køb en stjålet båd??????????? {{forumTopicSubject}}
jeg har så været så uheldig at købe en båd der har været stjålen. da jeg købte den fik jeg registeringsattesten på traileren som ikke er meldt stjålen efter oplysninger fra politiet, har osse fået en kvitering/dags dato på båden som politiet heller ikke kan se at er meldt stjålen da der ikke er nogen serie nr. på båden og fik sådan set at vide af politiet at jeg ikke havde gjort noget forkert og efter lovgivningen var det sådan set min båd. så er mit spørgsmål så om hvordan man undgår den slags fusk. manden som båden er blevet nuppet fra vil self. have den tilbage og det kan jeg godt forstå og har osse sagt at det kunne han godt få så længe jeg for mine penge tilbage for båden som jeg har betalt. hvordan skal jeg forholde mig til sådan en sag???????????????
jan 2011
Følger: 1 Både: 2 Emner: 16 Svar: 43
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 12 Svar: 40
jan 2011
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Uanset hvordan du tolker snakken med politiet, sælger og den rette ejer, er det et stykke hælergods du har købt, og som du aldrig kan være den rette ejer af. Du har jo nok handlet i "god tro", og havde ingen viden om sagens baggrund, så du kan nok ikke straffes her. Om den du har købt den af kan straffes, tvivler jeg også på, for der kommer jo bare en historie, at han har købt den af en på nettet osv. osv. Så der mangler beviser.
Men juridisk har du tabt alle dine penge, og båden skal leveres tilbage til rette ejer / forsikringsselskab. Sur røv, men sådan er lovgivningen.
Og kunne du har kontrolleret om det var varme sager før du købte, tvivler jeg meget på. Så ser sælger skummel ud, båden er utrolig billig eller andre ting som virker "farligt", så må man måske bakke ud igen.
jan 2011
båden eller traileren er jo ikke medt stjålet og politiet har ikke nogen raporter liggende på sådan en sag, enhver kan jo komme og sige at det er deres båd. jeg har bedt personen om nogle papir eller lignende der beviser at det er hans båd, men han har ikke nogle papir på båden og den slags. jeg har osse taget kontakt til en advokat som osse siger at så længe jeg har registeringsattesten og en kvitering på at jeg har købt og betalt for trailer og båd og at den ikke er meldt savnet, så er det juridstist min båd.
sep 2005
Følger: 27 Følgere: 24 Både: 6 Emner: 85 Svar: 1.898
Jeg kan se at den seneste oprettede selco med de specielle stole er fjernet igen.
Det er sgu sur røv at ende i den situation, og jeg kan ikke forestille mig at du havde en mistanke til at den var stjålet da du jo oprettede den her.
Jeg føler sgu med dig og ham der har fået den stjålet.
Hvad siger sælgeren af båden ?
jan 2011
jan 2011
du har tidligere spurt om det ikke var den samme båd på
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1389
og det er det vist nok :-((
sep 2005
Der står jo heller ikke noget i denne tråd om at det er den båd.
Men som skrevet så føler jeg sgu med dig.
jan 2011
jul 2009
Følger: 1 Både: 2 Emner: 40 Svar: 209
Læs evt. hvad dette forsikringsselskab skriver:
http://www.almbrand.dk/abdk/OmAlmBrand/Aktuelt/CURART_PAS_PAA_HAELERI?oversigt=Privat
jan 2011
sep 2005
jan 2011
jul 2009
Følger: 1 Både: 2 Emner: 40 Svar: 209
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 17 Svar: 133
jan 2011
nov 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 38
Jeg fandt dette indlæg i forumet, jeg ved ikke om det kan hjælpe dig.
http://baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=8462
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 17 Svar: 133
jan 2011
jo det hjælper mig rigtig meget, har igen snakket med politiet angående det link du sendte mig og nu forstår de bedre hvorfor båden og trailer ikke er meldt stjålet, det er så fordi det ikke er blevet stjålet. kunne heller ikke forstå at man kan omregistrere en trailer der er stjålet. han er blevet snydt og det har politiet ikke recurser til at opklare så det bliver en sag de selv skal køre med en advokat om erstatningskrav.
jan 2011
så nu håber jeg bare på at han vil sælge mig båden nu hvor jeg har forelsket mig i den..
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 31 Svar: 56
jan 2011
det viser sig at den ikke er blevet stjålet men at han er blevet snydt, han har sådan set solgt båden og manden der har købt den har så ikke overført beløbet til hans konto.
ved ikke rigtig hvad han har tænkt på og leveret båden uden at få beløbet først, men nu for han hans båd igen hvis jeg self. for mine penge tilbage af sælger og så skal han self. osse betale for hvad det har kostet mig at hente båden og for omregtrering af trailer. så køber jeg mig sku en anden båd hvor jeg sikre mig at der ikke er en der savner den..
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
jeg mener det er den " orligenal ejer " som har begået en stor fejl flere gang og kan ikke se hvorfor dig eller ham du købt den af skal bøde for hans fejl
ja det er meget synt for ham men det kan aldig blive en anden købers problem hvis han køber den i god tro , det er og bliver et mellemværne i mellem den orginal ejer og ham som snød med betaling
som jeg ser det er det stadig en civil søges mål fra ORGINAL EJERE mod snydere
og båden tilhøre nu dig og før dig var det ham du købt den af
alt andet vil ikke give nogle mening. og var jeg ejer før dig have jeg ikke betalt noget tilbage uden at få båden retur !
ellers vil alle handler gå op i hat og briller.
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jan 2011
køb en stjålet båd???????????