{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.358 visninger | Oprettet:

Flag og gæsteflag {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Jeg har hørt både for og imod at små både, i mit tilfælde 18" skal føre flag. Jeg trækker båden med til Italien her til sommer. Hvad er jeres mening om flag på småbåde. Hvis i mener at der skal flag på hvordan klarer jeg så det, hvor skal de sidde og hvor kan alt købes samlet.
Jeg ser frem til jeres svar.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flag og gæsteflag
  • #1   18. jun 2011 husk papirer på båd og trailer, reg attest, ejer certifikat, forsikring osv.
    jeg tror ikke det med flaget er så vigtigt igen.

• #2   18. jun 2011 Klart du skal have flag på.. Det kan fås hos alle båd pusere.. Sæt det agter et sted hvor ik det sidder i vejen, (op på en ad siderne evt) Fint lille et på en stålstang vil klæ dit skiv. Og ja husk gæte flaget..

• #3   18. jun 2011 Takker, så er der 2 forskellige svar, det var også det jeg regnede med. Der er delte meninger om flag på min størrelse motorbåd. Hvis jeg skulle vælge at sætte flag på båden hvordan sætter jeg så flag på i Italien. Kan man sætte 2 flag i samme flagspil. f.eks det Danske øverst og gæsteflaget under. Eller er det kun gæste flaget man hejser i udlandet. Jeg er blank på dette område. flag er noget farlig noget, mange kan blive stødt hvis man ikke gør det rigtig, og det vil jeg selvfølgelig ikke risikerer. Så hjælp ønskes at de erfarne. Hvilket dansk flag skal jeg købe. et alm. DK flag eller skal det være et YF flag.

• #4   18. jun 2011 Selvfølgelig skal du have flag ( YF ) agter ud og på toppen af båden sætter du gæste flag. Det behøver ikke at være så stort.
    Du kan også gøre som du selv siger dansk flag øverst og gæsteflag under, det kræver en lang flagstang, god tur:d

• #5   20. jun 2011 Du skal huske at gæsteflaget skal være hejst højere end dit nationalitetsflag.
    http://www.navalhistory.dk/danish/flaget/flagregler.htm
    Gæsteflag

Når man besøger en udenlandsk havn, enten som handelsskib eller lystfartøj, er det kutyme, at man fører det pågældende lands flag som Gæste-flag eller høflighedsflag. Det er dog ikke kutyme, at orlogsfartøjer fører gæsteflag.

Flaget hejses i flagspil på skibets/fartøjets styrbords side (under styrbords salingshorn).

Gæsteflaget føres ligesom Dannebrog kun i de lyse timer, dvs. fra solop-gang (dog tidligst kl. 08.00) til solnedgang.

• #6   20. jun 2011 Efter alt at dømme kunne jeg ikke undvære flaget. Så nu er den købt og jeg venter bare på posten. Flagspil i rustfri stål med YF splitflag og et lille 20X30 Italiensk gæsteflag. Glæder mig til at få det hjem og se hvordan det ser ud på mit lille skiv.
    Én skriver at gæste flaget skal sidde øverst en anden under det Danske. Begge flag skal sidde på flagstangen da jeg ikke har andre muligheder. Jeg har afmonteret den høje kaleche til turen, da jeg ikke vil få brug for den. Så flagstangen vil være det højeste på båden.
    Sidste spørgsmål så tror jeg at jeg er ved at være klar.
    Hvor skal den sidde?

• #7   20. jun 2011 Når man flager på flagspil skal det sidde på agterenden af båden.

F.eks. tomastede sejlbåde og motorsejlere fører det ofte under gaffel fra mesanmasten.

• #8   20. jun 2011 sorry skrev nok forkert, det var om det Danske eller Italienske gæsteflag skulle sidde øverst i flagstangen

• #9   21. jun 2011 Flaget for det pågældende land du befinder dig i skal sidde øverst.
    Altså gæsteflag øverst og dannebrog nederst.

Kommentér på:
Flag og gæsteflag

Annonce