{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Søren G
Søren G
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 39

Motor kører trægt {{forumTopicSubject}}

Hey.. har lidt problemer med min 100 hk mariner motor der kører lidt trægt.. I går da jeg var ude og sejle kørte den meget godt i starten men jeg kunne fornemme den kørte dårligere og dårligere ligsom der kom flere vibrationer. når man fra stilstand gav den fuld gas tog den også omdrejninger langsommere end normalt..

Den eneste forskel jeg har gjort siden sidste gang jeg var ude er at putte lidt olie i tanken. Måske for meget?? det er en 2 takts med automatisk olieblander.

Nogle ideer???

Så et tillægsspørgsmål. kan det virkelig være rigtigt at den motor ikke kan få min 17 fods 500 kg båd til at sejle hurtigere end 30 knob????

Takker

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • VVS opgave 1.500 kr.
  • Fikse dørhåndtag i terrassedør 800 kr.
  • Skift af udløbs ventil i toilet 850 kr.
  • Tv ophæng 500 kr.
  • Samle Ikea sofa 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor kører trægt
  • #1   7. jun 2011 30 knob med 100hk lyder ikke af ret meget....

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

#2   7. jun 2011 Jeg er nu godt nok mere interesseret i at høre nogle forslag om hvorfor motoren kører trægt...

men hvilken vej ville i mene motoren skulle stilles???

• #3   7. jun 2011 defekte lejer, stempler , pakninger. gear, mv er den let at dreje med håndkraft uden tændrør ?????

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

#4   7. jun 2011 Har faktisk ikke prøvet at dreje den med håndkræft det kunne være jeg skulle prøve det.

det virkede ellers som om den går meget godt med fuld gas, lyder ikke dårlig eller noget, det er mere accelerationen der undrer mig..

• #5   8. jun 2011 Hvis du har givet den for meget olie i benzinen så kan dine tændrør være sodet / kokset til har du kigget dem efter ???

Hvorfor blandede du selv olie i benzinen når den har selvblander ?

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

#6   8. jun 2011 Jeg gjorde det for at være sikker på den for olie.. stoler ikke helt på olieblanderen... men det kunne være jeg skulle begynde på det smiley

takker.. jeg tjekker lige

• Søren G
    Søren G Tilmeldt:
    jul 2008

#7   9. jun 2011 Så der status update.. den drejer fint rundt når man drejer på svinghjulet har tjekket tændrør og de ser godt nok lidt sodet ud og hvis jeg kikker ind igennem hullet er det godt nok også sodet til.. så tror det er sidste gang jeg putter olie i benzinen

anskaffer mig nogle andre tændrør tror jeg så må den være fikset..

• #8   9. jun 2011 Husk at justere elektrode afstanden på de nye tændrør.

Du kan godt selv blande olie i benzinen (det kræver et målebæger da det skal være rimelig præcist) du skal bare husk at få demonteret / afbrudt motorens olieblander.

Kommentér på:
Motor kører trægt

Annonce