5.495 visninger
|
Oprettet:
Fjerne gul farve fra gelcoat {{forumTopicSubject}}
Jeg blev anbefalet et produkt til at fjerne den gule farve min RIB har fået på skroget.
Det virker helt perfekt og er virkeligt nemt at bruge. Man sprayer det på og tørrer det ud med en køkkensvamp og lader det sidde i 10 minutter hvorefter man relativt nemt kan skure båden ren og farven forsvinder.
I forhold til alle de andre måder at gøre det på med vandslibning, wienerkalk osv er det her uden tvivl det bedste og nemmeste jeg har prøvet.
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 29 Både: 5 Emner: 20 Svar: 760
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Både: 3 Emner: 8 Svar: 337
sep 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 30
Jeg var også noget forbløffet over hvor hurtigt og godt det virkede..
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.464
MVH Hasse
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 29 Både: 5 Emner: 20 Svar: 760
Tror det er 60-70 kr plus moms det står til.
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.464
Jeg havde samme gul farve på gelcoaten under min båd , jeg fik et tip af en ven der er murer og han kikkede på den og lavede en opløsning af saltsyre til 15 kr og vand det vaskede vi båden også på siderne hvor der sad stafferinger og resultatet var skide godt og ALT det gule var væk nu og den er HELT hvid
Nu er det sikkert et klogt hoved der tænker SALTSYRE det ødelægger da gelcoaten MEEEN det gør den IKKE for salt syre er base og gelcoalt er også base og base ødelægger ikke base du skal bare huske at skylle godt efter med vand bagefter .
MEN HUSK når du laver blandingen så kom saltsyren i en spand og DEREFTER vand i for hvis du gør det i den anden rækkefølge kan det eksplodere og så har du saltsyre overalt men se understående rækkefølge
VIS = Vand I syre
apr 2020
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 2
Det er god latin, at syrer fortyndes ved at hælde syren i vand, aldrig omvendt. Der udvikles betydelige mængder varme, og kogning kan slynge syre og vand ud af beholderen. Selvom svovlsyre anvendes i enorme mængder, er det overraskende vanskeligt at finde data for fortyndingsvarmen. Det rådes der bod på med denne artikel.
Fjerne gul farve fra gelcoat