{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

Hjælp på muligt køb af Doral 185 fra 1996 {{forumTopicSubject}}

Hey folks!

Har et godt tilbud på hånden på en Doral bowrider fra 1996
Båden ser ud til at være i fin stand, ingen stress i gelcoat eller noget, interiøret og udstyret virker og er virkelig velholdt.
Motor er mercruisers 4,3 l V6 med 175 hk, men spørgsmålet er så om jeg kan forvente at skulle skifte motor inden for det første år når den er så gammel ? Det har været en trailer båd de sidste 12 år.
Er lidt i tvivl om man så køber katten i sækken smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp på muligt køb af Doral 185 fra 1996
  • #1   31. okt 2012 har den ikke fået renoveret maskinen engang

• #3   31. okt 2012 @allan j : det ved jeg faktisk ikke, godt spørgsmål! smiley

@tora : hvordan har den post noget med mit indlæg at gøre :-S

• #4   31. okt 2012 Casper at du skal se dig for når du køber båd.. Et grelt eksempel på hvordan en båd på omtrent samme årgang i flot stand er plumrådden. Sea Ray eller Doral.. No diffrence..

• #5   31. okt 2012 Du skal forvente løbende vedligehold (udskiftninger af forskellige dele) på en indenbordsmotor fra omkring 10 års alderen (plus/minus nogle år). Det er umuligt at sige præcist hvornår de forskellige dele går, men mit bud er at du skal regne med et sted mellem 5 og 10 kkr årligt til vedligehold. Der kan selvfølgelig være år hvor det er tæt på 0 kr, men der vil også være år hvor det er væsentlig over 10 kkr.
    Det koster at have båd - men det er jo også en fornøjelse at komme på vandet smiley

• #6   1. nov 2012 Jens : ja, det ved jeg heldigvis godt, har haft både med påhængsmotorer mange år smiley men f. Eks. En påhængsmotor fra 1992 kan jo sagtens køre uden problem, men syntes bare at have hørt at de fleste gav indenbordsmotorer en 10-12 års levetid før udskiftning eller stor renovering, ,men det er måske en skrøne ? smiley

• #7   1. nov 2012 Det er sådan set også det jeg har skrevet - Indenbordsmotorer begynder at få store vedligeholdelsesomkostninger fra omkring 10 års alderen...

• #8   1. nov 2012 Min gamle nordcapp fra 1985 havde den samme motor og drev som den var født med, og den kører stadig fint, jeg ved at den har fået en ny toppakning sidste år men ellers ok.
    VELIGEHOLDELSE betyder ALT, du kan købe en 5 år gammel båd som er lig lort hvis den ikke er veligeholdt.

• #9   2. nov 2012 En drivlinie er ikke bedre end den service, drift og vedligeholdelse der udføres !!!

• Mikael N
    Mikael N Tilmeldt:
    jan 2012

Både: 1 Emner: 3 Svar: 40
    #10   3. nov 2012 Hvis du regner med at den skal ha en gang nye manifolde så kan du sagtens være heldig at sejle ti år mere uden de store omkostninger som minimum skal du tage knæene af og tjekke hvor meget der er tilbage ! det er som regl altid der det går galt (motoren bliver fyldt med vand) vil tro du kan købe nye for ca. 5000 dkk

• #11   4. nov 2012 Sælger ringede faktisk til mig da båden skulle vinterkonserveres at de havde opdaget en utæthed i det ene manifold, derfor er der nu bestilt 2 stk nye manifold hjem som bliver monteret og prisen på båden bliver stadig den samme smiley det lyder da ikke helt skidt, sådan 2 manifold løber sig vel op i en 8-10.000 ?

• #12   4. nov 2012 mener at jeg gav ca 5-6000 kr for 2 stk komplette glm manifolde ved rolf, 2 sæt ved volvo kostede 16000 kr
    Tjek evt priserne på reservedele til din kommende motor på epowerbasic.com, mercruser er ikke ret dyre kontra volvo dele.

• #13   3. mar 2013 Køb en Doral 170 BR med en 115 Hk påhængsmotor
    Den er godt nok mindre men Meget billigere af holde service på
    Mvh Erik

Kommentér på:
Hjælp på muligt køb af Doral 185 fra 1996

Annonce