2.468 visninger
|
Oprettet:
Hvem er bødens modtager? {{forumTopicSubject}}
Hej drenge.
Jeg er desværre blevet uvenner med søfartsstyrelsen, de mente ikke 5 redningsveste var nok til 8 personer Det resulterede selvfølgeligt i en bøde på 1800 kroner til mig.
Sagen er den, at jeg sejlede båden på "gernings tidspunktet", men det var ikke min båd, jeg modtog egentligt bare bøden pr. refleks, men sidenhen er vi så kommet til at snakke om, hvem der egentligt skal have bøden, jeg selv, eller bådens ejer?
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 2 Svar: 50
Kaptajnen skal sørge for at der er redningsveste og det hele i båden.
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 11 Svar: 458
nicolai
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
det sammen med en bil lejer du en bil og dækken er slidt ned er det igen føre som skal betal bøden da du køre en bil som ikke er forsvarlige i følge loven .
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 21 Både: 4 Emner: 12 Svar: 86
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 13 Svar: 55
Nu røber jeg lige hele hemmeligheden bag spørgsmålet. Det er fordi "ejeren" er under uddannelse, og kan få bøden nedsat. Vi er sådanset helt enige om, hvem der skal betale bøden. Spørgsmålet er egentligt bare, om jeg kan få politiet til at sende bøden videre
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
at i så bagefter har fundet ud af at bøden kunne nedsættes hvis en anden havde meldt sig er de nok ligeglade med . men træls er det sku.
maj 2008
Daniel - Nej, jeg har godt nok snakket med dem, men de var skide sure
Brian S - 900 kroner her og 900 kroner der, For det andet er det ikke desideret svindel
Jeg har snakket med dem idag, og snakkede med en der slet ikke kendte reglerne, han var skide sur.
Han mente, at hvis jeg skulle have sendt bøden videre, skulle jeg gå i retten med det. Så var jeg ved at snakke om det nok var lige voldsomt nok, at gå i retten med det, at det ville da være at skyde gråspurve med kanoner, og at jeg da ikke lige synes jeg ville bruge en dag på at tage i retten med det. Det eneste svar jeg kunne få på det, var at jeg jo ville få det hele refunderet hvis jeg vandt sagen - Så spurgte jeg om det var det mine skattekroner gik til... Det blev han ikke væsenligt mere tilpas ved..
Han lod også som om han kendte alle reglerne inden for det, og sagde "Føreren af skibet er til en hver tid ansvarlig for at alle passagerer har redningsveste på".
Derefter sagde jeg så til ham, at han nok ikke var helt inde i reglerne, for det første er det ikke et skib det drejer sig om, og for det andet er man ikke forpligtiget til at have redningsvestene på.. Det gjorde heller ikke hans dag væsentligt bedre. Men jeg skal i hvert fald selv studere videre på reglerne siger han, og derefter gå i retten med det, hvis jeg vil videre med det, for han blev ved med at referere til nogle regler, han ikke kunne nævne nogle paragraffer på, det stod der bare et eller andet sted
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
maj 2008
maj 2007
MEN husk nu at få købt de sidste veste som i mangler
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 28 Både: 5 Emner: 20 Svar: 760
Læs Søvejsregel nr 3, så er selv en kite surfer at betragte som et skib.
maj 2008
Angående de manglende redningsveste er det da selvfølgeligt ikke nogen pisse god undskyldning, men jeg samlede nogle op fra stranden, der egentligt bare skulle med 100 meter ud i vandet, og drikke øl. Det er fanme også uheldigt.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jan 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 3 Emner: 2 Svar: 33
BETAL ved kasse 1. I/Du har gjort i nælderne.
Så er I/Du blevet kloger. Del bøden med de andre der var med. Så har I alle lært noget af dette.
God dag
Søren S
maj 2008
Søren S - Tjaeh, måske var det det rigtige at gøre, måske var det ikke. Jeg synes sagens sammenhæng generelt, har så mange negative sider, jeg slet ikke har været inde på, at jeg ikke føler trang til at betale bødens fulde beløb. De var møg ubehøvlede, og desideret provokerende. Alene min oplevelse da jeg ringede ind til dem, har forarget mig meget.
Jeg vil gøre mit, for at det er ejeren af båden, og ikke jeg selv der skal betale den bøde. Dog tror jeg ikke jeg vil tage rettens gang, som ham der sure i telefonen, sagde der var den eneste udvej.
jun 2008
Følgere: 26 Både: 3 Emner: 18 Svar: 354
Så hvorfor bruge tid på at se om i kan spare 900 kr, når nu i godt vidste at alle skal have redningsvest ombord i båden.
jan 2004
Frank H. Du har fat i det helt rigtigte.
Jeg fatter hellere ikke man gider bruge al det krudt på at ringe rundt og beklage sige.
Istedet for at dele de 1800 imellem de 8 personer der var med.
225.-kr pr. person. Og så søger for at ha orden på sikkerheden næste gang der skal sejles tur på vandet.
God dag
Søren S
maj 2007
men del da bøden som rigtige venner ville gøre, i deles vel også om benzinen, eller er det bare tak for i dag og så står ejeren med regningen.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 876
Ejeren kan da umuligt være ansvarlig for hvor mange personer du vælger at tage med i båden.
aug 2007
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
maj 2008
aug 2007
Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 55
Alt det der med at rigtige venner deler bøden er bare noget ævl.
jan 2004
Huxie - Du skriver selv hvad det hele endenligt drejer sig om i dit indlæg.
Som er flg.
Nu røber jeg lige hele hemmeligheden bag spørgsmålet. Det er fordi "ejeren" er under uddannelse, og kan få bøden nedsat. Vi er sådanset helt enige om, hvem der skal betale bøden. Spørgsmålet er egentligt bare, om jeg kan få politiet til at sende bøden videre.
Derfor får du de svar du får og tråden tager den drejning som den gør.
God week-end
Søren S
feb 2006
Synes det virker ret tåbeligt at man på bagkant begynder at sidde og spekulere i hvem der er hvad, også selvom der kan være lidt penge sparet.
Som flere skriver er fakta at der er sket et brud på en bekendtgørelse og at det medfører en bødestraf til føreren af båden. Hvis føreren ikke gjorde opmærksom på at han var ansvarlig for sejladsen på tidspunktet for forseelsen er det naturligt at politiet vurderer at ham der stod med rat og manøvrehåndtag i hånden er den der har ansvaret.
Dog skal det siges at der stadig findes betjente der ikke forstår at den der styrer og den der er fører kan være to forskellige personer. Jeg bliver til stadighed ringet op af både tidligere kursister samt politiet der spørger om netop dette.
Man kan som fører f.eks heller ikke lade en anden sejle hvis man har over 0,5 i promille, man er stadig fører og dermed ansvarlig.
maj 2008
feb 2006
maj 2008
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
feb 2006
jan 2004
Der er vist basis for et vinter-kursus i Duelighedsbevis.
Du efterlyser dukomentation for definition på et skib.
Her et lille video-klip fra youtube på dansk om søvejsregler regel tre
http://www.youtube.com/watch?v=sNuzDdhS2dY
For at være lidt behjælplig. Så er her en hjemme-side du kan studere lidt nærmere og få genopfriskede/lære lidt om det at begå sig på vandet.
www.sejlerbo.dk
Held og lykke.
God dag
Søren S
jan 2004
Hjemmesiden hedder www.sejlerbo.com istedet for .dk
God dag
Søren S
Hvem er bødens modtager?