7.358 visninger
|
Oprettet:
Fjerne blød bundmaling {{forumTopicSubject}}
hvordan fjerner jeg blød bundmaling nemmest?
Og hvad skal jeg give bunden inden jeg på føre Hempel Hard Racing White bundmaling ?
Vil gerne have en så glat overflade som muligt og da min gammel bundmaling er skallet af flere steder og er mere "rug" i overfladen
Håber på lidt hjælp som første gangs bund maler :=)
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 4 Svar: 52
Kommer an på hvor ru den er vedr. slibningen..
jul 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
jul 2010
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 4 Svar: 52
Er det "kun" bund maling skal du bare bruge en grov børste.
Hvis det stadig ikke går af ville jeg slibe den let med evt. korn 300 papir..
Husk at det løse kun skal af og du skal have vedhæftning for den nye bund maling.
Alt efter hvilken bund maling der sidder der nu / den nye hard racing, skal du evt have det hele fjernet først.
Ellers er en tør ru overflade det eneste du skal bruge for at påføre den nye bundmaling.
jul 2010
sep 2004
Følger: 1 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 5 Svar: 224
jul 2010
Skal det blandes sammen ?
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
der er kun maual arbejdet og er det skallet af kan en højtryks renser som relg godt tag det af. ellers leje en som er støre
sep 2004
ja det skal blandes sammen
og jo det virker også på bund maling
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 161
jul 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 52
Det må IKKE tørre, derfor smører du skidtet på og dækker det med plastik, lader plastikken sidde indtil du kan se at det begynder at opløse malingen.Så starter du højtryksrenseren, og får et pænt resultat.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 19 Svar: 161
sep 2004
Anders W du kan bare smøre det på og se om det virker. Det skal have konsistens nogenlunde som tapetklister.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Både: 1 Svar: 90
Det påføres med pensel. For at opnå bedste resultat, dækker du produktet med "Vita-wrap" - dette hindre fordampning, og kan holde på fugtigheden i flere dage. Påfør evt. på et par kvatratmeter af gangen, og dæk af med filmen på det halve. Du kan se når "kemien" virker, skrab derefter med en spartel til du evt. når ind til primeren. Måske skal du påføre yderligere et lag, for at komme helt i bund. Når du er inde ved primeren stopper processen, og du kan afvaske bunden med en alm. sæbeblanding.
Jeg var gennem samme proces med min Albin 25 for nogle år tilbage. der ligger nogle biller af arbejdet under Albin.
GOD ARBEJDSLYST!!!
jul 2010
sep 2004
(link fjernet)
mar 2011
Følger: 1 Svar: 5
Indpakninger med brun sæbe, soda osv. virker ved langt de færeste former for bundmaling og er næsten et større svineri end slibestøvet.
Fjerne blød bundmaling