{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.532 visninger | Oprettet:

Shetland 570 {{forumTopicSubject}}

Hej alle galleri brugere smiley Har set mig lun på en Shetland 570, synes man får utroligt meget båd for pengene det jo faktisk en lille campingvogn smiley Mem men men! Har hørt utallige historier om råddenskab/våd dørk/agterspejls osv er det en grund til at disse skræk historier florere rundt på nettet? Hvad skal jeg specielt kigge efter?

Mvh kasper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shetland 570
  • #1   26. nov 2012 Du kan faktisk ikke se det medmindre du skilder det ad.. Du kan være 99% sikker på at alle der ikke har fået lagt ny dørk , forstærkning mv har det... Folk er ikke selv klar over det da man ikke umiddelbart kan se det.

Men find dig en der kan dokumenteres at have fået lavet den store operation det er ellers ender du op med katten i sækken selv.

Det er et stort projekt der ikke er letløst.

Bemærk nogle mener fejlagtigt at lidt ny fugemasse , bolte og maling er renovering. smiley

• #2   26. nov 2012 jeg er godt tilfreds med min smiley

• #3   27. nov 2012 Hørt Jesper, jeg tilslutter mig den kommentar.

• #4   27. nov 2012 Er du virkelig sikker på det taro? Man bliver jo umiddelbart skræmt! Hvad skal den veje sådan en 570? Så kan jeg vel tage udstyret ud og få den vejet og tjekke det på den måde?? Er 570 topmodellen? Til Frank og den røde baron: godt og høre spændende og se om jeg tilslutter mig jeres positive indstilling til en shetland smiley mvh Kasper

• #5   27. nov 2012 Taro har faktisk ret.
    Mange af dem lider af vand i skummet,
    Det er lidt svært at veje sig til det, da det afhænger af motor og trailer også.
    Men sådan en skude kan godt gemme på alt fra 0 til 150 kg vådt skum i dørken.

• #6   27. nov 2012 Det var da trist for magter simpelthen ikke at drøne rundt i en dødsejler eller for dan sags skyld en kæmpe renovering pga af råddenskab osv. Kigger på den alligevel og ser om jeg kan se noget. Tak for hjælpen. Lige et spørgsmål mere er topmodellen 570 indenfor de ældre shetland både? Skriver lige en privat besked til dig frank H

• #7   27. nov 2012 Kasper ja det er sandt...

Den kan være blevet tørret men det er næsten umuligt og det hjælper ik så meget hvis der er svamp og råd i det hele. Så om du gir 20 eller 70 af de lange for en gør ik nogen forskel hvis ik den har fået lavet de ting.

Den rådner op indefra.

Det kan ikke bare repareres men skal udskiftes.

Men prøv at søge på det.

Problemet er de propper der er banket i dørken fra fabrikken da den er skummet ud er banket i uden tætning. Derudover er skruehuller mv i dørken os en synder.

Selve pladen til dørken er kun en 12 mm ikke vandfast krydsfiner af den helt gamle slags kun beklædt med få lag fiber ovenpå.

Nu om dage er de blevet en smule bedre men helt vandfast finer findes ikke selvom nogen tror det.

Intet træ holder i det miljø så mange år. Bådene er jo over 30 år gamle.

Træet i hækken kan ikke undgåes at være blevet vådt. Hvis man skulle undgå det skulle man tætne bolte osv om flere gange om året hvilket ingen gør.

Mange af dem har os stået med åbne bolthuller fordi motor osv har været afmonteret.

Det kan føles fast træet i hækken men tag ikke fejl det er kun glasfiberen der holder sammen på det. Skære man glasfiberen af har det konsistens som vådt pap.

Hvis du åbner ind til træværket i sådan en og lader det være nogle dage vil der gro en hel svampeskov ud i et omfang der er skræmmende.

Shetland høre til i den grimme ende for sådan noget men ellers går det igen på mange ældre både pga en simpel fejl af en art.

Men når den er i orden er det en super båd dog en smule tung bagtil.

Har renoveret den helt store tur på 3 af dem nu hvor alt træ har været skiftet og de har alle været lige rådne selvom de ikke så ud til at fejle noget udefra.

Den helt gamle - første model af dem er uden skum og med løs dørkplade og kun spanter på tværs.

Der kan man nøjes med at skifte træet i hækken hvis man har god tørre mulighed til spanterne da disse somregel har fået vand fordi de har fået skruet skruer i fra oven for at holde dørkpladerne på plads.

Den kan kendes på den ikke har de små koøjer i hver side.

570eren er også lavet i en luksusversion så hedder den Black Hawk der er proppet en masse træværk i for at gøre den fin. Den har lidt anderledes vinduer og hæk.

Men ved at søge lidt på nettet kan du finde en masse om det.. Småbådsklubbens side har også en del om det.

Her er en der er igang med sådan et projekt http://smaabaadsklub1.dk/forum/forum_indhold.asp?ID=17148&GBID=8&Page=1

• #8   27. nov 2012 Holdakæft det er lidt læsning fedt du ved så meget om en Shetland smiley Tar ud og kigger på båden! kan jo altid spille lidt smart fra start og sige den er smask rådden og forvente et kæmpe afslag eller en sur sælger haha smiley Ej spøg til side. Troede egentlig det var en ok kvalitets båd sådan en Shetland hvor er de i grunden fabrikeret? Findes der lignende båd i samme prisklasse? Den jeg kigger på har jeg fået et tilbud på til 25 jern

• #9   27. nov 2012 Det er en kvalitetsbåd Kasper.

