{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.325 visninger | Oprettet:

Pierre R
Pierre R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4

Hvor og hvordan lære man at sejle? {{forumTopicSubject}}

Kæresten og mig har længe haft en drøm om at få en sejlbåd, som kan fungerer som et "flydende sommerhus"....
Men en ting er at købe en båd og få en bådplads, en anden ting er at lære at sejle med sejl smiley

Så hvordan lære man at sejle med sejl. Findes der "sejlskoler" eller er det i en sejlklub???
Vi er bosat i Århus og det må gerne være i det område.
Skal vi have båden først for at lære det eller skal vi først på "skolebænken" og lære inden køb?

Så hvordan kommer i nemmest igang med vores lille drøm smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor og hvordan lære man at sejle?
  • #1   10. aug 2010 Tag duelighedsbeviset i en sejlklub. Udvid den evt med yachtskippereksamen. så er I superklar til at købe jeres første båd

• #2   10. aug 2010 Du lærer ikke at sejle af og tage div. beviser. Du lærer heller ikke at kører bil af og tage kørerkort

Det jeg vil gøre hvis jeg stod i dit tilfælde.
    Tag et duelighedsbevis for at lærer regler til søs at kende.
    Og snakke med den lokale sejlklub og hører om der ikke er nogen der vil tage en nybegynder med ud. Det er ofte de gamle ræve kan nogle tricks og de kender også området og kan sige hvor man måske skal passe særligt på.

• #3   10. aug 2010 lån nogle bøger på biblioteket om sejlbåd .,alle liner og skød stag sejl også videre er jo det samme på alle sejl både så ved du en hel del at starte på., det er måske en god ide at have båden og prøve sig frem samtidig .,men gør det i forholdsvis stille vejr., måske der er andre muligheder men sådan ville jeg gøre.,

hilsen brian

• #4   10. aug 2010 det er slet ikke så slemt at lære.

jeg har min sejlbåd tilsalg:

http://www.dba.dk/arabesque-26-becker-265/id-67638847/

vi kan sagtens finde ud af noget med at jeg lærer jer det hvis i nu vil købe den. min er med rullesystem så det er nemt at sætte forsejlet.
    en kanon båd der er let at lære det på. og til en meget fornuftig pris syntes jeg selv.

du kan evt. sms mig hvis det er på 60136208

• #5   10. aug 2010 ja der findes sejlerskoler , her i svendborg er der en , den hedder sjovt nok smiley svendborg sejlerskole de har et meget fint ry , desuden har oure skolerne også nogle ophold i sommerferien hvor man kan lære at sejle , men en god start er at tage duelighedsbeviset i løbet af vinteren så har du styr på reglerne inden du går igang .

• #6   10. aug 2010 meld jer ind i sejlklub de fleste har en sejlerskole hvor man kan lære at sejle.

• Pierre R
    Pierre R Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
    #7   10. aug 2010 Takker for de mange svar.....
    Har lige tilmeldt os i Århus sejlklubs sejlerskole. Der er gort nok først plads i 2011, men så har jeg jo lidt tid til at låne nogle bøger og ligende til at lære noget mere omkring sejlads smiley

Kommentér på:
Hvor og hvordan lære man at sejle?

Annonce