{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.186 visninger | Oprettet:

Redningsveste patroner {{forumTopicSubject}}

Hej

En makker og jeg var ude for at få brug for vores selvoppustelig redningeveste sidste weekend. Vestene er købt i Harald Nyborg. Skal bruge to stk service sæt med patroner osv. Men umiddelbart har de ikke de veste mere efter hvad der er at finde på deres hjemmeside. Hvis bare det er den rigtige mængde co2 i patronerne, kan man så bruge dem der er beregnet til andre veste? Mærket på vesten er Hayfork

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Redningsveste patroner
  • #2   25. okt 2011 Så længe vesten bærer et CE mærke er den ok.

Tag evt din patron og hylstret fra salttabletten med ned til den lokale udstyrsforretning og se om ikke det er en standardmodel.

Normalt deler den slags reservedele med mange andre mærker.

• #4   25. okt 2011 Jeg giver søren ret
    Siden 1992 har det været lov i Danmark, at mindre fritidsfartøjer skal have rednings- eller svømmeveste ombord svarende til minimum det antal personer, som er ombord i skibet.

Redningsvestene skal være typegodkendte (SOLAS, CE eller DVN).

Ellers kan de ikke blive solgt i DK

• #5   26. okt 2011 Brian S. Jeg giver dig ret i at når man taler sikkerhedsudrustning, så skal man absolut ikke gå på kompromis med kvaliteten af sit udstyr.

Dog råder jeg altid folk til at købe ind efter behov. Forstået på den måde at hvis man ikke benytter sin båd til de store åbne farvande, men udelukkende ligger og sejler lokalt tæt ved land, måske oven i købet i en fjord ell. Så er der ingen grund til at overinvestere og købe SOLAS godkendt udstyr eller købe mærker som f.eks. Viking, Secumar eller tilsvarende som er ret dyre mærker.

Hvis man udfører den årlige test af sin vest og sikrer sig at den er hel og i god stand, samt vejer CO2 patronen og skifter salttabletten inden udløbsdato, så er jeg ret sikker på at selv de billige veste er ok.

Mange har blot vesten liggende beskyttet ombord og bærer den ikke. Det betyder at der er ikke noget videre slidtage og den kan holde i mange år.

Personligt benytter jeg Secumar, men jeg bruger også min båd anderledes end mange andre gør, samt jeg sejler ofte i vejr hvor andre bliver inde.

Kommentér på:
Redningsveste patroner

Annonce