{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Brian G
Brian G
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 16

Motor størelse til jolle {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en 15fod jolle, jeg kender ikke modellem
og nu skal jeg købe en motor til den ,
Den sidste ejer havde en 6hk.på den.
hvis jeg køber en 6hk på hængsmotor til den. uden at være præsis , hvad vil i mene jeg burde kunne sejle i sådanne jolle .
ps jeg vejer ca 110kg.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor størelse til jolle
  • #1   23. sep 2010 hvad er det for en jolle og hvad vejer den... har du ikke nogle billeder ???

• Brian G
    Brian G Tilmeldt:
    okt 2009

#2   23. sep 2010 Jeg har ikke nogen billeder i nu , da jeg ike har modtaget jollen i nu . Jeg mener den må laste ca 275kg

• #3   23. sep 2010 det hjalp ikke særlig meget men med en 6 hestes tror jeg ikke på du kommer over 6-8knob måske....

• #4   23. sep 2010 Det kommer an på hvad skrogets facon under vandlinien har af form.

Er jolle af deplacements typen vil 6 til 10 hk sikkert passe fint da den ikke vil kunne sejle meget hurtiger end vandlinien er lang i knob. Er det en jolle med mere flad bund der kan plane vil 15 til 25 hk. nok kunne udnytte dens fartpotentiale.

• #5   23. sep 2010 tror ikke du skal helt op på 15 heste for at plane... Jeg havde en cresent 380 med 8 hk bag på den planede nemt med kun mig i;-) Men dennee båd har også forholdsvis flad skrog.

• Brian G
    Brian G Tilmeldt:
    okt 2009

#6   24. sep 2010 Tak foklens

Jeg Tror mine forventninger til båden er fine nok. Jeg skal for de meste bruge den til lidt fladfiskeri i faaborf fjord og så de årlige ture til æbleø.
    hvid nogen falder over en nyre motor på 6-8hk. så sig lige til. Jeg kikker dagligt ådba og den gule avis . men man ved jo aldrig.

Kommentér på:
Motor størelse til jolle

Annonce