Volvo Penta D3 dieselmotor med DPS drev Volvo Penta D3 dieselmotor med DPS drev
Hej igen
Er der nogen der har erfaring med en Volvo Penta D3 dieselmotor med DPS drev. I en tidligere tråd hvor jeg har spurgt jer til råds omkring valg af båd, diesel eller benzin m.m., er der en der har tilkendegivet og linket til en side, hvor denne motor bliver omtalt som noget værre skrammel. Er det det gennerelle billede af denne motor eller er det bare en der har været ekstremt uheldig på alle måder? Her er linket http://www.mercurymarine.com/engines/inboards/sterndrives/mpi5l.php og man må sige, han har sgu ikke haft heldet med sig, men er det det gennerelle billede?
Jeg har nemlig flere kolleger der generelt roser Volvo Penta motorer, men derfor kan der jo godt være en uheldig generation af en motor. Hvad er jeres erfarring og oplevelser?
Mvh. - Allan
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 86
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 46 Svar: 68
(link fjernet)
Mvh. - Allan
okt 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 17 Svar: 156
Båden bliver langt på land lige efter motoren er lagt i, og der er ingen beskrivelse af om den er blevet konserveret ordenligt osv.
Dertil så kommer der vand i motorrummet allerede på den første tur efter den er lagt i vandet, hvilket man vel må antage til at være en fejl der er sket da motoren er blevet monteret.
men den bliver tilsyneladende ikke udbederet ordenlig da der senere står vand i halvdelen af motorrummet.
Det lyder ikke som om motoren har haft den nemmeste start på livet, så det vil være umuligt og sige hvilke af fejlene der skyldes fejl på motoren og hvilke der skyldes fejl montering og dårlig "vedligeholdelse", der er sgu ikke mange motor komponenter der kan holde til at stå i saltvand
okt 2004
http://www.google.dk/search?aq=0&oq=volvo+penta+rel&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=volvo+penta+reliability
ellers er der altid "hjælp" og hente hos google
okt 2009
okt 2004
okt 2009
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 46 Svar: 68
Tak for jeres svar. Jeg ved ikke om jeg er blevet meget klogere, men har nu den opfattelse, efter at havde snakke med en del sejlere, at Volvo Penta motorer ikk' er så ring enda. Selvfølgelig kan alle motormærker have en mandagsmodel.
Endnu engang mange tak for jeres svar.
Mvh. - Allan
Volvo Penta D3 dieselmotor med DPS drev