{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.334 visninger | Oprettet:

Vandscooter / Jet-Ski uden hjerne!!! {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan det kan være at folk der sejler eller nærmere farer rundt på disse maskiner tror at de er hævet over alle former for regler samt er pisse ligeglad med andre ???
Og ligeledes er det Søfartsstyrelsen eller det lokale Politi men skal rette henvendelse til når problemet bliver for stort ???

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandscooter / Jet-Ski uden hjerne!!!
  • #1   11. apr 2010 Is på.

For det første syntes jeg da dem der inkl, mig selv som sejler her oppe sejler pænt og når det skal lege ondsvage gør de det hvor det ikke er til gene for andre, nu ved jeg jo ikke hvor du sejler men jeg syntes da ikke der er et problem, godt nok må du kun sejle jet ski, i internationnalt farevand, men altså hvis man sejler et sted hvor det ikke genere andre hvorfor så gøre et stort nummer ud af det?

• #2   11. apr 2010 hmm jeg ved ikke om at fare rundt som en sindsyg i Svendborg havn til stor gene for alt og alle ikke er hovedløst :S der er så åbenbart stor forskæl på hvor man er i landet ;-)))

• #4   11. apr 2010 Hvad er dit problem helt præcist med dem? Hvis det bare er fordi de ligger og leger på nogle hækbølger eller andet kan jeg da ikke se problemet? Det er netop rigtig fedt og se på. Nu kender jeg højst sansynligt dem du snakker om og syntes nu de sejler fornuftigt af hvad jeg har set.

• #5   11. apr 2010 slap lige lidt a,det er skide sjovt at sejle på.tror ik der er så mange der sejler så vildt som du siger,og slet ik i en havn,du skulle tage at prøve dem

• #6   11. apr 2010 Kan du uddybe hvad til fare for alt og alle dækker over?
    Jeg sejler i Svendborgsund, dog ikke lige nu. Men det kan være nogle af mine venner der har været ude. Mht ejerfornemmelser, er der mange sejlere der har "ejerfornemmelser" over vandet pga gammel lov som ikke holder mere.
    Vi andre betaler det samme i skat som jer andre, der skal være plads til alle.
    Hvad med de tosser der sejler for fuld skrald igennem sundet i store speed og motorbåde?

• #7   11. apr 2010 Nu er det sådan at jeg har sejlet omkring i svendborg-sund de sidste 3 uger og har ligget i Svendborg havn de sidste 3 døgn bare da vi ankom var vi ved at blive ramt af en der åbenbart ikke havde fattet at der er en max fart i havne og så sent som i´dag da vi skulle til og afsted var vi dårligt kommet 5 meter fra kajen da vi var ved at blive ramt af 2 det kom blæsende igennem havnen.
    Og nej det drejer sig ikke om at de ikke skal have lov til at sejle selvfølgelig skal de det og jo det er da fedt at se på folk der rigtig kan lave tricks med dem men det mindste man kan er da at følge reglerne ikke andet...

• #8   11. apr 2010 Jamen ingen tvivl om, at der skal være plads til alle og vi skal hver især respektere hinanden og opfører os, så vi ikke er til gene for hinanden. Det er ikke meningen vi skal pisse hianden af...

• #9   11. apr 2010 Det var nu heller ikke lige meningen med dette indlæg og er da også kun glad for folks meninger ;-))) men det er nu lidt irriterende når man står og forklarer sin datter om reglerne til søs og det næste der skar er at man er ved at blive påsejlet af en scooter i høj fart midt i havnen ;-)))

• #10   11. apr 2010 gør som i struer mår folk ikke kan finde ud af det... de spærre slebe stedet så kan de ikke komme på efter sejllas

Christian R
    Mht ejerfornemmelser, er der mange sejlere der har "ejerfornemmelser" over vandet pga gammel lov som ikke holder mere.

den kender jeg ikke fortel fortel

• #11   11. apr 2010 Mon ik han havde styr på ik at ramme dig.

• #12   12. apr 2010 Har ikke så meget at gøre med om han havde styr på det eller ej men at der desvære er nogle folk der endnu ikke har fattet at der er forskellige regler der bør følges nøjagtigt ligesom der er med en bil ;-)))
    Og nej det så ikke ud somom at han havde styr på hvad han lavede ;S

• #13   12. apr 2010 heh.. så er det nok derfor han sejlede i havnen, så er der ikke så langt at svømme ind når det går galt :o)

.. Det er da skide dumt at sejle i havnen, men i stedet for at være så sure på jets evig og altid, så prøv og tænk hvor slemt det ville være hvis det var en speedbåd der gjorde det.. og det sker sgu af og til, det er ligeså ulovligt, men da meget mere til ulempe, end jetski.

