Klargøring af båd! {{forumTopicSubject}}
Jeg er førstegangsbåd ejer. Jeg har fået fat i en dejlig sejlbåd som har ligget i havn i 3 år. Det har sat sine tydelige spor. Bunden er simpelthen overbevokset med alger, muslinger og skaller. Det sidder så godt fast at noget af bundmalingen ryger med af når man piller skallerne af. Er der nogle der har gode råd til hvordan man ordner det. Er det simpelthen god gammel knofedt der skal til. Hvilke redskaber bruger man normalt i den sammenhæng. Derudover er den ene teak træ kant liste blevet løs bagtil. Hvad bruger man for at lime den fast igen. Silikone masse?? Jeg er klar over at jeg skal bruge mange timer på den båd, men hvis det bliver gjort rigtigt fra dag 1 så kan det jo ikke ende helt galt!!!!
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Og NEJ, man limer ikke med silicone. Nu ved jeg ikke hvad listen skal limes ned på ( træ, glasfiber eller stål ), men købe en tube marine montagelim, og gem siliconen til dit akvarie.
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Start helst med at fjerne det værste med en højttryksspuler...
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 5 Svar: 33
så ryger det hele af uden problemer
og vasker med en stiv børste så det rent
jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Har også kigget meget efter dette, men efter et stykke tid stødte jeg på produktet Nautus. Der er et middel der renser cockpittet fuldstændig og er forholdsvisbilligt.
kan varmt anbefales. www.nautus.dk
Mvh
Klargøring af båd!