{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vedrørende profil
  • #1   16. nov 2009 2 ens motor

• #3   16. nov 2009 jeg vil give dig lidt ret i det du skriver men man får et godt bundtræk og motorene skal ikke yde nær så meget og man kan være heldig at kunne gå lidt op i stigning derudover syntes jeg der er noget over både med 2 stk påhængsmotor ser lidt vilder ud.
    jeg skal havde 2 stk 140 hk suzuki motor på

• #5   16. nov 2009 Det vil helt sikkert se fedt ud, men at 2 X 140 hk. skulle give bedre træk end 1 motor på samme antal hk. tror jeg ikke er tilfældet. De test jeg har læst viser at en motor altid er 2 overlegen på det område. Bådemagasinet testede i april 2 X 225 altså 450 hk. mod en på 350 på samme båd, selv med 100 hk. mere vandt 350 hk. motoren samtlige accelerationstest.

• #6   17. nov 2009 jeg glæder nig også til at teste resultatet for at se hvad effekt jeg for ud af det det skal lige siges at mit mål med dette er også det at jeg kan sejle på en motor når jeg vil sejle søndagstur og spare på brændsstof.

• #7   17. nov 2009 Du skal ikke regne med at kunne sejle på en maskine med mindre du kan trimme den anden op så den er ude af vandet.

Det stiller krav til dit styretøj, men kan du det vil det kunne lade sig gøre. Hvis ikke bremser den der er stoppet dig og forhindrer dig i at sejle stærkt.

2 maskiner vil altid give mere trækkraft end én på samme antal heste idet din trykflade i vandet er meget større med to propeller end med én. Det giver nødvendigvis ikke bedre acceleration. Det er to forskellige ting....

• #8   18. nov 2009 det bliver også spændende hvordan det hele kommer til at fungere som du også skriver vedr swtyring men laver et eller andet hvor styring til motorer kan slåes fra og til (måske) men tror nu ikke at det er så dårligt med 2 stk hvad angår fart accleration m.m har været på diverse amerikanske site og kikke og de skriver kun positive ting vedr twin vs single

• #9   18. nov 2009 men skriv endlig nogle indlæg da jeg som sagt ikke har så meget erfaring med dette

• #10   18. nov 2009 Hvis formålet med motorudskiftningen er bedre accelration og topfart, ville jeg altså vælge en motor. Suzuki DF 300 koster ca. det samme som 2 DF 140, men løsningen vil være langt nemmer og billiger at montere, og ca. 100 kg. lettere plus 20 hk. mere. Benzinudgiften vil være bedre, og omkostninger til service tæt på det halve. Dit bracket ser dog lidt smalt ud til så stor en motor..??

2 x 140 hk. vil se fedt ud, men en 300 hk. V6er er også fed og ikke noget man ser hver dag.

• #11   20. nov 2009 ja morten du har ret at med en 300 hk ville være optimalt men de 2 stk 140 hk har jeg fået til en god pris og kunne ikke sige nej.

Kommentér på:
vedrørende profil

Annonce