{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.684 visninger | Oprettet:

jacob m
jacob m
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13

hvor mange HK skal der til ??? {{forumTopicSubject}}

hej der ude

jeg har en 14 fods speedbåd hvor jeg har en 40HK motor til , mit problem er hvis vi sidder mere ind 2 i båden kan den slet ikk komme op af vandet . og hvis jeg sidder selv i båden og en i en ring efter båden , kan vi ikk komme op og for nok fart på til det er sjovt ,

sys bare selv at 40 heste til en lille båd skulle kunne gøre det ?
har prøvet at lave om på trim , men det gør ikk den store forskel ?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  hvor mange HK skal der til ???
  • #1   21. aug 2011 Med 40 hk kan man også nemt trække ski, så der er et eller andet galt. Hvis du uploader et billede af din motorplacering, kan jeg se om din motor sidder for langt nede. Bunden af båden skal flugte med pladen over skruen smiley

• #2   21. aug 2011 det lyder som om noget ikke er som det skal være...
    jeg ville starte med at pille bræstoffiltrene ud og se om der sider noget som skulle gøre den ikke får det brændstof den skal have

• jacob m
    jacob m Tilmeldt:
    jul 2010

#3   21. aug 2011 der er lige lavet service på motor så det skulle være i orden

prøver lige at komme med et billede imorgen

• jacob m
    jacob m Tilmeldt:
    jul 2010

#4   21. aug 2011 vi har snakket om man måske skulle prøve en anden skure ???

• #5   21. aug 2011 hvis den ikke engang kan komme op og plane tvivler jeg meget på at det er skruen der er problemet.
    Hvad er det for en motor? og lyder det som om den tager fulde omdrejninger når du giver den fuld gas?

Jeg havde selv en 40 hk mercury fra 70erne som ikke vil tage nok omdrejninger, med den gik min 14fods speedbåd 7-8 knob på toppen...

Men hvis den starter fint og generelt lyder sund, er jeg ret sikker på den ikke tager nok omdrejninger.. hvilket højst sandsynligt skyldes den ikke får det brændstof den skal.

Med mindre motor monteringen er forkert som Anders T nævner

• #6   22. aug 2011 Hvad er det for en båd og motor du har? opret den evt. galleriet.

• #7   23. aug 2011 Jeg har selv haft en speedbåd med en 40 hk og det samme problem. Jeg blev så træt af den at jeg solgte den. Den nye ejer fandt så ud af at den havde et dobbeltskrog som var fyldt med vand. Da han fik fikset det sejlede den fint, med ring og ski og det hele.

• jacob m
    jacob m Tilmeldt:
    jul 2010

#8   23. aug 2011 okay . men er noget frem til at når vi sidder i båden er motor for langt nede i vandet så tror ikk den kan komme af med vandet og derfor ikk kan komme op i rpm.

?

• #9   24. aug 2011 Det lyder meget usandsynligt. Den skal ikke af med noget vand, men "skruge" sig igennem vandet.

• #10   24. aug 2011 billeder af hæk og motor ville måske hjælpe.

• jacob m
    jacob m Tilmeldt:
    jul 2010

#11   24. aug 2011 jep kommer også smiley

Kommentér på:
hvor mange HK skal der til ???

Annonce