3.358 visninger
|
Oprettet:
Flag og gæsteflag {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg har hørt både for og imod at små både, i mit tilfælde 18" skal føre flag. Jeg trækker båden med til Italien her til sommer. Hvad er jeres mening om flag på småbåde. Hvis i mener at der skal flag på hvordan klarer jeg så det, hvor skal de sidde og hvor kan alt købes samlet.
Jeg ser frem til jeres svar.
okt 2007
Følger: 1 Både: 3 Emner: 8 Svar: 117
jeg tror ikke det med flaget er så vigtigt igen.
jan 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Både: 2 Emner: 20 Svar: 174
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 4 Svar: 11
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 27 Svar: 272
Du kan også gøre som du selv siger dansk flag øverst og gæsteflag under, det kræver en lang flagstang, god tur:d
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
http://www.navalhistory.dk/danish/flaget/flagregler.htm
Gæsteflag
Når man besøger en udenlandsk havn, enten som handelsskib eller lystfartøj, er det kutyme, at man fører det pågældende lands flag som Gæste-flag eller høflighedsflag. Det er dog ikke kutyme, at orlogsfartøjer fører gæsteflag.
Flaget hejses i flagspil på skibets/fartøjets styrbords side (under styrbords salingshorn).
Gæsteflaget føres ligesom Dannebrog kun i de lyse timer, dvs. fra solop-gang (dog tidligst kl. 08.00) til solnedgang.
jun 2009
Én skriver at gæste flaget skal sidde øverst en anden under det Danske. Begge flag skal sidde på flagstangen da jeg ikke har andre muligheder. Jeg har afmonteret den høje kaleche til turen, da jeg ikke vil få brug for den. Så flagstangen vil være det højeste på båden.
Sidste spørgsmål så tror jeg at jeg er ved at være klar.
Hvor skal den sidde?
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
F.eks. tomastede sejlbåde og motorsejlere fører det ofte under gaffel fra mesanmasten.
jun 2009
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Altså gæsteflag øverst og dannebrog nederst.
Flag og gæsteflag