3.547 visninger
|
Oprettet:
hjælp med trailer {{forumTopicSubject}}
jeg er ved at købe en båd og den står på en trailer der ikke er indregistret hvordan kan jeg få den hjem med den trailer ? hjææælp
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 317
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 7
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 30 Emner: 11 Svar: 460
maj 2007
http://www.fyens.dk/article/472384:Bil--baad--camping--Baadekspert-paa-fejlkurs
aug 2008
Følger: 1 Svar: 47
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 1 Svar: 648
aug 2008
Følger: 1 Svar: 47
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
maj 2007
For det er IKKE lovligt ifølge færdselsloven
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Har for nogle år siden, prøvet advarselstrekanten, 30km/t. Blev stoppet og fik en bøde. Kørte sagen juridisk videre, men tabte den.
Så advarselstrekant kan bruges til arbejdsredskaber ( betonblander, brændekløver m.m. )
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Tænk både på dit eget og andres liv og lemmer.
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Ringer du rundt til 4 forskellige politikredse får du 4 forskellige svar og ringer du igen efter vagtskifte får du 4 ny.
Præcis som hvis man spørger om man må køre med en trailer hvis totalvægt overstiger bilens tilladte men faktiske vægt ikke gør.
Jeg ville ringe rundt til forskellige politistationer og optage samtalerne til jeg fandt en der sagde det er lovligt, derefter smide en trekant bagpå og en bil der lovligt må trække vægten foran og så køre den hjem (hver obs på om vogntoget kræver trailerkort).
Skulle man så blive stoppet kan man afspille optagelsen og dermed bevise man handlede i god tro og gjort hvad man kunne for ikke at overtræde loven.
Kim c`s indlæg er faktisk det første konkrete eksempel jeg har set og der har været rigtig mange tråde om det.
aug 2006
Så kan det jo godt være, at betjent Olsen har sagt ok telefonisk, og du har optaget samtalen. For sker uheldet, så er der ingen forsikring der dækker. Og så kan man ellers køre en juridisk sag efterfølgende mod betjent Olsen.............osv. osv.
Se min historie her:
http://www.baadgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=1474
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Nej det er rigtig men det var hvad jeg ville gøre, ved godt det med forsikring er noget skidt, hvilket osse får mig til at gå alting ekstra efter, koncentrer mig 100% under kørsel og køre den frem/tilbage på de tidspunkter der er mindst trafik og så har jeg altid en følgebil liggende bagved med katastrofeblink på.
Det gør det ikke det mindste mere lovligt men trods alt mere sikkert og da min båd + trailer vejer over 2T kan en autotrailer ikke gøre det og synes en lastbil er for dyr, det er jo ikke ligefrem fordi man som bådejer står og mangler udgifter.
En anden ting er jeg tror du skal være glad for du havde gjort dit til at undersøge og handlede i go tro for møder man nogle at de emsige pansere tror jeg nok bødetakst / straf hvad angår div ulovlig trailerkørsel er op til helt vanvittig og jeg ville blive glad for at slippe med en bøde på 500,-
jul 2009
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 2
Vi står også og er ved at købe en 23 fods motorbåd uden trailer. Har selv en US trailer, som vi ville smide den på og trække den hjem med 30 km i timen med trekant på.
Men bliver sku da i tvivl nu.....
Tør... tør ikke.... tør .... tør ikke....
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
En ikke-indregistreret trailer må ikke færdes på veje når der er læs på. Når der ikke er læs på, kan trekants-tricket bruges lovligt.
Om du tør eller ikke tør, det er din sag. Men det er stadig ulovligt.
aug 2006
End of story.
Hvis du vil køre med den efter en traktor, og med trekant bag, skal du kunne bevise, at det er et arbejdsredskab, og ikke en bådtrailer.
Så glem alt om at bruge trailere uden registrering på offentlige veje, også selvom de er udstyret med advarselsblink, trekanter og andet skrammel.
hjælp med trailer