Vandscooter - begynder {{forumTopicSubject}}
Har haft en del forskellige speedbåde, men synes der er for meget arbejde i at søsætte for at stå vandski en time, så vil prøve med en vandscooter i stedet.
Men jeg ved ikke meget om dem, så har brug for en masse input.
Den skal primært bruges til vandski og skal minimum have plads til 2 personer (gerne 3).
Jeg har et budget omkring kr. 25.000,-
1: Hvor mange HK skal den have for at trække vandski (starter på en ski, så det kræver lidt trækkraft)?
2: Er der mærker der skal foretrækkes eller mærker som man skal undgå? Jeg vil helst ikke stå og rode i motor hver weekend
3: Er der årgange man skal undgå?
4: Jeg tænker man skal være meget opmærksom på motor og jetdrev - hvordan skal man tjekke det?
5: Er der generelt problemer med elektronik på vandscootere - instrumenter osv.?
Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på? Eller andre gode råd?
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
jeg ville personligt vælge seadoo, da der findes et hav af reservedele på ebay, samt de er rimelige billige at skrue i.
på en seadoo skal du bla være opmærksom på følgende, VTS og tank giver. på de fleste seadoo s er der kommet vand ind i vts elektronikken så denne ikke virker mere, dette problem løses billigt med et externt relæ sæt, ulempen ved denne løsning er at vts uret ikke virker mere.
En ny vts enhed koster ca 500 dollars
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Både: 6 Emner: 6 Svar: 217
Af mærker skal du kigge på Yamaha, Seadoo og Kawasaki, så går du aldrig helt galt i byen
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
http://www.dba.dk/vandscooter-sea-jet-goer-e/id-86923410/
Skal man holde sig fra sådan en?
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
aug 2005
Yamaha - Xlt 1200
Yamaha - Vx Deluxe
Yamaha Fx High Output
Seadoo - Wake
Seadoo - Rxt-X 260
Er der nogle der er bedre egnet, eller mindre egnet til en begynder der primært skal trække vandski?
aug 2005
Et måske "dumt" spørgsmål: Kan sådan en vandscooter vælte - og hvis den kan, vender den sig så selv om så man kan sejle videre?
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 37 Svar: 454
aug 2005
De 25.000,- var det jeg kunne overtale fruen til at bruge på det.
MEN når man så får set lidt på hvad man kan få hvis man ofrer lidt mere, sååååå kan man jo let fristes
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.074
Når det er sagt så er det ellers en fed maskine. En vandscoote kan sagtens vælte og ligge på hoved, den er dog let at vende igen.
hvorfor er det bøvlet med speedbåden,arbejdet før og efter sejladsen er da den samme( vaske og pakke sammen)
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 6 Svar: 22
http://www.baadgalleri.dk/marked/baad/19259-seadoo_gtx_di
aug 2005
Peter J: ser måske ikke så tosset ud - dog har jeg brug for en indregistreret trailer
Brian S: Det er da vejr til vandscooter hele året, så længe der ikke er is på vandet
jul 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 215
Vandscooter - begynder