{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med trailer
  • #1   6. jul 2011 Det kan du ikke, den skal være indregistreret.

• #2   6. jul 2011 Det kan du godt...du skal bare køre hele sættet op på en autotrailer

• #3   6. jul 2011 eller undgå politiet smiley

• #4   6. jul 2011 prøve plade

• #5   6. jul 2011 Nicolai K: prøveplade må kun anvendes hvis traileren er tom
    http://www.fyens.dk/article/472384:Bil--baad--camping--Baadekspert-paa-fejlkurs

• michael s
    michael s Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 47
    #6   6. jul 2011 advarsels 3 kant og 30 kmt,

• #7   6. jul 2011 Man kan ikke trække hvad-som-helst (heller ikke en US-trailer) efter et køretøj, og så bare sætte en trekant på og kalde det et redskab.

• michael s
    michael s Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 1 Svar: 47
    #8   6. jul 2011 i følge odense politi så er det tilladt!!!! og går udfra at reglerne er ens i hele dk

• #9   6. jul 2011 så skal han have det på skrift fra panserne ellers ville jeg ikke tage chancen.... det kan blive en dyr tur hvis han bliver stoppet

• #10   7. jul 2011 Ja jeg ville sgu også få det på skrift.......
    For det er IKKE lovligt ifølge færdselsloven

• #11   7. jul 2011 Odense politi må have drukket en Albani pils for meget, da de kom med den bekræftelse.
    Har for nogle år siden, prøvet advarselstrekanten, 30km/t. Blev stoppet og fik en bøde. Kørte sagen juridisk videre, men tabte den.
    Så advarselstrekant kan bruges til arbejdsredskaber ( betonblander, brændekløver m.m. )

• #12   7. jul 2011 Op på en autotrailer med sættet. Det kan få uoverskuelige konsekvenser hvis man tager chancen og det går galt...

Tænk både på dit eget og andres liv og lemmer.

• #13   7. jul 2011 De kunne aldrig drømme om at udlevere det på skrift og dermed stå til ansvar for deres udmelding.
    Ringer du rundt til 4 forskellige politikredse får du 4 forskellige svar og ringer du igen efter vagtskifte får du 4 ny.
    Præcis som hvis man spørger om man må køre med en trailer hvis totalvægt overstiger bilens tilladte men faktiske vægt ikke gør.

Jeg ville ringe rundt til forskellige politistationer og optage samtalerne til jeg fandt en der sagde det er lovligt, derefter smide en trekant bagpå og en bil der lovligt må trække vægten foran og så køre den hjem (hver obs på om vogntoget kræver trailerkort).
    Skulle man så blive stoppet kan man afspille optagelsen og dermed bevise man handlede i god tro og gjort hvad man kunne for ikke at overtræde loven.

Kim c`s indlæg er faktisk det første konkrete eksempel jeg har set og der har været rigtig mange tråde om det.

• #14   8. jul 2011 Jammen kære D R. Det hjælper jo ikke så meget hvis uheldet er ude.
    Så kan det jo godt være, at betjent Olsen har sagt ok telefonisk, og du har optaget samtalen. For sker uheldet, så er der ingen forsikring der dækker. Og så kan man ellers køre en juridisk sag efterfølgende mod betjent Olsen.............osv. osv.

Se min historie her:
    http://www.baadgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=1474

• #16   10. jul 2011 Kim C:
    Nej det er rigtig men det var hvad jeg ville gøre, ved godt det med forsikring er noget skidt, hvilket osse får mig til at gå alting ekstra efter, koncentrer mig 100% under kørsel og køre den frem/tilbage på de tidspunkter der er mindst trafik og så har jeg altid en følgebil liggende bagved med katastrofeblink på.

Det gør det ikke det mindste mere lovligt men trods alt mere sikkert og da min båd + trailer vejer over 2T kan en autotrailer ikke gøre det og synes en lastbil er for dyr, det er jo ikke ligefrem fordi man som bådejer står og mangler udgifter.

En anden ting er jeg tror du skal være glad for du havde gjort dit til at undersøge og handlede i go tro for møder man nogle at de emsige pansere tror jeg nok bødetakst / straf hvad angår div ulovlig trailerkørsel er op til helt vanvittig og jeg ville blive glad for at slippe med en bøde på 500,-

• #17   19. sep 2011 Ang forsikring, dækker bilens træk så ikke?
    Vi står også og er ved at købe en 23 fods motorbåd uden trailer. Har selv en US trailer, som vi ville smide den på og trække den hjem med 30 km i timen med trekant på.
    Men bliver sku da i tvivl nu.....
    Tør... tør ikke.... tør .... tør ikke....

• #18   19. sep 2011 Som det er skrevet før...
    En ikke-indregistreret trailer må ikke færdes på veje når der er læs på. Når der ikke er læs på, kan trekants-tricket bruges lovligt.

Om du tør eller ikke tør, det er din sag. Men det er stadig ulovligt.

• #19   19. sep 2011 Uanset om der er læs på eller ej, må man IKKE køre med den på offentligvej. Også selvom man bruger den "magiske" trekant.
    End of story.

Hvis du vil køre med den efter en traktor, og med trekant bag, skal du kunne bevise, at det er et arbejdsredskab, og ikke en bådtrailer.

Så glem alt om at bruge trailere uden registrering på offentlige veje, også selvom de er udstyret med advarselsblink, trekanter og andet skrammel.

Kommentér på:
hjælp med trailer

Annonce