{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.404 visninger | Oprettet:

køb en stjålet båd??????????? {{forumTopicSubject}}

jeg har så været så uheldig at købe en båd der har været stjålen. da jeg købte den fik jeg registeringsattesten på traileren som ikke er meldt stjålen efter oplysninger fra politiet, har osse fået en kvitering/dags dato på båden som politiet heller ikke kan se at er meldt stjålen da der ikke er nogen serie nr. på båden og fik sådan set at vide af politiet at jeg ikke havde gjort noget forkert og efter lovgivningen var det sådan set min båd. så er mit spørgsmål så om hvordan man undgår den slags fusk. manden som båden er blevet nuppet fra vil self. have den tilbage og det kan jeg godt forstå og har osse sagt at det kunne han godt få så længe jeg for mine penge tilbage for båden som jeg har betalt. hvordan skal jeg forholde mig til sådan en sag???????????????

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  køb en stjålet båd???????????
  • #1   26. feb 2011 håber sku seriøst at der er nogen der kan hjælpe mig her med noglee gode råd.

• #2   26. feb 2011 Ja der er sgu et svært dilemma. Har du adresse eller telefon nr. på ham du købte den af? Så kunne det være du måske kunne finde ud af noget med ham..

• #3   26. feb 2011 jo har nr. og adr. på ham jeg har købt den af. men han har købt den af en anden for et år siden.

• #4   26. feb 2011 Hvis båden har været stjålet, så er det den oprindelige ejer af båden, som juridisk stadig er ejeren af båden. Dog hvis han har fået en forsikringssum udbetalt for båden, er det forsikringsselskabet som ejer båden idag.
    Uanset hvordan du tolker snakken med politiet, sælger og den rette ejer, er det et stykke hælergods du har købt, og som du aldrig kan være den rette ejer af. Du har jo nok handlet i "god tro", og havde ingen viden om sagens baggrund, så du kan nok ikke straffes her. Om den du har købt den af kan straffes, tvivler jeg også på, for der kommer jo bare en historie, at han har købt den af en på nettet osv. osv. Så der mangler beviser.
    Men juridisk har du tabt alle dine penge, og båden skal leveres tilbage til rette ejer / forsikringsselskab. Sur røv, men sådan er lovgivningen.

Og kunne du har kontrolleret om det var varme sager før du købte, tvivler jeg meget på. Så ser sælger skummel ud, båden er utrolig billig eller andre ting som virker "farligt", så må man måske bakke ud igen.

• #5   26. feb 2011 kim C

båden eller traileren er jo ikke medt stjålet og politiet har ikke nogen raporter liggende på sådan en sag, enhver kan jo komme og sige at det er deres båd. jeg har bedt personen om nogle papir eller lignende der beviser at det er hans båd, men han har ikke nogle papir på båden og den slags. jeg har osse taget kontakt til en advokat som osse siger at så længe jeg har registeringsattesten og en kvitering på at jeg har købt og betalt for trailer og båd og at den ikke er meldt savnet, så er det juridstist min båd.

• #6   26. feb 2011 Selcoen ?
    Jeg kan se at den seneste oprettede selco med de specielle stole er fjernet igen.

Det er sgu sur røv at ende i den situation, og jeg kan ikke forestille mig at du havde en mistanke til at den var stjålet da du jo oprettede den her.

Jeg føler sgu med dig og ham der har fået den stjålet.
    Hvad siger sælgeren af båden ?

• #7   26. feb 2011 sælger siger at han nok skal overføre mine penge tilbage og så længe han gør det og at manden kan bevise at det er hans båd som har været stjålet, for han selfølgelig sin båd igen. men jeg skal se en politi rapport på at den er meldt stjålen og nogle konkrete beviser på at det har været hans båd. har sku lidt svært ved at stole på folk lige nu. det er sku sur røv at miste båden man har købt og forelsket sig i :-((((

• #8   26. feb 2011 jan s.

du har tidligere spurt om det ikke var den samme båd på
    http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1389
    og det er det vist nok :-((

• #9   26. feb 2011 Ja det har jeg, jeg troede at det var den du havde købt, det er der vel ikke noget forkert i ?
    Der står jo heller ikke noget i denne tråd om at det er den båd.

Men som skrevet så føler jeg sgu med dig.

• #10   26. feb 2011 kan heller ikke forstå at han ikke har skrevet på sin side at den er blevet stjålet, det havde jo nok vækt en mistanke i mig før jeg købte den. for jeg søgte på sådan en båd før jeg købte den og den eneste jeg fandt var hans båd. men nu må vi se hvad der sker, for jeg mine penge tilbage af sælger skal han self. have sin båd igen.

• #11   26. feb 2011 Hvis tidligere ejer ikke har meldt den stjålet eller har papirer på den udfra et nr. eller noget der gør den enestående, ja så det mest hans tab, da han får svært ved at kræve den tilbage gennem lovgivningen.

Læs evt. hvad dette forsikringsselskab skriver:

http://www.almbrand.dk/abdk/OmAlmBrand/Aktuelt/CURART_PAS_PAA_HAELERI?oversigt=Privat

• #12   26. feb 2011 den tidligere ejer siger at han har meldt båden og traileren stjålet. jeg tog så kontakt til politiet og de kan ikke se at noget af det er meldt stjålet. traileren er med nr. plade og er blevet synet for et par mdr. siden og er osse omregistreret. det skal ikke kunne lade sig gøre at få den synet når den er meldt stjålet, så jeg står sku godt nok i et dilema om hvem og hvad man skal stole på. som skrevet tidligere har jeg fået at vide både af politiet og en advokat det er min båd når jeg har registeringatt og en kvitering, men jeg har jo heller ikke lyst til at være et dumt svin over for den tidligere ejer der har fået den stjålet. jeg har så bedt om nogle konkrete beviser på at det er hans båd.

