{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd søges til køb af lille speedbåd.
  • #1   19. okt 2009 Du når højeste hastighed men et catamaran eller trimeran skrog. Jeg syntes du skal se efter en Limbo 14 den har W skrog som har lidt af de samme egenskaber som en cat. Har selv haft et par Limboer, de går tæt ved 30 knob med 25 HK, skal det være en speedbåd findes de også med lang snude (Speed). Den flade bund gør at båden slår i bølger, men det vil du opdage at de fleste både i den størrelse gør.

    (link fjernet)

    Der står en nyere (speed) uden motor på dba.dk
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62392765


  • #2   19. okt 2009 Hvis du skal sejle i vesterhavet med bølger skal du nok vælge en større båd smiley

  • #3   19. okt 2009 morten - jeg er uenig. ingen tvivl om W skrog er vildt godt. limboer er vildt fede men de kan bare ik rigitg bære noget motor. min er også 14 fod som den limbo du foreslår og de kan sku næppe følge med min.

    lars - det du skriver modsiger hinanden. hvis du vælger en båd med en V-bund med meget bred V-form. altså en hvor graderantallet i vinklen er høj for du høj topfart men samtidig vil båden var meget usabil i bølger.
    vælger du en båd med dyb V for du en båd der skærer sig gennem vanden og derfor har nemmere ved at tage bølger. ik dermed sagt at sådan en ik kan sejle hurtigt!

    tag min båd Fx den kan godt klare bølger men der er bare ik ret meget sjov i det.

    hvis jeg var dig ville jeg finde et andet sted at sejl eller overveje noget andet end speedbåd


  • #4   19. okt 2009 vesterhavet er ikke nogen legeplads for små både vælg en 5,5 - 6,5 meter rib. det dur i bølger

  • #5   19. okt 2009 M B - Er ret sikker på jeg kan få en Limbo 14 til gå fra en Fletcher 14 hvis begge har 25 - 30 hk. på hækken. Limboen når ret nemt 30 knob med hurtig accelration. Over 30 knob begynder W-skroget at få tendens til vobel "chinewalk" så det giver ingen mening at sætte større motor på.

    Lars - syntes egentlig også det er et lidt forvirrende spørgsmål smiley

    Heriette har nok ret, hvis du vil have en lille båd og samtidig sejle i store bølger, så kik efter en RIB, den flyder fint selv om de bliver fyldt med vand og motoren vil stadig være over vandet, og det lille cockpit er tømt for vand på et par minutter.

    Du kan dele RIBène op i 2 typer De hurtiggående, der sætter høj fart og leg i bølger højest, der er ikke unormalt at en sådanne RIB med langt skarpt skrog og smalle pontoner går over 80 knob. Den anden type er bredere og har store tykke pontoner, og kan laste rigtig meget i forhold til størrelsen, men det går ud over farten og komforten i høje bølger.



  • #6   19. okt 2009 Nu bor vi ved vesterhavet,så det er der,der vil blive sejlet mest,og der vil kun blive sejlet når der er vejr til det,altså ikke i store bølger.
    Nu har jeg en seadoo rxp med et komplet Riva stage 3 kit ,og den sejler ok fint i bølgerne,men kunne godt tænke en lille speedbåd der har et skrog der ligner seadoo's,og som vi kan være en voksen og et barn i,seadoo'n dur ikke til 2 personer.


  • #7   19. okt 2009 morten - det er da helt sikkert os rigtig nok men...

    1: hvis du alene går efter fart har fletcheren noget mere potentiale. min chinewalk ved omkring 40 knob. og det er uden den store motoropsætning.

    2: en fletcher ville være latterlig med 30hk. ingen ide i det da den er tilegnet ca 60 hk


  • #8   19. okt 2009 M B - du har helt ret, men troede trådstarter ville have noget der kunne flytte sig med beskeden motorkraft, men kan godt se når Lars K nu skriver han normalt sidder på sådan en raket, er det nok ikke lige en Limbo han skal have smiley

    Der findes flere mærker der har lavet 14 fods der kan håndtere store motorer i stil med Fletcher 14, kig fx også efter Global Sabra og Mustang Shakespeare, Sidst nævnte produceres stadig og kan købes for ca. 20.000 dkr. inkl. fast tank under fordækket.


