{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motorskift fra benzin til diesel
  • #1   9. okt 2012 Uha, det er en større ombygning der skal til.

Hvis det er 470´er motorer, så mener jeg, at de sidste modeller blev lavet i 1989 og dermed er dine drev højest sandsynligt også af denne årgang. Udfordringen vil uden tvivl være at få tilpasset de nye motorer på de nuværende konsoller i motorrummet/fundamentet - der findes næppe et plug-and-sail-system, som vi kender det fra konvertering med V-motorer ( GM / FORD blok ).

En anden opgave - som jeg ikke selv har erfaring med - er tilpasning af gearskiftet. På dine nuværende motorer sidder der en cut-off switch, der afbryder tændingen når drevet sættes i gear og tages ud af gear, for at reducere belastningen på den mekaniske kobling i drevet. Det er iflg. flere mere kompliceret på dieselmotorer monteret med dine drev.

Omkring dieselmotorer, så er drejningsmomentet den største trussel sammenlignet med benzinmotorer, og det sætter sit præg på drevet - større slitage.

Der skal uden tvivl en del tilpasninger til både "her og der", så det vil kræve, at du selv kan lave det, hvis ikke budgettet skal løbe løbsk.

Hvilke dieselmotorer havde du i tankerne ?

• #2   9. okt 2012 Vi har 2x 1.7 Dti Mercruiser diesel foran vores Alpha One Gen 2 drev.

Jeg har selv siddet og studeret længe på hvordan de har fixet issuet med cut-off switch som normalt er på maskinerne foran disse drev.

Men i lang tid har jeg ikke kunne finde løsningen.

For få mdr. siden fik jeg afvide at pga dieselmotorens tomgang som er markant mere ujævn end benzin skulle dette være nok til at få den ud af gear.

Vores er meget nemmere at få i gear end en benzin og ligeledes ud af gear. Det siger hverken klonk eller virker ubehageligt. Så både på teori og i praksis tror jeg på det jeg fik fortalt.

• #3   9. okt 2012 Ja, det lyder sandsynligt, Nicolaj.

Har du et motornummer på den ene motor, så kan jeg slå og, og se hvordan gearskiftsystemet er konstrueret

• #4   9. okt 2012 Hej Rolf

Here U go:
    OMO55188

Umiddelbart når jeg kigger om bag maskinen ligner det præcis samme setup som på benzin maskinerne. Correct me if im wrong smiley

mvh Nicolaj

profilbillede
  • #5   9. okt 2012 Tjek Motor tegning

profilbillede
  • #6   9. okt 2012 det er næsten 100% sikkert at drevne er ligså gamle som motorene.

hvor finde man så lige 2 brugte 1.7 Dti Mercruiser diesel hehe ...jeg kan forestille mug de er lidt små dyre af nye??

mange tak for svarene!

• #7   9. okt 2012 skal lige siges at jeg har overvejet at lave den om så det kun bliver med en motor altså skifte hele hækken hvis i ved hvad jeg mener ??? er det et endnu mere sindsygt projekt eller??

• #8   9. okt 2012 Nej, det er nærliggende afhængigt af, hvilken båd der er tale om..:)

En stor diesel eller en helvedes benziner....:):):):)

Vælger du løsningen med kun een motor, så skal der nyt transom og drev på.

• #9   9. okt 2012 Kan næsten regne ud det den båd i din profil vi snakker om smiley

Hvis jeg var dig, ville jeg til den størrelse og type båd, lave den om til 1 motor.

24fod og ca. 200hk Diesel vil være et SUPER mix.

Det uden tvivl ret bekosteligt. Hvis du sælger dine motorer komplette med drev osv. vil jeg tro du kan indbringe 30.000,- kr sæt.

Det vil sige du har 60.000,- + din egen lomme.

Det her ser efter min mening RIGTIG spændende ud smiley

http://www.dba.dk/diesel-motor-fnm-250-hk/id-85240860/

• #10   9. okt 2012 hvis du er interesseret i en volvo penta d3 med drev og transom,osv men uden instruementer,ledningsnet og evc panel (pris for det manglende (12-18000) ,det har sejlet 38 timer og koster 104000 kr
    så send evt en PB

• #11   13. okt 2012 hehe jeg har gjord noget i samme stil dog bare med vp motor min båd var født med aq130og aq270 x2 har så fundet en tamd41 200hk td og et aq290DP mums siger jeg bare sådanne sæt kan findes til et sted mellem 45000 og 60000 i god stand .... så har du en motor at føde og hk nok smiler nåh ja og så er det komplet med ledningsnet og intrumenter

Kommentér på:
motorskift fra benzin til diesel

Annonce