{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.557 visninger | Oprettet:

Anders  B
Anders B
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Malibu Response {{forumTopicSubject}}

Hey,

Har kigget lidt på en Malibu Response med 325 hk. Har et par spørgsmål omkring den bådtype. Båden er en vandskibåd, og har et Strut drev (det hedder det på engelsk, kender ikke den danske betegnelse for det).

Hvor velegnet er en vandskibåd til daglig sejlads? Jeg søger en hurtig båd, som ikke nødvendigvis behøver at være dedikeret til vandski. Båden skal først og fremmest kunne sejle så hurtigt som muligt, og jeg ved ikke hvor velberegnet en vandskibåd er til dette. Er vandskibåde mere beregnet til at manøvrere og accelerere frem for at sejle hurtigt?

En anden ting.. Hvordan er ydelsen på sådan et Strut-drev? Det er ikke rigtig et drev, men bare en lige aksel der stikker ud fra bunden af skroget med propellen i enden. Mister man megen ydelse i et ”drev” af denne type, da fremdriften bliver sendt skråt ned i vandet, kontra et "normalt" drev hvor skruen er vandret plaseret (alt efter trim).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Malibu Response
  • #1   7. jul 2006 Vandskibåden kan godt bruges til daglig/alm sejlads, men den kan som regel ikke tage nogle ret store bølger, så der skal helst være rimelig stille når du skal afsted i den. De hurtigste vandskibåde med fast skrueaksel runder 40 knob, og er sindsygt hurtige i optrækket.

Man mister lidt fart med fast skrueaksel frem for drev, men der er fordele ved denne installation. Der er stort set ikke vedligehold ved fast skrueaksel. Det er jo en meget simpel installation. Ved et Z-drev har man en klump kompliceret og dyr aluminium til at hænge ude i vandet, som gror til og tærer op.

Vandskibåden har gearkassen skruet på motoren, den sidder altså ikke ude i vandet og tærer op, som på drevet. Desuden skifter vandskibåden gear meget mere blødt end drev. De fleste drev siger "GOK" og så er den i gear, vandskibåden siger stort set ingenting, når den går i gear.

Strut-drev, det har jeg ikke hørt før, men på dansk hedder det bare "fast skrueaksel".

Jeg har selv meget overvejet at købe en vandskibåd til at fise rundt i, inden jeg købte Draco'en, men jeg synes at de var alt for dyre, i forhold til den stand de var i.

Jeg kiggede efter Correct craft ski nautique, de fleste vandskiklubber bruger dem.

• Anders  B
    Anders B Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   7. jul 2006 Tak for svaret..
    Fast skrueaksel.. det var lige det! smiley

Men da den også skal egne sig til weekendture med familien etc. bliver det nok ikke en vandskibåd til at starte med..

• #3   9. jul 2006 Hvis man for noget i skruen på sådan en vandskibåd med fast skrueaksel, er det så ikke meget svært og få ud?

Kommentér på:
Malibu Response

Annonce