2.299 visninger
|
Oprettet:
GPS/GSM sporing af stjålet båd {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg overvejer kraftigt om det ikke ville være en god idet at invisterer 5-6 K på et gps/gsm sporingssystem til båden,
Jeg har kig på et fra Safetrack, se evt. link: http://www.safetrack.dk/ProductsPrivate.aspx
Hvis I har erfaring med gode løsninger, eller bare andre gode erfaringer eller råd I vil dele, ja så sætter jeeg meget pris på dette inden jeg krænger indvoldende ud på tegnedrengen.
René
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 13 Svar: 64
Her er et par muligheder...
1. Trackguard fra Guardsystems, pris ca. 3000,- plus 1600 i abonnement om året. I abonnement prisen er der inkluderet evt. søgning af båden hvis den skulle blive stjålet... Deres enhed bruger radio signaler, og enheden bliver først aktiveret når båden meldes stjålet, evt. tyve kan derfor ikke måle sig frem til at der sidder en sender i båden. De har desvære kun en rækkevide på 500 km., og det er jo ikke så godt hvis båden har været stjålet 2 dage før man opdager det, for man skal nemlig selv opdage det, og det er lidt et minus for midt vedkommen ihvertfald.
2. Directfinder fra ETS. Koster ca. 4000,- og 1600,- om året i abonnemt. Bruger GSM nettet og radio signaler. Med den enhed ligger man et elektronisk hegn om båden på feks. 100 m., det hegn aktiveres og deaktiveres med en medfølgende fjernbetjening. Flyttes den uden for det område, bliver du ringet op af alarm centralen, de sætter en evt. søgning igang, og så er det det bliver dyrt, de tager nemlig 1200,- i timen ved en søgning... Er du forsikret i et dansk selskab, så er jeg sikker på de betaler for en evt. søgning, men er man forsikret i tyskland som jeg er, så står den for egen regning..
Begge enheder er batteri drevet, så ingen ledninger til batteri. Directfinder udsender desvære hele tiden signaler, og kan derfor læses og evt. jammes af moderne apperater. Men midt valg er alligevel faldet på direct finder, da jeg gerne vil have besked hvis båden bliver fjernet, istedet for selv at skulle opdage det... Der er mange systemer på markedet, men disse 2 skulle være de mest pålidelige, jeg har haft begge firmaer i røret mange gange, og ved alt hvad der kunne være af spørgsmål, så spørg bare løs. Har også snakket med mange andre alternativer, men vender hele tiden tilbage til disse 2...
Håber du kan bruge det til noget...
Kig evt. nærmere på
www.guardsysytems.dk Her finder du Trackguard.
www.etstrack.dk Her finder du Directfinder.
God fornøjelse...
GPS/GSM sporing af stjålet båd