  • #9   19. okt 2009 Jeg havde nok regnet med der kunne findes en speedbåd i den størrelse der kunne tåle lidt mere end 25-30 hk,teknikken har jeg rimelig styr på,men ved ikke så meget om div skrog typer,og hvilke der egner sig bedst til høj fart og en smule bølger.
    Seadoo'n holder sig lige under de 130 km/t (gps)på en forholdsvis vindstille dag,jeg har ingen forventninger om og kunne finde et skrog der ville kunne klare,men det skal dog kunne bære en motor vægt på de omkring 100-125 kg.


  • #10   19. okt 2009 Lyder som om du skal finde en båd med dyb eller Modificeret V bund. Det første bliver nok svært da en sådanne konstruktion kræver en længde på minimum 17 - 20 fod hvis der skal være plads til mere end 1 - 2 personer.

    Dyb V bund er kileformet fra stævn til agter. Dette giver den blødeste sejlads i bølger fordi skroget skærer som en kniv gennem vandet i stedet for at banke. Derfor er dette design populært til off-shore motorbåde. En ulempe ved det dybe V er en større dybgang, som gør det mindre egnet til sejlads på lavt vand og giver mindre stabilitet ved langsom fart eller stilleliggende. Eftersom det dybe V gør mere modstand end en flad bund, skal der flere hestekræfter til at nå samme fart.

    Modificeret V bund er det mest almindelige skrog til mindre både fordi det kombinerer nogle af de bedste egenskaber ved de andre former. Det fladere agterskrog giver god stabilitet og giver høj hastighed, i lighed med den flade bund. Det dybe forskib kløver bølgerne, giver en blødere sejlads og kaster vandsprøjt ud til siderne. Som ved de fleste kompromisser er "modificeret V" ikke bedst i alle situationer, men det er en god løsning til allround familiesejlads.


  • #11   20. okt 2009 Modificeret V bund er det mest almindelige skrog til mindre både fordi det kombinerer nogle af de bedste egenskaber ved de andre former. Det fladere agterskrog giver god stabilitet og giver høj hastighed, i lighed med den flade bund. Det dybe forskib kløver bølgerne, giver en blødere sejlads og kaster vandsprøjt ud til siderne. Som ved de fleste kompromisser er "modificeret V" ikke bedst i alle situationer, men det er en god løsning til allround familiesejlads.



    Hvilken typer speedbåd har denne modificeret V bund?,Er det fletcher, Mustang og nævn gerne flere,og gerne links med den type skrog der er tilsalg, jeg har været igennem dba,guloggratis,blocket.se,boatshop24.com og selvfølgelig markedet herinde,det skal helst være et projekt uden motor,styrring osv da jeg har en helt speciel plan med båden.


  • #12   20. okt 2009 Ja de nævnte både har den modificeret V bund, men dybden og hvor langt V går tilbage før det flader ud varier.

    Kan du gå lidt op i størrelse på båden vil der være flere interessante modeller at vælge. Ud over de nævnte speedbåde i 14 fods klassen kan du også kikke lidt efter en Sims Super, en virkelig fed båd men måske med lidt lav og kort snude til vesterhavssejlads.

    Og hvad er bugtet? Og fortæl da lige hvad den plan går ud på smiley


  • #13   20. okt 2009 Budgettet til indkøb af skrog er ikke stort,men jeg er dog villig til og putte mange penge i projektet,hvis jeg fortæller det ryster i da først på hovedet af mig smiley Men jeg kan dog afsløre at hele projektet kommer til og afhænge af EF-domstolens afgørelse vedr. sejlads med jetski/vandscooter,og hvis de godkender sejladsen så laver jeg det om til en sej lille speedbåd til min søn.

