6.065 visninger
|
Oprettet:
Hvilken vandscooter skal man vælge? :') {{forumTopicSubject}}
Hey med jer!
Jeg har stærkt overvejet at købe mig en vandscooter..
spøgsmålet er bare hvilken en man skal købe :')
1. Det er en såkaldt "Familie Scooter" jeg søger..
2. Den skal helst være Splinter ny, med garanti osv.. :')
3. Den Skal helst være med det nye Bremse, og affjerings system, som seadoo har på nogle af deres modeller.. :')
Men hvilken en syntes i ville være det bedste valg? Har kigget lidt på en GTX 215 fra seadoo.. men er den fin nok?
TAK!
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 4 Emner: 16 Svar: 60
http://www.baadgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=6814
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 3 Emner: 13 Svar: 117
Som brian S siger, så har nogle modeller seadoo en svag kompressor kobling, men jeg syntes ikke det skal afskrække dig og købe en seadoo af den grund, for der skal bare et reabuilt kit i og så spiller det igen. Men hvis du finder en ski, som har haft en sprunget kobling, så skal du lige tage et par forhåndsregler, for hvis koblingen er sprunget, skal motoren ud og skilles ad for og renses, stumperne ligger sig nemlig i oliepumpen uanset hvor mange gange du skifter olie.
Det er smag og behag. Meget driftsikkert, knap så sjovt = yamaha, Kawa er sådan lidt semi iværtfald de nye modeller, de kan godt drille lidt og ikke mindst hvis du skal ligge forrest i flokken så skal du altså bare have en Seadoo. Men igen smag og behag.
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 4 Emner: 31 Svar: 98
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 4 Emner: 31 Svar: 98
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
Så må jeg jo kigge på Yamaha
Et spørsmål: Hvorfor er jettrade så så vilde med seadoo? Altså hvis Seadoo er kendt for at gå istykker?
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 2
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Det er især fra 2003 og op til 2005 årgangene jeg har hørt de helt store problemer, men mange af dem efter har jo netop heller ikke rundet 50 timer endnu. Det kan jo også sagtens være de har fået løst problemet og at de kan holde nu. Så køb med hjertet, men uanset hvad, så læg 500kr til side pr. kørt time, så har du altid til rep. eller køb af ny maskine indenfor det budget.
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Jeg har sejlet jets siden 2004 både Seadoo og Yamaha, men har jo fulgt og prøvet mange af mine kammeraters på sidelinien.
Men prøv lige at studere div. fora bla. www.pwctoday.com Der er jo lande de sejler med betydelig flere maskiner og flere timer end Danmark.
Men uanset hvad, så koster det jo lidt penge at sejle scooter, så uanset hvad man vælger skal kronerne flyde
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 4 Emner: 16 Svar: 60
Tjek min profil der er de sidste 3 jeg har haft og har ikke haft problemer med nogen af dem.
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Når jeg valgte Yamaha, er det ud fra hvad jeg selv læste på bla pwctoday og greenhulk mm. Ud over det har jeg snakket med flere i udlandet på udlejningsstederne, de sværger stort set alle til yamaha. Og så valgte jeg noget jeg tror på holder ud fra det.
Jeg fylder sgu da ikke nogen med bavl. Det er nærmeste venner jeg snakker om og de har fået udført de service der skulle til.
Men nye herinde skal jo blot læse hvad de forskelliges erfaring er og derfra vælge hvad de vil.
Men hvad vigtigere er, hvor sejler du henne?
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 4 Emner: 16 Svar: 60
Så det er bestemt ingen sikkerhed at den er serviceret hos dem, tilgengæld skal man være opmærksomhed hvem man handler ved.
http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/06/22/150434.htm
(link fjernet)
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Jeg fornemmer bare du er på krigstien her og jeg gider ikke at skændes på et forum.