Så uanset hvad jetscooterne gør, så bare tænk, godt det ikke var en speedbåd, for så havde det været meget værre.

• #14   12. apr 2010 Jamen jeg har hørt mange gange, folk der har råbt og skreget at det er ulovligt og vi ikke må være i vandet. Pga gammel lovgivning, tror de det er ulovligt.
    Fatter simpelthen ikke hvorfor nogen folk føler sig hævdet over andre og skaber sig sådan.

• #15   12. apr 2010 Meld da tossen til politiet! længere er den da ikke:-)

• #16   12. apr 2010 Jeg var i Florida (Miami/Fort Lauderdale) for nogle år siden og ville ud og sejle lidt på "the intra coastal waterway" så jeg lejede en vandscooter. Det er lidt a la Venedig.

Folk sejlede som gale, der kom den ene V8 speedbåd & vandscooter brølende efter den anden. Men jeg kom tøffende lige så stille på min vandscooter. Jeg ville jo se alle de flotte huse, med tilhørende bro/båd på lift, som lagde ned til vandet. Var stort set aldrig oppe at plane.

Det var åbenbart et særsyn, for selv sejlbåde(ja de findes også derovre) hilste pænt......

• #17   12. apr 2010 ja det bliver ikke meget mere nydelse, end sejlads på vandscooter, man er bare helt tæt på vandet hele tiden.

• #18   13. apr 2010 Eigilck, det forstår jeg ikke? .. Man skal bare være glad for at det ikke er en motorbåd? Det kan man da ikke argumentere for. Det svare jo til at sige at "Pyha, skidt med at motorcyklen flyver igennem en 50km/t zone, vi skal bare være glade for det ikke var en bil"

Jeg angriber ikke vandscooter sejlere, men mere den mentalitet du bruger til at argumentere med. Den holder ikke helt.

Det er også fuldstændig ligegyldigt hvad man sejler og om man har styr på det. Man skal ikke ræse som en gal tæt op ad andre, det er respektløst og ikke god sejlads orden.

Jeg sejler selv både vandscooter og båd, og mener at alle skal opføre sig ordentligt uanset sejlads faretøj.

• #19   13. apr 2010 Måske Brian x skulle køle lidt ned. Jeg arb på svendborg havn og bemærked godt de 2 jetski den anden dag, så dog ikke noget til det du beskriver om at der blev raced ind og ud af havnen. Ja de var tæt på mole/kaj/ og skibe der lå for anker men mener ikke de chikanerede nogen i havnen. Du kunne da høre om de vil give en tur næste gang

• #20   13. apr 2010 det er for dårligt med de vandscooter hakke skyd dem alle, men stop straks den dag jeg får købt mig en. ha ha. det hele handler om respekt for hinanden, nu må vi håbe på kanon sommer på vandet om det så er på scooter eller i kludedukke eller motorbåd.

• #21   13. apr 2010 > Mathias!

Jeg mener såmænd bare, at det er som om der total hetz mod vandscootere, total fokus hver gang de sejler for tæt på land og andre både feks. og der mener jeg bare, at det er der såmænd endnu flere speedbådene der også gør. Og fred være med det.. Bare man selv sejler pænt og hensynsfuldt, så smitter det nok af på de andre med tiden.

• #22   14. apr 2010 Okay, så tror jeg du har udtrykt dig en smule anderledes end du mener smiley . Jeg forstod det sådan at man skulle være ligeglad med den pågældene episode og så tænke "Det kunne være, værre" hvilket jeg mener er en skidt mentalitet.

Jeg forstår skam godt at folk føler der er hetz mod vandscootere. Men vi må desværre se i øjnene at der er flere og flere idioter der ødelægger det, ligesom de fjolser der ikke kan finde ud af at håndtere en motorcykel med respekt ødelægger det for motorcykelister.

Jeg har absolut intet imod vandscootere, det rager mig en pind hvilket faretøj der er på vandet. Det er personen der styrer faretøjet der rager mig. Er enig med dig, ser desværre også flere og flere unge bumser der får båd, som ødelægger ryet blandt motorbådssejlere.

