1.433 visninger
|
Oprettet:
renovering {{forumTopicSubject}}
Hej bg..
er i gang med og renovere min glastron og i den forbindelse har jeg lige nogle spørgsmål..
Blandt andet skal jeg lave nyt gulv og stivere under det, hvilket træ er mest optimalt til det? og hvilket træ i agter spejlet?
og så er der en masse gamle skrue huller jeg gerne vil ha lukket men hvordan er det bedste løsning i den forbindelse?
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Når det er monteret og tilpasset, kan du smide et enkelt lag glasfiber ud over det, og agterspejlet skal du nok give 3-4 lag.
De gamle skruehuller kan du spartle ud med en topcoat ( med den RAL-kode som kommer nærmest bådens farve ). Kan også købes hvid, hvor du selv toner den. At ramme den rigtige farve på så gammel en skude, kræver mere end held. Du vil altid kunne se, hvor der er blevet spartlet. Ellers kræver det en total maling af skuden ( syntes det vil være synd ).
De både jeg har renoveret, har jeg forsøgt at genbruge så mange af de gamle huller som muligt. Altså at sætte beslag til fendere, tovholdere, kopholdere, kalecehebeslag osv. osv. hvor det kan passe i, så jeg skulle spartle så lidt som muligt.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 31 Svar: 56
renovering