{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Jakob J
Jakob J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Vudering af båd {{forumTopicSubject}}

Hej

Skal til at købe min første motorbåd, og da jeg ikke har meget effaring ville jeg lige høre hvad i synes om prisen. Den bliver købt af en privat.

18 fod crownline 180br fra 2008
Motor: mercruiser 3.0 135 fra 2008
Står på trailer med danske plader som følger med
Båd er Serviceret årligt
Kun sejlet i ferskvand og aldrig ligget fast i vandet
Visuelt er den i god stand, intet slid på sæder osv. Ingen synlige skader på skroget. Ingen skader på propel/ drev, intet rust.
Den har sejlet 50 timer

Prisen han har sat er 120000
Er dette realistisk?

På forhånd tak

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vudering af båd
  • Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    apr 2018

#1   26. apr 2018

profilbillede
  • #2   26. apr 2018 Jeg syntes det er for dyrt!

For 2 år siden solgte jeg min båd (den var på det tidspunkt 4,5 år gammel og havde sejlet 100 timer), som du kan se i galleriet her. Min var større, væsentlig mere udstyr og noget større motor med indsprøjtning og den fik jeg 160.000 kr. for inkl. Variant trailer m. Superruller (samme årgang som båden), og det var absolut også eneste bud i det område jeg havde fået!

Den du kigger på er 10 år gammel!

• #3   26. apr 2018 Du kan finde andre både som er billiger og som er iorden og sejlklar.
    Det er noget af en pris den lægger i den du har set på.
    Det er en god ide at se på nogle stk, så har du lidt at vælge imellem inden køb.

• #4   26. apr 2018 Det er svært at prissætte både. Det er en luksus gode som stiger i pris når der er opgangstider og ikke er til at sælge når det er nedgang.
    Har lige set en båd som blev handlet for 50.000,- kr. For 5-6 år siden, er nu sat til salg for 75.000,- kr,

• #5   26. apr 2018 Med de timer og at den er vedligeholdt samt i pæn stand og incl trailer syns jeg ikke det er helt ved siden af.

• #6   26. apr 2018 Det ser ud til at det er en rigtig fin båd - og standen har meget at sige på prisen. Omvendt så er den 10 år gammel og med den mindste motor.
    Jeg tænker at den er prissat til den høje side, selv ud fra den fine stand.

• #7   27. apr 2018 Det er sgu svært at prissætte ting... hvis du og ejer kan blive enige om en pris... ja så er det prisen for båden...
    Om den er 2-5-8-10 år gammel er faktisk ligemeget ( i mit hoved ) en båd på 2 år kan være totalt ødelagt og dog pæn.... den kan være blevet mishandlet så den er svækket visse steder og motor kan være misholdt... i det miljø og de omgivelser både færdes i skal der ikke meget til før det begynder at gå galt, HVIS der ikke bliver passet på dem.
    Det koster KASSEN at have båd, ikke kun i indkøb ( er næsten det der er billigst smiley smiley ) men vedligehold av av, og det er der filmen siger knæk... MANGE bruger ikke tid på at vedligeholde deres båd, og så bruges der utroligt meget tid på at finde de BILLIGSTE reservedele som kan skaffes, også til vedligehold .... og så er det at det begynder at gå ned af bakke....... brug tiden på at søge efter KVALITET og såååå se efter den bedste pris på DET.
    JA jeg er en sur gammel mand smiley smiley smiley smiley smiley ... men gå efter en der er vedligeholdt.
    og serviceret i hoved og rø.... så får du mest for dine penge... at den har en plet eller en lille ridse... fuck det... det er en hygge dag med klud og voks...
    uanset hvad så får man aldrig sine penge igen ved salg.... jep ...... jeg ved det.. min er dyr og alligevel taber jeg mega med penge på den ved salg... og kun fordi jeg vil have en pilothouse.... MEN den er vedligeholdt som en i helved.. ikke udseende ... men mekanik.
    Brug din fornuft... så du får det du vil ha`og kan nyde det i mange år....

• Jakob J
    Jakob J Tilmeldt:
    apr 2018

#8   27. apr 2018 Tak for inputs, har været ude og kigge på andre både og denne er klart i bedst stand. Så må jeg lige forhandle med ejer smiley
    Har i nogle gode råd til når man skal bundmale sådan en båd?
    Er med på den skal have 4 lag grundmaling og et par lag bundmaling bagefter. Men hvor meget skal den slibes inden grundmaling, eller er det nok bare at rengøre den ?

• #9   27. apr 2018 Mine 2 både jeg har haft og har er bare renset og der efter malet med 2 lag bund maling og ikke andet. Det gør jeg hvert år inden båden ligges i vandet og den ligger ca 5 måneder i vandet.
    Før folk nu hagler mig ned med alt muligt, så har jeg nu gjort det de sidste 4 år.

Kommentér på:
Vudering af båd

Annonce