{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.929 visninger | Oprettet:

Sejl til USA {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Vi er 2 fyre i vores bedste alder, som intet aner om sejlsport, men nu har vi fundet ud af, at det må være livet at sejle til USA:-) Derfor har vi iværksat en plan, som gerne skulle føre os til USA om ca 2 år.
Men vi har nogle spørgsmål til jer kloge brugere først.
Vi har kig på en Albin Vega, er det realistisk at sejle over atlanten i den, hvis ikke, hvad type skal vi så kigge efter?
Kan man tage navigerings-kurser på aftenskole, eller har I kendskab til andre steder det foregår?
Det var alt for nu. Vores ide er måske lidt optimistisk, men det koster intet at drømme:-)

Hilsen M og B.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sejl til USA
  • #1   12. jul 2006 hej martin og bjarke.

Jeg kender ikke denne type båd, forestiller mig det er en sejlbåd, det ville jeg da i hvert fald helst sejle over atlanten i.

Men ved at der er aftenkurser i navigation her til vinter, her hvor jeg bor, hvor hvis man klarer det og klarer eksamen får man dueligheds bevis ud af det.. og det er jo godt nok, det er hakket bedre en speedbåds kort..

så mon ikke der også er noget aftenskole/kursus hos jer derovre?.

Skal selv til det her til vinter..

• #2   13. jul 2006 Det med at det er farligt ved vi godt, vi har gjort os vores tanker. Nu er vi religiøse mennesker, og er begge af den livsopfattelse, at livtes længde er givet på forhånd, så kan vi gemme os i et hjørne, eller vi kan lade være - Vi vælger at lade være med at gemme os. Men tak for tankerne. Vi ville dog blive glade for svar på vores spørgsmål.

• #3   13. jul 2006 I er vanvittige.

Men.

På to år kan i godt lære at sejle. Meld jer ind i en klub, og sejl kapsejladser. De fleste klubber har vinterkurser i navigation. Tag evt et smut til Skotland og tilbage non stop for at få fornemmelse for at sejle.

En Vega er ikke en Atlanterhavskrydser - det er en skærgårdsbåd. De fleste både fra 70'erne er bygget langt stærkere end de moderne. At tage en Bavaria eller en Beneteau ud på åbent vand er direkte sindsygt - en Vega kan klare det. Hvis i ikke kender til både er det et vigtigt at i bruger 10.000 på at få en professionel til at gennemgå båden og riggen inden i køber den. Jeg kender ikke Vega'en i detaljer, men Svenske både fra 70'erne er generelt stærke.

Meld jer ind i Langturssejlerforeningen.

Sejlturen fra Kanarieøerne til Karaibien er stille og rolig. Turen over Biskayen er livsfarlig. Fra Spanien til Kanarieøerne kan det være varierende.

Men hvad med at begynde at gå til ludo i stedet......?

Kommentér på:
Sejl til USA

Annonce