{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.681 visninger | Oprettet:

Banner 28 motorbåd køb?? {{forumTopicSubject}}

Hej. kigger på en Banner motorbåd, en rigtig familiebåd syntes jeg. Er der nogen herinde som kender denne model og kan sige noget for eller imod? Jeg er selv i tvivl om båden er for kompakt, da den ikke er så bred. Men ellers syntes jeg den er godt udnyttet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banner 28 motorbåd køb??
  • #1   6. maj 2011 Hej Jan

Jeg kan se du har skrevet et par gange omkring de både du kigger på - Det er meget nemmere for folk lige at bedømme den eksate båd, hvis du smider et link el. ligende på det du kigger på. Så kan du også få hjælp til folk vurdering af båden ud fra billeder og måske endda være heldig at nogle kender til båden smiley

Ellers må du skrive lidt mere om hvad du søger og hvilke krav du har, så kan vi måske hjælpe dig i retning af nogle gode alternativer. Skriv lidt lidt hvilken størrelse du ønsker, hvor meget du kan lave selv, hvor skal den ligge, hvordan skal den bruges og hvilken prisklasse du kigger i. Så er det sikkert meget nemmere for os at hjælpe smiley

• #2   6. maj 2011 Hej Jan.
    Kender lidt til en Banner 28 da jeg selv har kigget på en for år tilbage.
    Det er en ganske udmærket båd og den kan også flytte sig hvis motoriseringen er rigtig. Kan man lide den og den opfylder de behov man har ja så er det vel den man køber. Lidt kritik og grunden til at jeg ikke har en sådan er at båben er meget smal og høj og derfor lidt ustabil og vindfølsom. Men hvor om alt så en ok båd.
    Har selv en wiking 28.
    God fornøjelse.
    peter D

• #3   7. maj 2011 Kender en der har haft sådan en. Det er kanon meget plads i den og du kan få dem til en rimelig pris. Det eneste negative er nok at den er meget vindfølsom ved havnemanøvrer. Den driver meget, men så må du jo investere i en bow propel. :o)

• #4   7. maj 2011 ja det var en banner 28 jeg har kigget på, og er også selv i tvivl om den bliver for smald. jeg ha en maxprisklasse der hedder 160000kr, så der skulle være mulighed for at finde en fin båd. den størelses jeg leder efter er mellem 27 og 32 og plads til 4/familie. jeg er nybegynder inde for faget men mener selv jeg lærer hurtig. en anden båd jeg har set på er en princess 32 som nok helst den der højeste ønske. er der nogen som kender den?

• #5   7. maj 2011 Hej Jan M

For lige at svare på din privat besked omkring sådan en Princess, så syntes jeg du skal prøve at snakke med ejeren af denne båd. Han har samme båd med samme motor, så han vil kunne dele en masse gode erfaringer med dig smiley

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=18830

Her er hans båd:
    http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5975

• #6   8. jul 2011 Hej, jeg har lige solgt min Banner 28 fra 1976, efter 3 års eje. Det er en rigtig dejlig båd, med masser af plads til familien. Min havde bovpropel, og det er skønt ved snævre havnemanøvrer. Min var motoriseret med en Perkins 6.354 (stående) med 115Hk. Det er en fantastisk vekørende motor, der er overraskende økonomisk. Den kan med den motor gå max 14-15 Knob. Du er velkommen til at kontakte mig for uddybende kommentarer om båden. Mvh. Per

• michael j
    michael j Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Svar: 2
    #7   28. sep 2011 banner 28, er lavet i Haderslev, faktisk der hvor x-yachts ligger nu,, det sjove er at en af ejerne af x-yachts har arbejdet som støber på banner værftet og støbt banner 28 motorbåde..den sidste banner 28 blev bygget i 1986 af miki boats i hajsager ,og var med sandwich kunstruktion af skum i skrog/skotter mm, den var meget let og hurtig. Formen har stået ved Miki boats i mange år , og er nu blevet skrået op ( af mig smiley ) båden har meget plads, er stærk konstrueret, er ca 275 bred, halv planer skrog, der kan være side følsom hvis man ikke har bowthruster, er hurtig og økonomisk ,, mindste motor var vidst 80hk til ca 200hk, tank er støbt under saloon,motor under cockpit( god vægt fordeling),, båden kunne købes som råt skrog+dæk, eller færdig.. god båd til billige penge

• #9   10. maj 2015 Hej Michael!
    Jeg har ikke noget vand imellem fiberlagene. Ja den er lidt følsom ved sidevind, men efter en sæson var jeg dus med den og kan nu styre den hen hvor jeg vil, og det er vel at mærke uden bovpropel!
    Den er ikke så bred, så den gir sig lidt når jeg går hen langs siden, men jeg vejer også +100 kg.
    Der er overraskende meget plads i båden både cockpit og kahyt og agter kahytten er en hel bal-sal. smiley
    Hvis du vil have sådan en, så gå efter dem med en 6 cyl. De går utrolig godt og ved 6,5-7 knob går den 1000-1200 omdr/min og bruger under 1 L/sømil.

• #11   11. maj 2015 Glæder mig til at byde den velkommen herinde.

• #13   21. maj 2015 www.dba.dk

• #15   22. maj 2015 Det er dårlig stil, at folk ikke sletter deres annoncer når tingene er solgt. smiley smiley

• #17   25. maj 2015 Kunne i ikke få den til billige penge når den nu var så grim?

• #19   3. jun 2015 Att: Michael og Bente. http://www.dba.dk/ford-york-ford-120-hk/id-1015084835/?utm_source=criteo&utm_medium=display-rt&utm_campaign=B%c3%a5de
    Har lige set denne her. Var det ikke noget?

• #21   5. jun 2015 Tillykke. Glæder mig til at se den herinde. smiley

Kommentér på:
Banner 28 motorbåd køb??

Annonce