Og jo, jeg har indtil flere venner (2) der har købt nye scootere ved Sten, fået dem passet og plejet efter alle forskrifter ved Sten og alligevel ved omkring 80timer sprang de begge i luften, den ene åd skiverne i kompressoren, trods de var skiftet rettidigt, den anden guffede ventilerne, ganske som de skriver alle steder. En 3. kammi fik på et halvt år renorveret kompressor 2 gange ved autoriseret, Fint nok med garanti, men hvor fedt er det at skulle undvære sin maskine 4 uger i højsæsonnen. En 4. kammi har også fået ædt ventiler med smadret stempler og topstykke til følge. En 5. kammi har aldrig haft problemer, han sejler ellers som en vanvittig (som man jo skal på sådan en) men han har altid købt en ny, når de nærmede sig 50 timer på uret.
Godt du er glad for seadoo og jettrade, det er jo dejligt når man har et mærke og ikke mindst en mekaniker man kan stole på.
Jeg er selv tidligere mekaniker og kunne da ikke drømme om at sætte min maskine til autoriseret mekaniker...
men at en seadoo feks knækker motoren pga brækkede ventiler er en seadoo svaghed. ventilen er hul halvejs igennem og den kækker lige der hvor den bliver massiv. Det er dem tættest på udstødningen der altid går f'ørst. Rygterne siger det er fordi motoren ikke holde til at stå stille i længere tid, da der derved trænger fugt baglæns fra udstødningen og ventilerne derved ruster en lille smule. Det er sgu ikke særlig smart i et land med 3 måneders sommer.. Man kan selvfølgelige oliekonservere sin motor efter hver sejlads, som skulle den sættes op for vinteren.. men det er da en nødløsning og burde da ikke være nødvendigt.
Jeg kommer helt sikkert til at eje en Seadoo igen, men fandme ikke fordi jeg tror det er det mest holdbare på markedet, men udelukkende fordi de er sjovest at sejle rådden på og springe med.
MEN MEN MEN .. Jeg er sgu ligeglad med hvad i sejler på derude, bare vi mødes og laver lidt ballade på vandet sammen så er jeg sgu glad.
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 2
Det er de så kaldte "ringe" der har det med at gå.
Er disse skiftet skulle der ikke være nogle problemer. Ved Morten ved Jet-trade siger en 4-tec (hvis den bliver behandlet ordentligt) kan holde til 2500 timer.
Og har på egenhånd oplevet en Kawasaki samt en seadoo være fyldt med vand i motor rummet, den eneste som gik normalt efter var seadoo. Kawasakien har haft problemer lige siden.
Og jah Seadoo har det med at knække ventilerne, men hvis hvis de ikke bliver vinter konserveret. Har selv sejlet seadoo de sidste 5 år, og har aldrig haft et problem. Har kun hørt om 1-2 som har smidt en ventil, og grunden var at de ikke var konserveret, også havde stået fugtigt over vinteren.
Men igen det er en smags sag. Man skal tage den maskine man føler sig hjemme på. Også håber jeg vi får nogle flere weekender som denne!
Nogle som ved hvem det var som smadrede sammen i Aalborg her i weekenden?
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
Ja det er jo rigtig nok hvad du siger, jeg kender nok ikke nogen der slavisk har kørt til autoriseret i årevis, men det vil jeg da lige forhøre mig omkring med. .. Får sgu helt lyst til selv at købe en ny seadoo for at vise at det gør nok ikke den store forskel... de er jo lidt fede de nye 2012 RXP-X
Når det er sagt, kender jeg heller ikke nogle med kawa og yamaha der følger det slavisk, hvem gør egentlig det?
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
En af jer der har styr på hvor hurtigt denne her ca sejler? http://www.yamaha-motor.eu/dk/produkter/vandscootere/recreation/vx-deluxe.aspx
sep 2004
Følger: 29 Følgere: 40 Både: 9 Emner: 41 Svar: 472
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 23 Svar: 97
Hvilken vandscooter skal man vælge? :')