{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjul til US trailer
  • #1   22. nov 2010 ved ikke hvad dine mål er, men havde også lidt svært med dette, da jeg skulle have til min Us trailer.

men tag til en auto ophugger når du har fundet ud af det. så kan det gøres billigt.

Jeg ente med fælge fra en gamle mercedes E klasse. start 90 er model. 150 kr for to styk med ok dæk på.

skulle bare selv tag dem af bilen.

• #2   22. nov 2010 Find de korrekte mål på fælgen.
    Altså følgende mål:
    1. Krydsmål.
    2. Navhul.
    3. Antal bolthuller.
    4. ET mål på fælgen.

Når du har dette, så kig på dette link, hvilke biler der evt. kører med sådan en fælg, og søg efter nogle brugte på nettet eller en hugger.
    http://www.nysynet.dk/hjuldata.htm

ET mål, er det mål der er fra den inderste kant af fælgen, og ind til den flade i center af fælgen som spændes ind på dit nav.
    Hvis din fælg feks. har et ET mål på 30mm, og du finder en fælg på ET 40, betyder det, at fælgen kommer til at sidder 40 - 30 = 10 mm længere ind mod traileren. Og omvendt hvis ET mål er mindre.
    Men det kan du se på traileren, hvilket ET område din fælg skal ca. være på. For det giver dig nogle flere valg i.h.t. det link.

• #3   23. nov 2010 Hvad er krydsmål på et hjul ?
    Der er 5 møtrikker
    Kan hjul fra f.eks. en Mercedes godt holde til 3 ton når man ik køre over 30 km/t ?

Navhul er 83mm men kan gå ind til 64mm
    ET mål er 93mm men kan gå ind til 180mm
    Fælg er 15" og med dæk 65cm høj
    Mål mellem huller er 65mm og 105mm hvis man springer et over.

Har lavet en målbar tegning
    (link fjernet)

• #4   23. nov 2010 Det var mange spørgsmål.
    1. Om du kører 100 eller kun 30km/t med den trailer er helt op til dig. Den må bare ikke iflg. færdselsloven komme ud på en offentlig vej. Uanset om der er advarselstrekant på, du bruger en traktor, eller sætter prøveplade på.

2. Der er ingen 15" dæk under normale omstændigheder, der kan tage 3000Kg. Et normalt god 15" dæk, kan måske klemmes op på næsten 750Kg. Så er det en en-akslet trailer, skal du ikke forvente mere end 1500Kg i total vægt. Og en to-akslet helt op til det dobbelte.

3. Krydsmål skal du måle i.h.t. dette her link.
    http://www.johnnyg.dk/hulting.htm

4. ET mål har jeg ikke forklaret det godt nok første gang. Følg dette her link, hvor det beskrives ganske godt, og med billeder.
    (link fjernet)

• #5   24. nov 2010 D R, Hiv det ene hjul af, og kør ned til din lokale thansen de har en PCD måler og kan måle din hul afstand, når du har hulafstand er det nemmere og komme vidre,
    Det kan også MEGET nemt være det står på fælgen, f.eks. 5x100
    ET (indpresning) er også en vigtig del og står også typisk på fælgen.

• #6   24. nov 2010 Hej Dr.

Det du skal bruge det er et hjul der er med 5 * 112 bolthuller. Det er det US trailer køre med. Så skal du bare sørge for, at hullet i midten er stort nok, så kan du altid bruge centreringsringe hvis du får et fælg hvor hullet er for stort.

Det er korrekt at de ændre mercedes køre med 5 * 112 huller men du kan også bruge hjul fra f.eks. VW tauran, Caddy, golf mm.

Et målet er faktisk stort set lige meget, hvis du finder noget omkring et 50 og så + eller - 20 så skulle den meget gerne kunne sidde der smiley

Venlig hilsen
    Rune

• #7   25. nov 2010 Jojo Kim C din forklaring var go nok, ET målet er osse med i indlægget smiley

Rune D der står "F78 - 14 S.T." på dækket som det eneste og min kammerat der er selvstændig dækmand har ringet rundt men ingen kender det.

Men.... En anden ven målte lige reservedækket på hans peugeot firmabil og det passede næsten så 2 minutter med ligesliberen og det kom på så nu står den trykt hjemme i gårdspladsen smiley

Tak for hjælpen smiley

• #8   25. nov 2010 et står ikke på dækket.... men på fælgen

• #9   25. nov 2010 Iflg. dette her link
    http://www.turbinecar.com/tires.htm
    er der tale om et 205/75-14" dæk.

Så jo, der er sgu` da godt nok tale om et noget specielt dæk.
    Men fint, at du har fået strikket noget sammen, så du kounne komme fra A til B.

• #10   25. nov 2010 900Kg til et 13" dæk er meget. Men ja de findes da, og kan også fåes til større vægt endnu. Det er jo kun et spørgsmål om, at bygge dækket op med stærke nok sider.

• #11   26. nov 2010 Det tror jeg de var for det var fælget der var færdig smiley
    Det piplede ud med luft gennem fælget da vi satte den i og vipede jeg med ventilen piftede det ud rundt om den.

Det var et par brazilfælge og dækkene lignede nærmest lastbil dæk.

• #12   26. nov 2010 kunne være noget fra en daihatsu rocky eller lignende

• #13   26. nov 2010 Hmmm...............du kunne jo have lavet en nød-rep. ved at sætte en slange i dækket !

Men et eller andet passer ikke her. For du skriver at det er en 15" fælg, men de data som dækket har, er et 14" dæk. ?????????????

• #14   27. nov 2010 Ja men det turde jeg ikke for er fælget gennemtæret er der osse skabe kanter indvendig.
    Fælgets ydermål var 15", ved så ikke om man skal trække kanten fra eller noget.
    Men både fælg og dæk er træt så de ryger bare ud til højre smiley

• #15   29. nov 2010 Hey faldt over dem her i biltema de ligner de hjul der sidder på min us trailer
    (link fjernet)

• #16   30. nov 2010 Spot on smiley

Kommentér på:
Hjul til US trailer

Annonce