4.593 visninger
|
Oprettet:
Placering af sideruller på trailer {{forumTopicSubject}}
Hej
Har lige købt en Trifoil 100. En tre-skroget sag på trailer bestående af en gl. bund fra en campingvogn og noget selvgjort opbygning ovenpå.
Problemet er, at siderullerne blev trukket skæve første gang båden skulle af. Derfor. Hvor ville I placere siderullerne på en sådan skrogtype og hvilken type sideruller passer bedst?
Mvh Jakob
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Som traileren er nu er det meningen at det yderste skrog skal ramme præcist ned i en V-formet rulle, men det kommer helt sikkert aldrig til at fungere.
Måske en af de 17 med en Trifoil kunne poste et billede af traileren inkl. de bagerste ruller?
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
aug 2006
http://baadgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=4993
Hovedvægten skal smides på dine center kølruller, og så sætte de yderste ruller, så hjul stort set står lodret.
Der er da mange billeder her inde, hvor man kan se de bagerste ruller eller glidere.
Jeg skal også lige hilse at sige, at hvis man har feks. en Shetland båd, kan en justering af ruller på en bådtrailer,også skabe mange sjove tænke tanke timer. Men hvis du nu oprettede skuden incl. billeder af din trailer som de er ved at bygge, ja så var det lidt nemmere at give nogle input.
Og det du er ved at bygge på traileren, er jo fuld lovligt, såfremt du ikke laver svejste konstruktive ændringer på stellet, at egenvægten ikke overskrides samt at stellet må bære den kommende vægt af båden.
aug 2006
Det som du laver med traileren, tror jeg ikke vil virke.
Sæt 3 til 4 V-centerruller på som kan justeres op og ned, og så 2 til 4 standard enkelt-ruller i siderne som kan justeres frem og tilbage, samt op og ned. Så kører det for dig.
Altså så den bygges op som den øverste trailer på dette link.
http://www.motorogmarine.dk/scandictrailers.aspx
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
Ha en god vinter til jer alle
aug 2006
Forstår ikke lige sammenhængen mellem trailerlås på min trailer, og så dette indlæg fra Jakob`s hjemmebygget trailer.
Jeg kan dog oplyse, at min båd er låst fast til traileren, og der sidder en stærk trailerlås fra smaabaadsklubben på bådtraileren. Og om vinteren er det hele låst inde i en stor hal, med hunde overvågning.
Selv når jeg sætter båden i vandet, er bliver traileren låst fast til bilens anhængertræk.
okt 2011
Kim:
De 3-4 centerruller er det til kølen? Som traileren er nu tror jeg ikke det er kølrullerne der er det værste. Det er selve siderullerne og placeringen af dem. Det er måske nok ikke så giftigt som jeg frygter
I øvrigt ser det ud til at være en fin trailer den Scandic der!
aug 2006
okt 2011
De 3-4 centerruller du skriver om Kim er det til kølen? De andre trailere ser ud til kun at have 2 ruller nemlig.
aug 2006
Hvis du laver centerrullerne fast, så de ikke kan justeres, jå så er du jo låst fast. Du har ingen muligheder for at hæve / sænke båden. Feks. hvis båden står for vandret på traileren, og du sætter båden i fra en mindre stegl rampe, ja så vil båden måske ikke glide af traileren. Dette kunne løses ved at hæve centerruller i front, og sænke centerruller agter.
okt 2011
Jeg har tjekket biltema.dk for ruller. Dog mangler de holderne. Er der nogen der har konstruret noget genielt der selv?
Placering af sideruller på trailer