{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.952 visninger | Oprettet:

Første Jetski, Kawasaki 650 sx {{forumTopicSubject}}

Hej alle BG-brugere! Jeg står og overvejer og investere i min første jetski. Da jeg stadig har valgt at beholde min båd, bliver budgettet til en jetski ikke særlig højt. Men altså det er også fint til mig, når det er min første og jeg skal jo som sagt se, om det overhovedet er noget for mig. Det er den her jeg har kigget på:

http://www.dba.dk/jetski-kawasaki-650-jets/id-89421770/

skidt og dårligt ved den? Og hvad skal jeg kigger efter, når man skal se på en jetski, hvis det ikke er årstid til at prøve den, men bare se den startet på land? Og hvad med service og vedligehold på sådan en jetski?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Første Jetski, Kawasaki 650 sx
  • #1   6. feb 2013 søg på emnet har været oppe 1000 gange. Men min mening er at sådan en kawa er lige til skrot handleren..

  • #2   6. feb 2013 Anders kan du ikke begrunde dig lidt?

  • #3   6. feb 2013 han mener bare at den er gammel.... og han ikke ville købe den smiley

  • #4   6. feb 2013 Ja okay smiley jeg er godt klar over det er en ældre model men motor er i virkelig fin stand..og jeg kan få den til 9500 hvilket jeg synes er en rigtig god pris. Men er den ikke okay som begynder ski?

  • #5   6. feb 2013 den er sikkert helt fin... men tag en kompressionstest på begge cylinder inden køb. og få evt en prøvetur .. havde selv kik på noget lign hvor motor var død ..men den var osse noget billiger

  • #6   6. feb 2013 ja okay, men årstiden lige nu er bare ikke til prøvetur, men så må jeg vel nøjes med en prøvetur....Der er ingen lænsepumpe i, og har læst noget om jetski generelt på nettet, at vandet der ryger i motorrummet ikke ryger hurtigt nok ud sammen med turbinen derfor installerer man lænsepumpe..Men er det virkelig sandt at der kommer vand i motorrummet ? Det burde der ville ikke vel ? Har hørt at det tit forekommer når man laver dolphin dive osv..men vil det sige det strømmer ind med vand i motorrummet hver gang man vælter og den ligger med bunden i vejret ?

  • #7   6. feb 2013 mente selvfølgelig nøjes med en opstart*****

  • #8   6. feb 2013 Nej der strømmer ik ind med vand i motorrummet, men det lyder til du er helt ny på området og så er det en fin nok jetski til og starte med. Og siden du nok er helt ny så behøver du ik og starte med og montere en lænsepumpe, du vil få nok og gøre med og få styr på den. Men som mekanikles siger så få en kompressionstest på den og det vil være en god indikation på om motoren er sund og rask. Mvh Anders

  • #9   6. feb 2013 okay super og mange tak for hjælpen....ved i hvad psi'en skal lægge på, på lige den kawa 650 sx?

  • #10   6. feb 2013 Gerne omkring de 150psi hvis den er sund og frisk, kommer osse an på om den er tunet med et andet topstykke der giver højere kompression. Det må osse godt være lidt mindre men det må helst ik svinge ret meget mere end 5 psi på hver cylinder.

  • #11   7. feb 2013 Men altså bliver den hurtigt meget kedelig ? Er der ikke særlig meget power på ? Er topfarten meget lav? Og hvis den er standard har den så ikke kun omkring 50hk? er det ikke lidt?

  • #12   7. feb 2013 Det vil jeg sige er meget individuelt, kommer an på hvor tit du sejler på den, for jo mere øvet du bliver jo mere power vil man jo gerne have. Der er helt sikkert mange herinde der vil råde dig til og spare flere penge sammen og købe en nyere jetski, men det er jo ik sikkert det lige er dig. Så er det jo osse træls og smide for mange penge efter det, så det er helt op til dig, men med en standard maskine så er du godt på vej. Har du aldrig prøvet en jetski før?

  • #13   7. feb 2013 Nej har aldrig prøvet jetski før..Men tror helt sikkert det vil fange min interesse..