Den lider af en stor fejl, og det er vand i skummet på mange af dem ( men ikke min )

Og så en lille fejl, og det er at den er lidt tung i røven, men det er nu ikke noget større problem.

• #10   27. nov 2012 Kasper det er engelske både de er produceret i england. Shetland laver stadig både tror jeg dog nogle andre modeller. De har en hjemmeside men kan ikke lige huske adressen.

Der kan man vidst os fastslå alderen via nummeret på den lille plade der burde sidde på siden af pulten.

Men ja det er et godt forhandlingsargument men også noget af et arbejde.

Har du et link til den du har kig på? Bare rolig jeg snupper den ik for næsen af dig. Har fået nok af de Shetland for en tid smiley

• #11   27. nov 2012 Men hvis det kun er båd uden motor og trailer så kommer du hurtigt op på 50 af de lange inden du har fået en ok motor og trailer.

70 hk er absolut minimum og den kan kun være på en 1300 kg trailer hvis man lukker det ene øje.

Så hvis du skal trække den op og ned af ramper skal du have en stor bil med høj egenvægt for ik at fedte for meget kobling og hjul.

• #12   27. nov 2012 Har altid fået at vide at engelske både er designet til vores miljø hvor derimod amerikanske ikke klare den så godt hjemme i vores barske miljø. Ved ikke om det er rigtigt. Fik det at vide af en ældre herre som ikke sejler andet end fletcher smiley Det er en privat bondemand som har haft båden til og stå de sidste 14 år så kan ikke engang vise dig den smiley men tar ud og ser på den i morgen og kan evt tage lidt billeder så i kan se hvad det er jeg har med at gøre smiley

• #13   27. nov 2012 Der sidder en ældre johnson v4 mener den er på 90hk men sælger ved ikke om den kan starte og båden købes som beset smiley Der medfølger en trailer dog uden plader

• #14   27. nov 2012 Synes den virker billig så derfor er jeg jo lidt interesseret smiley

• #15   27. nov 2012 Kasper jep og husk du har pengene i hånden så du har gode kort på hånden og kan frit vælge.

Sejlsæsonen er jo os mere eller mindre slut for i år smiley

Prisen lyder ok men det kan være et lig.

Men hvis den har stået inde og ike været brugt ret meget i så mange år er der en god chance for noget af det måske kan reddes hvis man ik er perfektionist og bare vil sejle.

• #16   27. nov 2012 Ellers normalt ikke en båd i min interesse smiley Har min searay og en ældre skibsplast speedbåd men vil gerne have en rigtig tur båd smiley og synes en shetland virker perfekt

• #17   27. nov 2012 jeg har ikke gjort noget ved min skum men regner da med den er våd da den har stådet ude i 3 år uden nogen overdækning jeg fandt 3 huller i bunden da jeg renoverede min og der kom vel en liter vand ud

jeg ville lige se om det var noget for mig at sejle ( og det er det) inden jeg gjore mere ud af det så når jeg skal have lagt en tank i båden ja så er der hul afligevel så kan jeg jo komme af med det våde skum til den tid smiley

• #18   27. nov 2012 Var ude og se på båden i dag og den virker rigtig fin til prisen og motor tørner fint rundt. Men ejer havde pludselig en svigersøn som havde førstekøbsret så kunne ikke rigtig forhandle om prisen før ejer havde hørt ham! De gør mig egentlig lidt bitter og overvejer at lade ham beholde båden. Men jeg venter på svar smiley min mobil havde desværre ike mere strøm så billeder blev det ikke til desværre. Mvh kasper

• #19   27. nov 2012 det kan jo være et salgs triks det med svigersønnen

• #20   27. nov 2012 Tror jeg bestemt os det er så han får noget tænketid og så kan jeg altid kontakte ham, den sejler ingen steder det helt sikkert smiley

• #21   27. nov 2012 hvordan så den ud lignede den min som den så ud da jeg købte den ?

• #22   27. nov 2012 Den røde baron der er os lavet et eller andet ved din dørk.

Den lille forhøjning i bagbordsside stolen er skruet fast i er ikke originalt og det samme med den lille kasse i styrbordsside så måske er din allerede lavet?

Eller kan det bare være noget der er bygget op oven på dørken smiley

Mange skruer konsollerne til stolene fast direkte i gulvet men det holder ikke da pladen kun er en 12 mm med lidt glasfiber ovenpå.

Men Kasper du kan være sikker på den er plumrådden og sjaskvåd hvis den ik har været opbevaret indendørs i de 14 år :S

• #23   30. nov 2012 er spændt på at høre hva det bliver til Kasper j smiley

• #24   30. nov 2012 25 kilo, hvis den er tæt og pæn og velholdt i øvrigt, synes jeg ikke lyder så skævt - vil endda mene, at det så ikke betyder det det helt store, hvis du skal spendere lidt på at restaurere lidt på den.
    Jeg har stor respekt for den restaurering Den Røde Baron har lavet, og glæder mig over at der er nogle, der orker at bruge tid og penge på at sætte de smukke Shetlændere i stand smiley

Kommentér på:
Shetland 570

Annonce