11.118 visninger
|
Oprettet:
Polering af gelcoat! {{forumTopicSubject}}
hej
nu er tiden jo blevet til at skulle polere båden. læste i nogle test at mirka abralon systemet skulle være den bedste løsning. men undrede mig over at der ikke skulle bruges nogle former for polish eller voks.
kan det virkelig passe?
evt. nogle som har bedre metoder?
Mvh. Niclas G
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
(link fjernet)
feb 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Både: 2 Emner: 22 Svar: 107
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 20
Du ønsker jo ikke at båden er mere mat end da du startede........Og ja, det er vigtigt med voks bagefter!
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 2
Jeg har selv bygget både og lavet finishen på dem og det gjorde vi som beskrevet.
Slut af med en god voks.
Køb den rigtige voks evt. af bagdøren hos et bådfirma som bruger det dagligt.der får du det rigtige produkt.Vi havde flere bådfolk der kom og fik et par kopper voks/gelcoat/polermiddel.Kan desværre ikke huske navnet på det , men kan finde ud af det.Held og lykke med projektet
feb 2014
Følger: 1 Svar: 4
Jeg håber ikke at det er for sent at deltage på denne tråd.
Min virksomhed www.carls.nu sælger et komplet sæt indeholdende 10 stk. vandsliberondeller hertil medfølger der et smart håndværktøj som kan anvendes hvor der ikke er plads til at bruge excentersliberen, ligeledes medfølger der to gode micro fiberklude som bruges til aftørring efter vandslibningsprocessen. Sættet kan købes online til blot Kr. 275,- og sendes tilmed gratis.
Læs mere på www.carls.nu/tilbehor/ovrige-produkter/carls-marine-pre-polishing-kit/carls-marine-pre-polishing-kit-dk
Når dette sæt som kaldes "Carls marine pre polishing kit" anvendes korrekt, rengøres / slibes gelcoaten, som efterlades ligeså ren og glat som da båden var ny.
Dette leder mig til Niclas oprindelige spørgsmål om fribordet skal efterbehandles med voks efter vandslibning med abralon eller lignende produkter. Vandslibning giver stort set samme virkning som "rubbing" resultatet er det samme, blot undgås lange arme og overophedning af gelcoaten.
Derfor skal der slutbehandles med en fin polering med polish, og efterbehandles med en god voks. Både polering og voks skal påføres med egnet polermaskine med begrænset omdrejninger.
Jeg vil understrege at voksning er meget vigtig, da det er voksen som forhindrer at salt nedbryder overfladen og giver beskyttelse mod solen.
Ofte køber værfterne professionelle voksprodukter i store beholdere, jeg vil give Ole V ret i at det er en god ide at høre om man kan købe en halv liter ved "bagdøren".
Ring eller skriv til mig om der er noget som skal uddybes i denne artikel, eller måske har du et andet spørgsmål vedrørende slibning.
God tur
Carl Agerup Præst
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 1 Svar: 82
feb 2014
Følger: 1 Svar: 4
Jeg har gode erfaringer med Mirka hård voks, men også Hempel hard waks er et godt produkt.
jul 2008
Følger: 1 Svar: 1
Polering af gelcoat!