  • #14   7. feb 2013 Okay, jamen det er jo i sidste ende dig der afgør hvor meget du vil bruge på det men en test i vandet er jo den bedste måde du ka komme til og se om den duer på. Man ka jo godt få en ide om at motoren er fin nok, men drevet ka jo godt være slidt. En jetski med slidt skrue og drev og en med hvor skrue og drev er ok er som nat og dag.

  • #15   7. feb 2013 Og det ka man jo kun afsløre ved en tur i vandet med den

  • #16   7. feb 2013 ja det siger jo næsten sig selv hehe smiley men synes bare at høre meget negativt om den alligevel. Men altså som en begynder er den vel fin nok..og hvis jeg når at lære og stå ordenligt på den, så kan man vel alligevel lave nogle tricks på den ikk? altså så sløv er den ikke?

  • #17   7. feb 2013 Har også kigget på den her men jeg sparer altså omkring 4500 på at købe kawa'en..Er superjetten bedre? altså fordi hvis det er nogenlunde det samme kan jeg lige godt spare de 4500kr og købe kawasakien og så købe en bedre en næste sæson hvis det er noget for mig smiley

  • #18   7. feb 2013 jeg startede på en gammel kawa sj550, folk siger at sådan en maskine er de argeste lort, efter følgende lave jeg en yamaha 701 superjet fra 1990 med ALT i tyn.
    yamahaen var selvf'ølgelig hurtigerer, men hvis jeg skal være helt ærligt, så havde jeg det lige sjovt om det var på kawaen eller yamahaen.
    Personligt ville jeg montere lænsepumpe med det samme, ( som begynder ligger man mere i vandet end man sejler, og derved suges evt vand ikke ud af skroget ) du kan få en i biltema til ca 150 k og den virker fint nok


  • #19   7. feb 2013 Ja okay...Men er bare lidt nervøs med hensyn til det der med at bore hul i ens skrog..Og skal huldet så ikke sidde rimelig højt? Altså hvis holdet kommer til at sidde så lavt at når maskinen er slukket og jeg hviler mig på den så der ikke er noget fremdrift så synker hullet ned under vandet, kan vandet så løbe ind i maskinrummet? Eller kan man på en måde lave sådan en envejs ting?

  • #20   7. feb 2013 Men jeg forstår bare ikke hvorfor der kan komme vand der ind, det gør der vel på alle jetski, når de laver dolphin dive? Og hvordan når de skal skylle når man kommer hjem,,må man så godt åbne ned til motorrummet og så lige spule motoren over en gang med ferskvand?

  • #21   7. feb 2013 Motoren skal jo osse have luft for og fungere og så ka der jo osse komme vand ind. Men tror at den pumpe du nu installerer den kun ka lukke vand ud, men det ved kenneth nok bedre. Men hullet skal jo selvfølgelig ikke sidde under vandlinjen. Ja du ka godt skylle motoren over med ferskvand efter brug men du ska jo osse skylle motoren igennem når du kommer hjem med den, men det forklarer ham der sælger den til dig forhåbentlig ellers må du skrive herinde så er der jo nok en der vil forklare dig det

  • #22   7. feb 2013 Ja ved godt jeg skal køre den igennem med vand osv, det er jo ligesom ved en båd. Men hvor ville du foreslår hullet skulle side?

  • #23   7. feb 2013 Der hvor der er plads først og fremmest, tæt på pumpen så man ik får så lang en slange og så over den kant der er på jetskien hele vejen rundt. Og så vær sikker på at slangen ik ka røre ved noget så der ka blive gnavet hul i den ellers får du helt sikkert vand i maskinhuset. smiley

  • #24   7. feb 2013 ja okay..hvis jeg nu køber denne her: (link fjernet)

    Skal jeg se også lave en kontakt til at styre den manuelt ? eller kan man godt bare nøjes med at den kører automatisk? og hvordan sætter jeg lænsepumpen fast til dørken?


  • #25   7. feb 2013 Jamen der står jo at den er helautomatisk så en kontakt burde ik være nødvendig. Ved at der er nogen der giver den en klat silikone i bunden af pumpen.

