10.325 visninger
|
Oprettet:
Hvor og hvordan lære man at sejle? {{forumTopicSubject}}
Kæresten og mig har længe haft en drøm om at få en sejlbåd, som kan fungerer som et "flydende sommerhus"....
Men en ting er at købe en båd og få en bådplads, en anden ting er at lære at sejle med sejl
Så hvordan lære man at sejle med sejl. Findes der "sejlskoler" eller er det i en sejlklub???
Vi er bosat i Århus og det må gerne være i det område.
Skal vi have båden først for at lære det eller skal vi først på "skolebænken" og lære inden køb?
Så hvordan kommer i nemmest igang med vores lille drøm
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 317
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 15 Svar: 126
Det jeg vil gøre hvis jeg stod i dit tilfælde.
Tag et duelighedsbevis for at lærer regler til søs at kende.
Og snakke med den lokale sejlklub og hører om der ikke er nogen der vil tage en nybegynder med ud. Det er ofte de gamle ræve kan nogle tricks og de kender også området og kan sige hvor man måske skal passe særligt på.
okt 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 86
hilsen brian
jan 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 4
jeg har min sejlbåd tilsalg:
http://www.dba.dk/arabesque-26-becker-265/id-67638847/
vi kan sagtens finde ud af noget med at jeg lærer jer det hvis i nu vil købe den. min er med rullesystem så det er nemt at sætte forsejlet.
en kanon båd der er let at lære det på. og til en meget fornuftig pris syntes jeg selv.
du kan evt. sms mig hvis det er på 60136208
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Både: 3 Emner: 8 Svar: 337
jun 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 4
Har lige tilmeldt os i Århus sejlklubs sejlerskole. Der er gort nok først plads i 2011, men så har jeg jo lidt tid til at låne nogle bøger og ligende til at lære noget mere omkring sejlads
Hvor og hvordan lære man at sejle?