{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.995 visninger | Oprettet:

pris på galvanisering {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er ved at bygge en bådtrailer til en stor gummibåd, på stellet fra en gammel trailer, og havde tænkt på at male den, men det ville jo være nemmere at få den galvaniseret, og mere holdbart.

men hvad koster det?
har søgt på google, men kan ikke rigtig finde et sted de vil ud med priserne.

nogen der kender en ca pris?

mvh Christian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris på galvanisering
  • #1   24. jul 2011 jeg vil tro det koster mellem 1-2000 kr du har også muligheden at male med galvofroid det er en koldgalvanisering.

• #2   24. jul 2011 ja det er jo ca 120kg jern.

men ville gerne have det gjordt ordentligt, den sidste jeg lavede til jollen fik zinkspray(kold galvanisering) og hammerlak bagefter, men det er et stort arbejde, og heller ikke helt billigt alligevel.
    men stadig ikke ligeså holdbart som rigtig galvanisering.
    noget af traileren har jeg lavet i alm sort jern, så det vil jo med tiden ruste indefra og ud, da man ikke kan male firkant rør indvendig (-:

• #4   24. jul 2011 Den bliver vel dyppet i syre for at tage urenheder?
    Men Sikke en forskel i pris privat kontra erhverv

• #6   25. jul 2011 det skulle vel gerne tage flyve rust?

nå men må ringe rundt imorgen, nåede det ikke idag.
    men du tror det er omkring 14kr, så er det jo en 15-1800kr, hvilket jo også er en smule at smide efter en gammel hjemmebygget trailer.
    men regnede med at slibe gammelt maling af med en slibe rondell på vinkelsliberen, og den pudser jo ind til rent jern.
    alternativt kunne jeg jo undersøge noget pulverlak, men så ved jeg stadig ikke om de kan sprøjte ind i rørene.

• #8   25. jul 2011 bor i brønderslev i nordjylland.

må der godt nok ikke være gammelt galvanisering? for så er det et stort projekt (-:
    for har kun brugt enkelte rør som er malet i forvejen, og disse kunne jeg hurtigt slibe rene, men hvis hele det gamle stel skal slibes fri for galvanisering er det jo en større omgang.

• #10   25. jul 2011 ok, det vil jeg da prøve.

du har måske forbindelser derude? (-:

men det kunne godt lyde som om en sandblæsning er vejen frem.

• Bettina C
    Bettina C Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #11   5. jan 2019 Nogle der ved hvor man som privatperson kan få gavanisereret ?

• #12   5. jan 2019 Ring til Dansk Overflade Teknik - DOT og få en pris, de er stort set enerådende på galvanisering i dag.

https://dot-nordic.com/dk/kontakt

Jeg arbejdede der selv for 20 år siden.... da hed det godt nok Herning Galvanisering, og prisen pr kg var omkring 4kr for massivt jern, 6-8kr for huljern og højere hvis det var gammelt jern der krævede længere tid i syrebadet.

Et trailerstel fylder også meget på "åget" som de vogne kaldes man transporterer emnerne rundt på hvilket gør at kiloprisen stiger yderligere. Tror vi regnede med en gennemsnitlig omsætning på 8000kr pr åg dengang

Med prisudviklingen skal du nok regne med det dobbelte i dag , så jeg tror helt ærligt ikke det kan svare sig.

Kommentér på:
pris på galvanisering

Annonce