  • #26   7. feb 2013 ja okay smiley på ydre siden skal der så ikke side sådan en metal dims, hvor slangen bliver tilsluttet til den på indersiden? sådan en man sættet pumpen på så det er bare er pumpen der stikker ud i gennem skroget?

  • #27   7. feb 2013 Jo det ska der.

  • #28   7. feb 2013 tanken er vidst på ca 20 liter, hvis man sejler en 3-4 timer med blandet sejlads tror du så det er nok eller skal der fyldes på ?

  • #29   7. feb 2013 Vi kan godt lave en fornuftig handel på min 800cc kawasaki jetski den står som ny og med kun 12 timer gammel motor masser tun ekstra udstyr, trailer på plader, jetloader osv. Kig evt mit fotoalbum. Mvh Kasper

  • #30   7. feb 2013 Hva ska du have i stedet kasper? smiley

  • #31   7. feb 2013 Hej Kasper lyder interessant..Men tror desværre den bliver for dyr til mit budget..Du skal tænke på jeg kan købe den anden til 9500, din koster nok en del mere, men du kan skrive en pris til mig, evt i PB

  • #32   7. feb 2013 Skal bruge penge tiæ en båd jeg bare må eje

  • #33   7. feb 2013 Ja så må man jo sælge, havde det været en sxr så var jeg nok interesseret. Men det ka du jo nok ik trylle den om til. smiley

  • #34   7. feb 2013 Det kan jeg desværre ikke smiley skal nok få den solgt ellers beholder jeg den bare tiæ sommer den spiser ikke brød smiley

  • #35   7. feb 2013 Nej det er jo det. Hvor sejler du henne af med den?

  • #36   7. feb 2013 Der er ikke plads i motorrummet til den pumpe du linker til. Brug istedet den runde samt den flade vippe kontakt fra biltema. Jeg satte mine på hver side af pto akslen for at de kunde være der.
    Biltema sælger også en plast skrog gennemføring, ellers har customski i galten en rigtig fin alu gennemføring. Sæt gennemføringen så højt som mulig, ellers kommer der vand ind når man ligger stille og hænger ove maskinen for at hvile sig. Man kan alternativt få en kontraventil til at sætte på slangen, men denne har jeg ingen erfaring med.

    HUSK ved gennen skyldning at starte motoren først og så vand, når den er skyldet slukker du for vandet først og gasser op 2-3 gange og standser motoren. hvis det gøren i omvendt rekkefølge fylder du motoren med vand. Vigtigt slæb ALDIG en jet efter en båd eller andet, dette vil også oversvømme motoren, hvis der ikke er lavet en lukkehane til kølesystemet( har bitre erfaringer med dette)


  • #37   8. feb 2013 Kommer fra sæby så hovedsagligt sæby/frederikshavn området en sjælden gang i mellem Limfjorden ved Ålborg smiley

  • #38   8. feb 2013 Okay, sejler osse mest i limfjorden ved Aalborg men er tit ved blokhus og lege i bølgerne. Synes ik der er så mange fra nordjylland der sejler på jetski

  • #39   8. feb 2013 Nej kender heller ingen der sejler jetski udover mig selv men har et par vener med vandscooter som plejer at tage med ud smiley har os selv vandscooter! Kan da være du skulle komme til sæby med din eller vi kan mødes på fjorden?

  • #40   8. feb 2013 Ja, helt sikkert, vi er en 3 gutter måske 4 herfra som plejer og tage ud og hygge os. Det er så alle 3 jetski

  • #41   8. feb 2013 Kom dog til sæby kunne være fedt jeg gir øl smiley

  • #42   8. feb 2013 Det bliver dyrt for dig i øl. smiley Har i et godt sted og tage ud fra? Men vi ska nok have temperaturen lidt længere op.

  • #43   8. feb 2013 Det går nok, kunne være hyggeligt smiley ja vi har en bred strand helt for os selv med mulighed for kørsel af bil på stranden smiley der plejer vi at holde til

  • #44   8. feb 2013 Lyder fint, så må vi håbe på vejret snart ændrer sig. Hvor tidligt plejer i og tage ud? Tænker på hvor varmt osv.

Kommentér på:
Første Jetski, Kawasaki 650 sx

Annonce