{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.688 visninger | Oprettet:

Christian N
Christian N
Tilmeldt:
24. feb 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 5

For mange omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en Mercruiser 3.0 140. Når den begynder at blive at blive tilpas varm køre den op i alt for mange omdrejninger når den står i tomgang. Nogle der ved hvad det kan skyldes?
Har fået at vide det måske kan være karburatoren skal rense...


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  For mange omdrejninger
  • #1   29. okt 2010 Eller en slange eler andet der tager falsk luft.

  • #2   30. okt 2010 Nu ved jeg ikke om det gælder for 4 cyl. motorer, men på min 5,0 v8 havde leg samme problem, da jeg installerede motoren. når motoren så er justeret i tomgang i drift temperatur, så kan den ikke holde sig selv i gang når den er kold.
    havde også en 5,7 før som gjorde det samme.
    Jeg spurgte til det hos en forhandler i usa, og fik det svar at det var normalt på de modeller med mekanisk benzin pumpe.
    Så må jeg holde lidt gas i 5 min ca, til chokeren kobler fra.

    Er der andre med lign. problem der har fået løst det er jeg lutter øren, da jeg syntes det er utroligt at andre motorer formår at lave et choker system der virker





  • #3   1. nov 2010 hvad er carben?

  • #4   2. nov 2010 Jens G; Carben er slang for karburator

    Det er nu ikke så usædvanligt at vores GM indenbordsmotorer med karburator ikke kan gå tomgang, når de er kolde. Jeg har set det masser af gange, en råkold dag, folk har sat en 17-18 fods speedbåd i vandet fra slæbestedet med en 3.0'er i, startet motoren og sejlet afsted med det samme. Og de går ofte i stå, eller er tæt på.

    Fremgangsmetoden for at stille tomgangen på en motor, er at køre den driftsvarm, til chokeren er slået helt fra og så indstille den på 700 o/min eller hvor meget de forskellige modeller skal have. At det så betyder at den ikke kan gå tomgang når den er kold, er der som sådan ikke noget forkert i.

    Kotymen, inden man sejler afsted, er at varme sin motor op, så den går under optimale betingelser. En kold motor er nemmere at slå ihjel end en varm.

    Der er selvfølgelig nogen karburatorer som fungerer bedre end andre, men vil man have en motor der går perfekt lige fra den bliver startet, skal man have en MPI.

    Christian N: Jeg synes at du skal begynde med at indstille tomgangen, når motoren er varm og vænne dig til at lade motoren gå i 4-5 min inden du sejler nogen steder.


  • #5   2. nov 2010 mange tak for alle svarene smiley

    Jeg vil prøve at rense karburatoren.. Er ikke den store mekaniker. Men er det noget der er lige til?

    Per G: Ved du hvor man stiller tomgangen på sådan en motor?:)


  • #6   2. nov 2010 Karburatoren skal skilles ad og tørres af/blæses ud med trykluft.

    Men jeg synes at du som det første skal stille tomgangen. Gas spjældet på karburatoren hviler på en skrue, når motoren står i tomgang, den stiller du blot på. Prøv at have en person til at give gas, mens du kigger, så ser du hvilken en det drejer sig om.


Kommentér på:
For mange omdrejninger

Annonce