Hej hjælp til 4hk Yamaha påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Hjælp til. 4hk Yamaha 2t påhængsmotor har problemer med min motor den starter lige op uden choker også går den død igen gider slet ikke tænde med choker og den plejede og starte første gang og kørte fint der skiftet tændrør og kaburator renset håber der nogen der kan hjælp eller nogen i Kbh område der har tid og lyst til at kigge på den
feb 2016
Følger: 41 Følgere: 112 Både: 1 Emner: 27 Svar: 299
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 4
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 4
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Det kunne være din pumpe der ikke giver nok.
Det kan også være din flyder og/eller din flyder nål der hænger/lukker af, du skriver at carb har været skilt ad, så har de dele nok også været adskilt, man skal kunne høre flydren når man ryster carb let op og ned, og din nål skal ligge "løst" i sit leje ( så løst at den let falder ud når du vender carb rigtigt, så skal den falde ned på flyderen .. som så stopper den fra at falde ned i bundkaret )
Når du skriver "renset" er der så skiftet ting ud i din carb ?
En renset carb består af mange ting, men "normalt" er sådan et stykke arbejde ret omstændigt og kræver visse ting bliver gjort grundigt da der er masser af ting der kan blokerer de meget små huller i sådan en fætter, at lægge dem i væske og bruge trykluft er ikke godt nok, trykluft kan skubbe skidt ind i de små kroge og sætte det fast der, og det er IKKE meget der skal sidde af skidt i de små kanaler og kroge før det bliver et problem.
En ultralyds rens er næsten et must, og det kræver at carb bliver totalt skilt, og når alt er skilt... ja så kan man lige så godt skifte div dysser OG FLYDERNÅL samt måske flyder, men så skal flyder indstilles til korrekt højde ( står i din rep bog hvad den er, og den skal tjekkes alligevel hvis den har været skilt ad ) ... alle pakninger og O ringe skal også skiftes ( genbrug ALDRIG pakninger og O ringe ( ja ok O ringe kan man nok bruge igen,da de jo er af gummi og det tager jo lidt tid inden de bliver stive, MEN gamle ringe er NO GO`) men papir bliver allerede som de skal være ved FØRSTE samling, og beholder så den form... så efter samling og derefter skille ... nye i..
Prøv først at pumpe, og tag den derfra.....
Håber det her gav bare LIDT mening... det lød godt nok i mit hoved... men kan godt læses som totalt uforstående ... sorry den lange smøre
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 4
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Jeg ved fra min lille nød motor ( godt nok 4 takts ) at der skal INTET til før den laver unoder.
De kanaler og huller der er i en carb er sååååå fine og utrolig følsomme over for skidt.
Jeg tror jeg gav ca 400 for et komplet sæt dysser og pakninger ( opgraderet fra 4 hk til 6 hk, da den eneste foreskel på de 2 hk var dysse størrelsen )
Carb fik jeg min søn til at rense i ultralyd på hans arbejde ( mc værksted ) og hvis du spørge pænt og måske lægger lidt i kaffe kassen, tror jeg godt du kan få det lokale værksted til at putte din carb i et bad sammen med nogle af deres dele der trænger ( du skal nok komme med carb TOTALT skilt, og i en lille vaskepose hvor dele kan ligge for sig selv, så de bare dumper pose med indhold i )
Eller betale en båd mekanikker for det .... Kan godt koste en del mere.. desværre..
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Det LYDER som et carb problem.... men hvad med tændspolen og hele det elektriske system.. tror den motor skal i kyndige hænder.... for ellers kan du jo begynde at skifte ting fra en ende af, og så havde du været bedre tjent med en fabriks ny, da ALT med maritime fortegn IKKE er i den billige ende...
Håber du finder en løsning... evt at vores mus herinde kommer dig til undsætning ( han har rodet RIGTIGT meget med 2 takter, og kan nogle fiduser )..
Søg evt på motorproblem herinde og se om du kan finde ham.
mekanikles : omc marine service....... her var han sgu
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 4
Hej hjælp til 4hk Yamaha påhængsmotor