3.377 visninger
|
Oprettet:
Polering af båd {{forumTopicSubject}}
Hej med jer allesammen:)
Jeg har netop malet min båd med topcoat fra Meripol. Er der nogle herinde der har nogle erfaringer med hvordan og hvad de har poleret med? Synes ikke jeg får min ordentlig blank.
sep 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 6 Svar: 22
Men Preben, har du nogen Erfaringer med polering? Noget du vil dele ud af? Som du også kan se så går mit spørgsmål lidt på hvad man polere med?
sep 2007
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
www.nytdrev.dk
sep 2007
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 4 Svar: 52
Når du har lakeret med to komponent maling, vil gennem hærdnings tiden være ca. 3 uger..(for at være sikker) I den hærdnings periode må man ikke vaske, polere eller behandle overfladen med noget andet. Hvis den ikke er helt blank efter lakeringen kan det skyldes..- dårlig oprøring af maling inden det blev hældt på kopsprøjte eller mangelfuld mængde lak pr. påføring..(våd i våd maling) - matte områder, når du kigger hen ad siden!!. Forudsætter også, hvilken glans du har brugt i lakken. Men ingen polering efter nylakering. Det kan ødelægge overfladen. Mac
sep 2007
Mac - Som jeg også har skrevet lige ovenover, så er det malet med rulle da denne topcoat ikke er egnet til sprøjte da den er meget tyk og meget meget hurtig hærdende. Og med en rulle får du ikke en særlig pæn og jævn overflade, blank jo, men ikke glat og pæn. Derfor vandsliber man... Når man har vandslebet er den ikke blank mere:)
sep 2007
Når nu jeg har vandslebet min båd, hvad gør jeg så for at få den rigtig flot blank.?
Til jer som har nogle gode erfaringer, hvilket værktøj har i brugt(maskine, klude osv.). Hvilke vokser/produkter har i brugt?
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 112
sep 2007
Polering af båd