{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Polering af båd
  • #1   1. jul 2010 Da denne topcoat er ret tyk og hærdetiden meget kort, så er den ikke egnet til at sprøjte på, med mindre man fortynder den med styren, som er hammer giftigt, og tror slet ikke det er noget "normale" mennesker bare kan gå ud og købe. Topcoaten males altså med rulle, hvorefter den vandslibes, og så poleres. Med denne topcoat er det sådan man opnår en blank overflade. Det kan godt være at man kan få andre topcoater hvor alt dette er nødvendigt, men så er prisen fuldstændig vandvittig efter min mening.

Men Preben, har du nogen Erfaringer med polering? Noget du vil dele ud af? Som du også kan se så går mit spørgsmål lidt på hvad man polere med?

smiley

• #2   1. jul 2010 Lige en rettelse i linje 5 "IKKE nødvendigt" smiley Sorry

• #3   1. jul 2010 Farécla marineserie.

www.nytdrev.dk

• #4   1. jul 2010 Preben - Åhhh jo... Det er det godt nok. Tro mig:)

• #5   1. jul 2010 Hej Rasmus.
    Når du har lakeret med to komponent maling, vil gennem hærdnings tiden være ca. 3 uger..(for at være sikker) I den hærdnings periode må man ikke vaske, polere eller behandle overfladen med noget andet. Hvis den ikke er helt blank efter lakeringen kan det skyldes..- dårlig oprøring af maling inden det blev hældt på kopsprøjte eller mangelfuld mængde lak pr. påføring..(våd i våd maling) - matte områder, når du kigger hen ad siden!!. Forudsætter også, hvilken glans du har brugt i lakken. Men ingen polering efter nylakering. Det kan ødelægge overfladen. Mac

• #6   1. jul 2010 Jeg er udemærket klar over at topcoaten skal være gennemhærdet før man polerer...

Mac - Som jeg også har skrevet lige ovenover, så er det malet med rulle da denne topcoat ikke er egnet til sprøjte da den er meget tyk og meget meget hurtig hærdende. Og med en rulle får du ikke en særlig pæn og jævn overflade, blank jo, men ikke glat og pæn. Derfor vandsliber man... Når man har vandslebet er den ikke blank mere:)

• #7   1. jul 2010 Tror lige jeg uddyber mit OPRINDELIGE spørgsmål en gang:)

Når nu jeg har vandslebet min båd, hvad gør jeg så for at få den rigtig flot blank.?

Til jer som har nogle gode erfaringer, hvilket værktøj har i brugt(maskine, klude osv.). Hvilke vokser/produkter har i brugt?

• #8   2. jul 2010 Der er vel flere måder at gøre det på, men her er en: Vandslib først med korn 600, derefter med 1200 og til sidst med noget 2000. poler derefter med maskine. brug noget poler middel med slibemiddel i. slipol f.eks. el. 3M poleringsmiddel. så skulle glansen komme frem. overflade behandl. evt. derefter med voks ell. hvad der nu anbefales til din type maling.

• #9   2. jul 2010 Dennis J - Mange tak for svaret! smiley

Kommentér på:
Polering af båd

Annonce