  • #14   20. okt 2009 Gætter på du vil bygge en vandjetmotor i skroget, har set det før bla. er der en fra galleriet her der har bygget 2 x 55 hk. i en Limbo 12, en motor i hvert "skrog". Altså 110 hk. til 80 kg. båd der er godkendt til 15 hk. smiley

    Kan desværre ikke lige finde den i galleriet da den ikke ligger under Limbo.


  • #15   20. okt 2009 Du er ikke helt skævt på den,jeg skærer dog ikke rxp'en midt over før det officielt er forbudt,og det blir først afgjort ved den sag der pt. lige hos EF-domstolen ( http://www.rigsadvokaten.dk/media/RI_11-2009.pdf )

    Men her er en nordmand der har taget skridtet,jeg vil dog ikke til og starte helt på nul,så jeg køber mig til et egnet skrog. smiley

    http://greenhulk.net/forums/showthread.php?t=77896


  • #16   20. okt 2009 Det kan blive et rigtig spændene projekt, hvis det ender med det så husk at tage en masse billeder og holde os underettet smiley

  • #17   20. okt 2009 Er der nogen der har projekt til og stå,eller kendskab til et,så er jeg meget interesseret,kunne blive et sjovt projekt,men først skal de bygges turbo på rxp'en,mangler kun ganske få dele.

  • #18   20. okt 2009 Det lykkeds mig at finde ham der har lavet den vilde limbo 12 http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=865

  • #20   20. okt 2009 Ja noget i den stil havde jeg forestillet mig,har dog nok i den ene motor.
    Har kigget lidt på en speedbåd kaldet Brømo,med nok forstærkninger de rigtige steder,ville den så kunne bruges?


  • #21   21. okt 2009 Brømo er en fin speedbåd med godt V-skrog, bygget i brøndby for mange år siden. priserne ligger som regel på omkring 5000 kr.

    Brømo er en forkortelse for Brøndby Motor, som var en OMC forhandler samme sted. Far og søn levede og åndede for både, men de er for længst historie. Der blev lavet Brømo'er er flere størrelser - vist op til 19' og de blev fremstillet til race.

    14 fods modellen, der vejede 80 kg. Går 50 knob med en 50 hk. på hækken, så det er underholdende.

    Formene har været i brug mange steder og der findes nok lige så mange varianter som der findes opskrifter på frikadeller.

    I dag findes både som Winrace m. fl., i samme stil.

    Den mest kendte har ret lille cockpit, 2 ikke alt for store personer kan lige sidde der. Man sider ret langt bagud i båden tæt på motorbrønden, tror det bliver svært at finde plads til at bygge motoren i båden uden at gå ind i cockpitet.


  • #22   21. okt 2009 Motoren er ca 100 cm lang og total længde på motor og drev er ca 150 cm,men drevet skal delvis være udenfor skroget så jeg får placeret vandindtaget så langt bagud så muligt,så hvis jeg kan finde en hvor der ca er 120 cm bag sæderne,og er der plads til en voksen og et barn ville det være perfekt.

  • #23   21. okt 2009 Jeg er da heldigvis ikke den eneste der fået den "tåbelige" ide i Danmark.. smiley http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3784

  • #24   21. okt 2009 Fed båd, men motoren ser ud til at fylde lidt mere ind hvad der er plads til i en Brømo, tror du skal finde en speedbåd med bagsæde, og så ofre det for at få god plads, det vil også efterfølgende lette arbejde på motoren.

  • #25   24. okt 2009 Så er der købt speedbåd til projektet,en Labrador 143,og bunden passer perfekt med Seadoo's bund,så tak for div råd.
    Jeg opretter en ny tråd når jeg kommer igang.


  • #26   25. okt 2009 Lyder som et fornuftigt valg, med den lille Labrador -minder meget om de både der ellers er blevet nævnt i tråden.

    Glæder mig til at følge projektet smiley


  • #27   26. okt 2009 Ombygningen kan også følges her indtil jeg kan oprette den herinde.
    http://greenhulk.net/forums/showthread.php?t=110439


Kommentér på:
Råd søges til køb af lille speedbåd.

Annonce