• #23   14. apr 2010 > Mathias

Jeg tror såmænd vi er meget enige, det er komplet idiotisk at sejle råddent i en havn uanset fartøjet man bruger til det. Også helt enig mht. MC, det kørte jeg selv en hel del tidligere, nu nøjes jeg for det meste med at køre bagved og give andre kørekort til det :o)

• #24   28. jul 2014 Jeg og min svigersøn sejlede på hver sin vandscooter fra Næstved til Karrebæksminde. Vi sejlede ikke mere end små 45 km/t, men alligevel var der mange der ikke hilste, eller bare rystede på hovedet.

Senere samme dag tog vi samme tur i hans 19 fods motorbåd med 8 cyl og 425 HK, samt tørudstødning. Når han starter op, løber og flyver samtlige fugle og krypdyr i hast ud af fjorden og patienter vågner op fra koma på hospitalet.

Denne gang gav vi den gas, og lå på knap 100 km/t. Men pudsigt nok så vi kun glade menesker der vinkede og råbte "Giv den gas!". Er det bare fordi folk endnu ikke har vænnet sig til vandscootere, eller hvor knækker filmen egentligt henne?

• #25   29. jul 2014 Godt nok et gammelt emne du river op knud 4 år gammelt hehe men ja det er da typisk..

• #26   29. jul 2014 Ja, det er et gammelt emne. Men debatten er kun blevet værre synes jeg. Efterhånden er der gået "politi" i alle. Slæbesteder lukkes - folk øffer.

• #27   30. jul 2014 ahh endelig et emne jeg kan relatere til!
    Her i Hou havn er vi voldsomt belastet af mennesker der tror deres jetski har eneret på vandet! gentagne gange, skal de fare rundt, tæt på kysten, skære helt tæt forbi andre sejlende, kører ærlig talt med hovedet under armen. værst er det dog når de er flere end to på jetski. så går det meget stærkt og meget ukontroleret. Jeg er evig forvis om at disse mennesker ikke aner hvilke farer de udsætter sig selv og andre for, med denne vanvidskørsel. Det er da sikkert meget sjovt -det der jetski, og jeg kan godt sætte mig ind i at man måske bliver fristet til at køre stærkt. Men desværre er det ikke mennesker der magter både at køre stærkt og have kontrol over sitiuationen.

• #28   30. jul 2014 jeg sejler selv både vandscooter og jetski, og vi bruger ofte hækbølgen fra større motorbåde til at hoppe på, og der er der abselut ingen fare, og tror egenligt at de fleste synes at det er ok, rigtig mange i horsens giver gerne en omgang eller 2 med dårlig trimmet båd for at lave store bølger,
    Selvfølgelig er det ikke iorden at komme planende ind gennem havnen da der kun er 3 knob begransning, men i de 6 timer vi var på vandet i går, var vi inde og tanke 2 gange, og der kom der nok ca 8 speedbåde med fuld skrue ind for at vende ende i inderhavnen, men der er den ingen som gør noget, da vi på jetski kom ind en aften nok ca med 6 knok, da den ene maskine ikke kunde holde tomgang, var vi tæt på at få revet hoved af og blev svinet til af folk på broen, så måske at folk skulle prøve at se på hvordan de selv sejler inden de begynder at brokke sig over vandscooterer og jetski

• #29   31. jul 2014 Er det ikke ulovligt at sejle på vandscooter i Svendborg sund? Jeg mener helt bestemt at det er et natura 2000 område?

• #31   1. aug 2014 Troede ik man kunne køre i en båd eller vandscooter/jetski Tea. smiley

• #32   2. aug 2014 Så tror jeg da at Svendborg har opfundet sine egne Natura2000 områder. På Naturstyrelsens hjemmeside ((link fjernet) er der ikke noget naturbekyttelsesområde ved Svendborg.

profilbillede
  • #34   2. aug 2014 Sgu godt nok underligt at andre motorbåde så må sejle på den strækning? Personligt ville jeg da heller rendes over af en vandscooter end en skrue på en motorbåd. Og har da også svært ved at se argumentationen, hvis man altså sejler de max. 5 knob man må indenfor 300 meters zonen.

Jeg og to andre kammerater sejlede Fyn rundt for et par uger siden. Vi sejlede også forb Svendborg på vejen over til Rudkøbing, og jeg kunne da ikke i min vildeste fantasi forestille mig at at det skulle være forbudt - før nu.

Nå, men det kan da være at det er ved at blive ændret. På siden: https://www.facebook.com/vandscootere kan man læse at flere politikere godt kan se at reglerne er lidt for stramme, og at man vil kikke på bekendtgørelsen.

Kommentér på:
Vandscooter / Jet-Ski uden hjerne!!!

Annonce