.

Er der et trick til at få sådan nogle ruder ned? Manden før mig, har jo åbenlyst fået dem op på en eller anden måde.

Billede af identiske vindskjold er vedhæftet.

Venlig Hilsen
Anders Christensen

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Montering af vinduer
  • #1   24. apr 2013 er det muligt og trække skinnen fra den ene ende af ruderne og til den anden hvis den får silikone fedt ?

nicolai

• #2   24. apr 2013 enig smiley

• #3   24. apr 2013 hvis det er en gummiliste du skal ha dem ned i ? så putter du 1 ledning eller snor i falsen og trækker den ud efterhånden som ruden kommer i , imens du smører med vand blandet med opvaskemiddel-

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#4   24. apr 2013 Jeg har ikke prøvet med silikone fedt, men med noget olie af en slags, men det virkede som et håbløst projekt..
    Problemet er, at der inde i selve rillen på skinnen er skruer ca. hver 10 cm.
    Så for hver skrue du kommer forbi, jo større tryk er der fra skinnen mod ruden - hvilket gør det umuligt at skubbe den efter max 3 skruer.

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#5   24. apr 2013 Det er en liste af metal.
    Det er den som ligger ved siden af de aflange ruder på billedet.

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#6   24. apr 2013 Jeg sidder og får en idé.. lige pt. er mine lister til ruden endnu monteret båden - hvilket vil sige, at i stedet for at jeg monter listen på ruden, så monterer jeg ruden på listen.
    Hvis nu hvis jeg afmonter listen, ligesom på billedet, og bankede listen på med en hammer? selvfølgelig med smørelse..

• #7   24. apr 2013 har du målt med et skydelære , om hvad mål er på liste og rude ? sidder der ikke gammel sillicone i eller andet ?

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#8   24. apr 2013 Jeg har ikke målt nej..
    men ruden i selv kan sagtens være nede i listen. Pladsmanglen opstår når jeg putter den originale gummiliste på ruden, og vil skubbe den ned i listen.

• #9   24. apr 2013 ja men er listen ikke sådan en liste med læber på begge sider af ruden ? altså et u nærmest ?

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#10   24. apr 2013 jo. Men der er også skruer indeni u'et hver 10 cm.

• #11   24. apr 2013 hvis jeg forstår det rigtigt , vil jeg mene du skal sætte gummilisten i vinduet og så bruge min fremgangsmåde fra før, og få det til at passe med hullerne og så til sidste montere skruer.

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#12   24. apr 2013 det er kun skruehovedet som er nede i listen. dvs. øverst og nederst i listen er den måske 50 mm. bred. men på midten er den 35 mm.

• #13   24. apr 2013 jeg forstår ikke hvad du mener , kan du ikke tage et foto , ærgeligt du bor så langt væk .

• Anders C
    Anders C Tilmeldt:
    apr 2013

#14   25. apr 2013 Hej Michael,
    Tak fordi du gider at bruge tid på det. smiley
    Jeg tog lige ud til båden med en kollega efter arbejde, og han kunne med det samme se at skruerne som sidder i listen var uoriginale.. så vi forsøgte os med nogle andre skruer - og wolla, så skulle der ikke mere end et par klap, så røg ruden ned i listen!

• #15   26. apr 2013 skønt , godt du fik det ordnet smiley , synes det er en fornøjelse at prøve at hjælpe en bruger som dig , fordi : du beskriver problemet , vender hurtigt tilbage med svar, når vi spørger ind til problemet. og til sidst vender du tilbage når løsningen er fundet . stor ros for det .

Kommentér på:
Montering af vinduer

Annonce