2.118 visninger
|
Oprettet:
Sejlvejr fredag-lørdag ? {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt "ny" på sejlads selv, og havde tænkt mig evt., at leje en motorbåd fra fredag til lørdag og sejle lidt rundt ved Rungsted til Hveen retur o.lign.
Alt i alt synes jeg, at vejret ser "okay" ud når det ikke kommer over 6 m/s. Det eneste jeg ikke helt sikker på er om der kunne opstå lidt tordenvejr ... de har lovet det, at det måske komme kan komme lokalt - men ikke i øst, endnu...
Ville I tage ud og sejle - eller venter I til dagen eller DAGEN med, at vurdere det?
dec 2006
Følger: 1 Følgere: 21 Både: 4 Emner: 12 Svar: 86
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/regionaludsigten/vssjlol.htm
aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 3
aug 2012
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
aug 2007
Følger: 2 Både: 1 Emner: 20 Svar: 84
jeg syntes ikke vejret ser for godt ud, og du skal vide at et tordenbye, kan lave nogle meget kraftige søer, og vindstød.
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Sejler ofte selvom det blæser kuling, og det er intet problem i fralandsvind eller beskyttet farvand.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Du vil vide ca. hvad du kan forvente dig, men det er plus minus en træsko.
12-18 timer før du forventer at ville stikke ud, kigger du på dmi.dk, vejret.dk eller hvilken side du nu syntes bedst om. Og så vil du være 95% sikker på vejret.
Men som det ser ud nu for Rungsted og område der omkring på fredag, så ser det ud til at du bare kan sejle. Men imorgen aften vil du som sagt være 95% sikker om det vil være ok eller ej.
Bådens størrelse og vindens retning sætter yderligere sine begrænsninger.
aug 2012
Uanset hvad er det ikke den helt lange tur.
Havde regnet med fra Landskrona til Hveen. (cirka 4 sømil fra kyst til kyst)
- og så fra Hveen til Rungsted el. lign. Hertil lige under 5 sømil. Så jeg er uanset hvad ikke så langt fra kysten eller andre havne.
Sejlvejr fredag-lørdag ?