1.500 visninger
|
Oprettet:
Vinter konservering uden drev? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen, nogen der ved om man kan få konserveret motoren uden drevet er monteret?
Altså få noget køler væske kørt igennem på en eller anden måde! Håber i kan hjælpe.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 112
Eller få monteret en skylle studs, til at skylle motoren efter med. Den burde også kunne bruges til at få skyllet igennem med kølervæske.
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 2 Svar: 4
Ja og tak for svarene.
nov 2004
Følger: 15 Følgere: 16 Emner: 11 Svar: 240
Derfor, find en kraftig lænsepumpe, en slange op til hullet i transom'en, bland en balje kølervæske, smid pumpen i, tænd den og start motoren. Du stiller baljen under transom'en, så ryger det derned i igen, når det kommer ud.
nov 2004
Ideen med kontraklappen er at den skal forhindre at vand kan slå baglæns ind i motoren. Så vidt jeg husker, er den der sidder i din motor en type som lukker stramt til og først kan lukke op, når motoren er i gang.
Andre motorer har en klap der vipper let, på et stykke rundjern og derfor godt kan lade vand passere ud, uden motoren er startet.
aug 2009
Tak for din info, tror også at min motor skal være igang for at kunne ta vandet. Vil du mene at der er for meget tryk på en alm. vandhane med en haveslange på og så ind i hulet på transomen? Det har jeg altså gjort flere gange nu her hvor jeg har haft den startet op uden drev!
nov 2004
Men vær opmærksom på det med kontraklappen, altså start motoren ret hurtigt efter du har tændt for vandet. Så er den åben og vandet kommer ud.
Måske mangler klappen delvist, de går til med tiden. Så sker der ikke noget.
aug 2009
Mange tak for svaret.
Vinter konservering uden drev?