• #13   26. feb 2011 Hvad med ham du købte den af, Har han en kvitering ?

• #14   26. feb 2011 ja, han har en kvitering fra ham han har købt den af.

• #15   26. feb 2011 For mig lyder det da som om, det er noget fup du udsættes for nu. At der er 2 ejere med kvitteringer og attest på trailer lyder da ikke som noget der er stjålet og politiet bør jo have den stående som stjålet. Pas på det ikke er en som vil fuppe dig. Tag ikke kun billeder for gode varer, det kan jo bare være en magen til og ikke den du har.

• #16   26. feb 2011 Ja det virker da mærkeligt at man ikke melder sine ting stjålet til politiet..Og især traileren.. virker lidt mystisk..

• #17   26. feb 2011 jo, det hele lugter sku godt nok. han kan osse være helt sikker på at han ikke for båden før jeg har set nogle beviser for at det er hans båd. har sendt en mail til politiet med serie nummeret på motoren for at finde ud af om den er meldt stjålen. hvis en motor på 70 hk ikke er meldt stjålet, er der helt sikkert et eller andet galt, har skrevet flere gange til ham der siger at det er hans båd om at jeg skal se en politi rapport om anmeldelsen af tyveriet og andre beviser men har ikke fået svar fra ham endnu.

• #18   26. feb 2011 Hej Ali F
    Jeg fandt dette indlæg i forumet, jeg ved ikke om det kan hjælpe dig.
    http://baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=8462

• #19   26. feb 2011 Lad det hele gå igennem politiet,det kan jo være de kender ham...

• #20   26. feb 2011 peter B

jo det hjælper mig rigtig meget, har igen snakket med politiet angående det link du sendte mig og nu forstår de bedre hvorfor båden og trailer ikke er meldt stjålet, det er så fordi det ikke er blevet stjålet. kunne heller ikke forstå at man kan omregistrere en trailer der er stjålet. han er blevet snydt og det har politiet ikke recurser til at opklare så det bliver en sag de selv skal køre med en advokat om erstatningskrav.

• #21   26. feb 2011 vi har heldigvis fundet en løsning, ham jeg købte båden af overføre mine penge til mig igen og så kunne jeg måske købe båden tilbage af ham der har fået den stjålet/snydt. hvis ikke jeg kan købe den skal han bare hente båden og betale mig for mine omkostninger det har kostet mig at hente båden og for motorservice jeg har fået lavet på den og selfølgelige for omregstering af traileren. så skulle vi begge to være glade men lidt skidt for ham jeg har købt båden af, han kommer til at miste penge og båden.
    så nu håber jeg bare på at han vil sælge mig båden nu hvor jeg har forelsket mig i den..

• #22   26. feb 2011 syntes det lyder meget mærkelig alt det du fortæller, vil sige han både har fået stjållet båd og trailer ink regattest, hmmmmmm tror du skal forholde dig til hva politiet og advokat siger ville jeg helt klart mene, syntes det lyder mærkelig tidligere ejer der har fået den stjållet ik har meldt det savne,t var da det første jeg ville gøre hvis det var mig, syntes du skal slå kold vend i blodet

• #23   26. feb 2011 Allan S

det viser sig at den ikke er blevet stjålet men at han er blevet snydt, han har sådan set solgt båden og manden der har købt den har så ikke overført beløbet til hans konto.
    ved ikke rigtig hvad han har tænkt på og leveret båden uden at få beløbet først, men nu for han hans båd igen hvis jeg self. for mine penge tilbage af sælger og så skal han self. osse betale for hvad det har kostet mig at hente båden og for omregtrering af trailer. så køber jeg mig sku en anden båd hvor jeg sikre mig at der ikke er en der savner den..

• #24   26. feb 2011 husk nu IKKE aflevere båden før du har pengene stående/ i hånden

• #25   26. feb 2011 hvis man ikke betal for en vare man har købt er det ejer som skal lave et civilt søgsmål samt en report hos politi,

jeg mener det er den " orligenal ejer " som har begået en stor fejl flere gang og kan ikke se hvorfor dig eller ham du købt den af skal bøde for hans fejl

ja det er meget synt for ham men det kan aldig blive en anden købers problem hvis han køber den i god tro , det er og bliver et mellemværne i mellem den orginal ejer og ham som snød med betaling

som jeg ser det er det stadig en civil søges mål fra ORGINAL EJERE mod snydere

og båden tilhøre nu dig og før dig var det ham du købt den af

alt andet vil ikke give nogle mening. og var jeg ejer før dig have jeg ikke betalt noget tilbage uden at få båden retur !

ellers vil alle handler gå op i hat og briller. smiley

• #26   27. feb 2011 uden stelnummer der gør at man 100% kan identificere den så er båden altså din... jeg ville tilbyde ham at købe den for samme sum som du gav for den og så give ham oplysningerne om ham du købte den af hvis han vil trække det den vej

• #27   28. feb 2011 vi har aftalt at med ham jeg har købt båden af at han betaler mig mine penge tilbage og så kan ham der siger at det er hans båd komme og hente den. han skal selfølgelig betale for de omkostninger jeg har haft til at få båden hjem og hvad jeg ellers har ofret på den, syndes jeg er en meget god deal for os begge, men ham jeg har købt den af kommer så til at miste båd og penge. ikke så fair.

Kommentér på:
køb en stjålet båd???????????

Annonce