1.672 visninger
|
Oprettet:
Større motor i båden {{forumTopicSubject}}
Har tænkt en del på at bytte min 3.0l motor ud, med en 4.3. mpi. da jeg godt kunne tænke mig noget mere power. Hvor meget skal jeg mere skifte ud end motoren, for at få det til at virke ? nogen der kan anbefale, et sted/hjemmeside hvor man kan skaffe motoren til en rimelig pris? hvad kan man få for en 3.0l motor fra 87nyrenoveret i 2009.?
håber der sidder et klogt hoved derude, der kan hjælpe mig.
God Jul og godt Nytår
Mvh
Kristian
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 317
maj 2008
Følgere: 46 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.037
Hvis du kan fremlægge skriftlig dokumentation på motorrenoveringen f.eks. i form af værkstedsfakturaer er du godt hjulpet. Har du ingen fakturaer på indkøbte reservedele/værkstedsarbejde, er der næppe mange, der vil betale meget for motoren. Langt de fleste købere forlanger en kompressionstest, inden køb af en brugt motor - som ofte udføres kompressionstesten imens køber ser på.
Motorfundamenterne i motorbrønden skal ændres. På din nuværende motor, er motoren ophængt to steder på transomen og eet sted forrest ved krumtapsremskiven. De to bagerste ophæng kan du bibeholde, men ved brug af V-motor, skal motorophængene monteres i siden på motorblokken og fastgøres til de langsgående vanger i motorbrønden.
Gearingen i drevet er sandsynligvis med udveksling 1.94:1 ( 20 og 24 tænder på kron- og spidshjul ). Afhængigt af den motor du vælger, skal gearingen i drevet passe til motorens kræfter.
1.81:1 ( 4.3 liter V6 )
1.62:1 ( 5.0 liter V8 )
1.47:1 ( 5.7 liter V8 )
Der findes følgende løsningsmodeller:
- Komplet drivlinie bestående af motor, transom og drev.
- Ny motor og ændring af gearing i dit drev.
En komplet drivlinie 4.3 liter V6 med transom og drev, kan købes i DK til omkring 90000,- kr
Der findes erstatningsmotorer til omkring 40000,- kr.
Afhængig af årgangen på dit gas/gearsystem, kan du være nødsaget til at dette skal skiftes for at passe sammen med en fabriksny drivlinie. Det koster i omegnen af 4000,- kr. incl. kabler.
Alle priser er baseret på, at du selv sørger for udskiftning af motoren evt. drivlinien.
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 22 Svar: 73
maj 2008
Følgere: 46 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.037
I runde tal bør du være sejlende for ca. 95000,- incl. moms
Undtaget i denne pris er omkostningerne til ændrede motorfundamenter og montering af hele molevitten.
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 4 Emner: 21 Svar: 59
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
Morten B - Man kan ikke umiddelbart svare på dit spørgsmål,.
Det kommer an på propellen?
Det kommer an på hvilken båd drevet sidder på?
aug 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 146
Større motor i båden