Bådtrailer?? {{forumTopicSubject}}
Jeg står lidt i en forvirring?!
For et års tid siden købte jeg en 14 fods båd med en 500 kg trailer af en gammel mand.
Han fortalte mig at det ikke var nødvendig at omregistrere den da det kun var en 500 kg, men fik papirerne med på den...
Har nu solgt båden og beholdt traileren da Jeg har købt ny båd...
Tænkte på at få den omregistreres alligevel, men kom så til at kigge efter på trailerens mærke plade og den sagde 710 kg..
Finder så ud af at serienummer på trailer og papirerne overhovedet ikke passer sammen... men nummerpladerne passer med det der står på registreringspapirerne..
Tror at jeg har fået de forkerterte registrerings papire!?!?
Har prøvet at kontakte ham jeg købte den af, men han er desværre død...
Hva gør man lige i den situation??
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoej_side&_nfls=false
Og her.
https://stelnummer.info/
Uanset hvor meget en trailer må laste, ja så skal den omregistreres ved salg.
Hvis ikke ovenstående link melder om en stjålet trailer, ja så ville jeg nok gøre som Jens beskriver under "svage sjæle".
jul 2009
Følger: 1 Følgere: 10 Emner: 13 Svar: 141
Desuden skal traileren jo synes uanset og det er nok ikke første gang synsmanden har set et fusket stelnummer og desuden vil stelnummer så ikke passe med trailermodellen i systemet, det er dum vej at bevæge sig af. Desuden er dokumentfalsk noget, der giver et plet på straffeattesten.
Du ansøger om en registreringsattest ved SKAT. Det koster 100 kr. at sende ansøgningen. Jeg gjorde det med en bådtrailer, hvor tidligere ejer ikke havde omregisteret den da han selv købte den for 12-13 år siden og reg attesten i mellemtiden var bortkommet for ham.
Det tog 14 dage og jeg var herefter den retmæssige ejer af traileren og efter syn kunne jeg omregistere den med den oprindelige nummerplade.
I dit tilfælde ville jeg undlade at nævne at der er fusket med falsk nummerplade og reg attest, men bare ansøge ud fra stelnummer med forklaring om at du har købt en trailer, hvor tidligere ejer ikke selv fik omregisteret den.
mar 2018
Følger: 36 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 1
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 39 Både: 5 Emner: 12 Svar: 1.111
Er det sådan en man køber kan der ikke komme plader på den, eller søges om det
Jeg har engang været ude og kigge på trailer, hvor manden havde taget lygtebummen fra en anden trailer, og sat den over på en ophaler vogn.
Den ligner jo en bådtrailer, og man kan ikke se forskel.
Den går ikke.
aug 2008
Så spare du dig selv tid på at finde ud af hvad der er fusket med
Der er jo masser til salg med plade og papir iorden.
jul 2009
Følg nu min metode før du farer ud og køber en gammel bådtrailer med papirer til alt for mange penge
aug 2008
Så derfor køb noget der er med plade på, og hvor stel nr passer til nr pladen.
Så er den iorden
jul 2009
Han har jo allerede en trailer, derfor min kommentar.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 28 Emner: 20 Svar: 475
nov 2009
Følger: 1 Svar: 2
jan 2017
Følger: 13 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 2 Svar: 62
Kontakt skat og dig det som det er. Du har købt en trailer med manglende papirer og sælger er død.
Sidst jeg gjorde det, skulle jeg have underskrift fra de efterladte/boet på at jeg havde købt den.
Da de formaliteter var på plads, kom den nye reg. attest hurtigt.
Bådtrailer??