{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.227 visninger | Oprettet:

Delebåd,kan man det? {{forumTopicSubject}}

Fået den eminente ide,syntes jeg,at man kan dele en båd.Vi er mange der har eller har haft noget der blev brugt alt for lidt.Se om kemi og ønsker passer..så del om det.Til fælles glæde.
F.eks har jeg en kabinebåd.Velegnet til fiskeri og weekend. Har du en motor? så vi klar.Båden i super stand og sprit ny trailer. Vi kunne jo holde et møde.Er du fra nordvestsjælland vil det jo være perfekt.
Mere generelt..kunne vi jo godt have en tråd om man vil dele.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Delebåd,kan man det?
  • #1   15. jan 2012 Se tidligere tråd !!

http://www.baadgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=12352

• #2   18. jan 2012 I Danmark er vejret fantastisk så få dage om året, at der højest sandsynligt vil opstå problemer inden sæsonen er nået til ende igen.

Ingen ved hvornår, eller hvor mange dage om året, himmel og hav spiller sammen. Mon ikke at der hurtigt sidder 1 eller 2 sidst på sommeren, der føler at de har fået brugt båden mindre end andre og dermed have lagt i ovnen til en ordentlig gang ballade?

Jeg tror ikke rigtig på idéen. Fidusen er der. Men idéen holder nok desværre ikke helt i praksis.

• #3   20. jan 2012 kommer nok meget an på om man bor ved en fjord eller lign hvor man kan sejle ofte, og så skal man nok helst være meget gode venner, for det er næsten helt sikkert at den ene part kommer til at bruge den mere end den anden...

• #4   20. jan 2012 Jeg har som sagt kørt med denne ording i mange år. Og uden et eneste problem. Og ja, man skal kende hinanden godt, inden man starter på dette. Og om den ene part sejler dobbelt så meget som den anden, kan jo være bedøvende lige meget.

• #6   22. jan 2012 Hmm. kan jo godt se,som indlæg tikker ind,at min indskydelse om det måtte være en super ide..efterhånden mister super og kun er en ide. Faren for det ikke vil virke er ret stor.Kun med en indstilling som Kim C at det vil virke. Desværre at verden(folk) ikke alle er sådan.
    Skulle der nu alligevel være en anden halvgammel gut der sidder og tænker...ja måske.Så kom frem og vi holder et byggemøde smiley

• #7   22. jan 2012 Jeg skal lige sige, at ham jeg har delt båd med i over 10 år, har jeg kendt siden første klasse i folkeskolen. Jeg ville ikke turde have en dele-båd, ud fra en ukendt person, krydret over et "byggemøde" og en dåsebajer.
    Vi har kørt med en båd-konto i en bank, løbende betaling til vægtafgift, vinterplads og forsikring. Samt et vedligeholdsbeløb, til dækning af diverse. Udgifter blev delt 50/50, uanset hvem der har ødelagt noget, og hvor meget man sejler om året. Har man været selvforskyldt i en skade, skal man dog selv dække.

• #8   23. jan 2012 Jeg kender kun 2 tilfælde hvor delebåden var et hit og det var i begge tilfælde 2 fiskemakkere der havde en båd sammen og de har det vist stadigt. De sejler som regel sammen, da familierne ikke gider med. Personligt ville jeg ikke have en dele båd, da jeg har min helt egen mening om hvordan en båd skal vedligeholdes og udrustet med grej og lign.

Men det kan lade sig gøre, der skal bare være aftalt nogle spilleregler på forhånd og de skal være skriftlige, vil jeg mene.

MVH Frank

• #9   23. jan 2012 Båden i min Profil har jeg sammen med to kammerater. Det er ikke noget problem. bare der er rene linjer. men vi kender også hinanden fra før gymnasie tiden snart 15 år siden.

Vi deler fast omkostninger. og benzin skal man bare selv have med, Da vi wakeboarder så er vi mest afsted sammen.

Har også en dedikeret konto i banken til båden. også mig som tov holder angående betaling af regninger etc.

Det kan virke, men kun med folk man kender og stoler på.

• #10   23. jan 2012 Enig med Mads.

Kommentér på:
Delebåd,kan man det?

Annonce