1.391 visninger
|
Oprettet:
Varme... {{forumTopicSubject}}
Hej.....
Som ny ejer af en nimbus 3000, og dermed større båd en vi har haft før... Kommer der en del ting man ikke ved...
Så vil høre vedr. Vebasto varmer.... Er det noget man har tændt hele tiden, når man er i båden, og det er køligt..?😀🙄Eller...
Hilsen Jan
maj 2006
Følger: 1 Følgere: 29 Emner: 15 Svar: 180
maj 2015
Følger: 9 Følgere: 51 Emner: 15 Svar: 283
maj 2015
Først tillykke med jeres Nimbus, dejlig båd.
Alt efter hvor nyt fyret er betjener man det forskelligt. Har du en drejeknap regulerer den varmen mellem 5-35 grader. Har du også en temperatursensor monteret i kahytten vil den holde øje med temperaturen. Vi drejer på vores så det passer med Ca. 20 grader. Når temperaturen er nået går fyret ned i dvale og til tider slukker helt indtil det har brug for at varme igen. Det vil sige at det godt kan være tændt hele tiden. Vi tændt fyret i går ved 18 tiden og det er stadig tændt og kører med en let varm luft lige nu mens jeg skriver her 🌞 Da vi lukkede ned i går og gik i seng kørte fyret langsommere og langsommere for til sidst at slukke da rummet var varmet op.
Jeg kan anbefale at have luftdysser fordelt i alle rum da dette giver en god luftfordeling og derved ingen kolde rum der køler båden ned, men dette er der nok delte meninger om.
Man kan udbygge betjeningen så fyret kan tænde hjemmefra og båden er dermed opvarmet når man kommer ned til den (ligesom med bilfyret).
Har du flere spørgsmål er du velkommen til at ringe på mandag som skrevet før. Jeg monterer Ca. 40 bilfyr og 15 bådfyr om året
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 53 Både: 4 Emner: 69 Svar: 1.119
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 12 Både: 5 Emner: 27 Svar: 33
Lyder rigtig godt 👍 tror jeg ringer på mandag.... Vi er nemlig til housewarming hele weekenden
God weekend
Hilsen Jan
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 12 Både: 5 Emner: 27 Svar: 33
Noget bestemt tidspunkt jeg skal ringe?
Hilsen Jan
31404379
maj 2015
Varme...