1.290 visninger
|
Oprettet:
Hul i bunden/dækket {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg er ved at renovere min Nordan 18, og den tidligere ejer har boret et hul i gulvet/dørken på ca. 5 cm bagerst i båden og sat/skruet en rist over.
Kan det være rigtigt?
Skal der ikke være helt tæt, så båden er synkefri ved hjælp af luften i hulrummet?
På forhånd tak for hjælpen.
aug 2010
Følger: 1 Både: 1 Emner: 8 Svar: 23
Er der ikke nogen der har nogle gode ideer/forslag - eller er det et for dumt spørgsmål?
Jeg er ren amatør og håber stadig, at jeg kan få hjælp via dette forum.
aug 2010
Tusind tak for dit svar.
Det der er, at jeg har gulv i båden og et hulrum nedenunder. Hvis jeg lukker hullet, så er der jo et lufttæt rum, som gør lidt opdrift.
Men, jeg har testet hvor meget vand der kan være i hulrummet, og vi taler tæt på 200 L - og det koster jo i benzin og fart.
Hvis jeg lukker hullet, så skal jeg selvfølgelig have en lænsepumpe til vand i bunden af båden - jeg spørger også, om læsepumpen skal tage vand fra hulrummet eller "blot" bunden af båden, hvis jeg lukker hullet i dørken.
Men, ellers tak for din interesse, det er jo netop det jeg ønsker at bruge dette forum til - selv om jeg er amatør.
nov 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 38
Med venlig hilsen
Peter
aug 2010
Takker for alle svarene - har nu sat en prop i hullet, som jeg kan tage op om vinteren for at tørre bunden.
Mvh
Bjarnec
Hul i bunden/dækket