2.893 visninger
|
Oprettet:
For stor motor? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Nu synes jeg tiden er inde til at jeg for købt mig en ny båd, jeg har fundet utrolig mange både. Jeg er faldet over en fiberline med 90 hk - båden må kun have 65 hk derfor skal hækken også forstærkes. Hvad koster det ca og få den forstærket? Er det en stor 'operation'? Og vil båden i det hele taget sejle godt, når motoren er 25 hk i overkanten?
Håber på nogle gode og særiøse svar
De bedste hilsner Martin
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 211
Jeg har ik set den ene båd du snakker om, men Fiberline ligner nogen der godt kan holde lidt ekstra power..
Ved forstærkning af hækken skal du lægge ekstra glasfiber og evt. en stiver (SKAL være rustfri) Det pæneste vil være hvis du kan komme til det indefra så det ik kan ses..
Om den vil sejle godt kan jeg ikke svare på.. Det kommer an på bund konstruktion og vægt, så det finder du kun ud af ved at tage en tur..
aug 2004
Følger: 5 Følgere: 7 Både: 2 Svar: 17
maj 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Både: 2 Emner: 24 Svar: 125
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
jan 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 211
90hk er nødvendigvis ikke meget, da det kommer an på båden størrelse!
Da jeg skiftede fra 25 til 60hk, var jeg betænkelig ved benzinforbruget.. Men jeg blev overrasket over at motoren alligevel ikke bruger særlig meget benz..
Man skal osse huske at 90hk kan køre med færre rpm end 65hk, og det betyder at du vil bruge mindre benzin ved planingsfart, og derved osse mindre ved transportsejlads..
Har du nogen erfaring med speedbåde? Hvis ik, så vil jeg mene at det er meget motorkraft at starte med (uanset bådstørrelse)..
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 10 Svar: 27
Læs evt om den under markeds annoncer !
For stor motor?