{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

X TØSEN 1960

5.736 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen båd er oprettet og stemt ind. Opret din egen båd

Steffen S
| 35 år | Oprettet: 25. dec 2006


X TØSEN

Årgang:
1960
Type:
Glasfiberbåd med lille kabine hvor der er plads til 2 voksne mænd kan overnatte.
Drivkraft
20 HK Evinrude med elstart årg 90-95
Størrelse
5,80 meter lang

2,00 meter bred
Interiør
Råt træ!

Skal laves om, så kabinen bliver lidt større.
Ekstraudstyr
Fendere, sejlerveste, ekkolod, årer, fiskegrej, elmotor og en bådtrailer (ikke indreg.)
Bemærkninger
Den har ikke været i vand i de sidste 5 år. Den er heller ikke blevet passet i de sidste 5 så den trænger til en kærlig hånd!

- STATUS -


18. Feb
Var så heldig at en gammel bådbygger og marine mekaniker forbarmede sig over mig og lavede et gratis service på min motor, så den bare spinder som en mis.

24 feb:
Så er renoveringen lige så småt gået igang. HAr pillet de fleste ting af, så jeg snart kan få gjort klar til malingen.
Kommentér på:
X TØSEN
  •   24. feb 2007 hey..
    det er et flot skib!

    og det bliver i sær flot når du bliver færdig og held og lykke med dit projekt!


    Mathias


  •   19. feb 2007 Mange tak
    Vi har bugt delvis glasfiberspartel til de større revner ellers her vi brugt isopon da det er nammere at slibe i..

    Malingen er noget der hedder brightside fra marineparts.dk


  •   16. feb 2007 Bund
    Pladen jeg ligger oven på spanterne, bliver blot malet og beklædt med dæksbelægning(limet på), der er ingen grund til at pakke den ind i glasfiber, da det er inde i hahytten, så det vil aldrig regne på den, og den kan pilles op hvis den trænger til at blive udskiftet. Bundrammen pakkes ind i glasfiber for at forhindre råd, i tilfælde af at der står bare en lille smule vand og skvulper rundt.


  •   14. feb 2007 Bund
    Jeg sætter spanter i bunden som står lodret, dem pakker jeg fuldstændig ind i glasfiber så der ikke kan trænge vand ind i træet, derefter skruer jeg gulvet ovenpå spanterne, med nogle beslag, som er skruet på spanterne. Det vil sige at der er et hulrum under gulvet som der kan komme vand ind i, men når spanterne er forseglede sker der ikke noget ved det.

    Jeg installerer så en lænsepumpe dernede så man kan få det ud, og flere luger så man kan komme derned og inspicere. I min båd er der ikke nogen ide i at lave nogle hulrum, som er forseglede, da de vil blive forholdsvis små og ikke have den store opdrift hvis båden tager vand ind, det er mere velegnet på joller, hvor man kan lave nogle forholdsvis store rum der samtidig kan bruges som bænke.


  •   10. feb 2007 Projektet
    Jeg har godt tænkt på at oprette det herinde, men jeg glemmer hele tiden at tage billeder når jeg har lavet noget på den.
    Men jeg kan stadig nå at få taget nogle billeder da den ikke er blevet malet endnu.
    Jeg mangler også at finde et opvarmet sted hvor jeg kan male den.


  •   3. feb 2007 Bådbygning
    Hej Steffen
    Nej jeg er ikke bådingeniør men ganske almindelig kleinsmed. Men det er nu ikke så svært. Det er kun en stålkonstruktion og jeg havde prøvet at bygge en mindre stålbåd først. Det var jeg meget glad for at jeg havde gjort inden jeg byggede den store. Aptering og alle småtingene man skal have med er det værste.


  •   29. jan 2007 Div. svar
    Hey

    Det jeg har lavet i bunden kaldes faktisk ikke dørk, det er et andet ord for gulv. Det jeg har lavet er såmænd en bundramme som består af bl.a. spanter.

    Anyways, det er vandfast krydsfiner jeg har brugt, ikke støbeplade, jeg går ud fra at det er det der brune plade du mener.

    Bundrammen bliver pakket fuldstændig ind i glasfiber overalt. Lige midt på en plade er det ikke nødvendigt med mere end et par lag, det er blot for at forsegle. Men i hjørner får den minimum 5 lag, så den bliver stærk.

    Jeg bruger et "Sandvik" skrabejern til at fjerne malingen, der er et 50 mm bred skær som kan vendes, altså bruges to gange. Når der skal fjernes så meget materiale, som der skal når al malingen skal væk, vil jeg foretrække at skrabe, da man ellers skal skifte sandpapir hele tiden.

    Den originale gelcoat, som er inde under malingen, er så hård at når skrabejernet kommer dertil, kan det faktisk ikke mere. Ja ja, hvis man går fuldstændig amok, kan det da godt skrabes hul på. Man skal passe på ikke at "kæntre" skraberen, så laver den ridser, da hjørnerne på skæret er skarpe, de kan selvfølgelig slibes runde.

    Efter skrabearbejdet skal der så alligevel slibes, og selvfølgelig spartles først, det er man ikke fri for. Der er jo lidt skrammer i et gammelt skrov, som man lige så godt kan fjerne nu når hele skidtet skal males.

    Mvh Per


  •   10. jan 2007 Hej Steffen
    Det går såmænd ud på at få nogle timer til at gå og få en båd som vi syntes er ski... god og flot.
    Det er helt nyt for os sætte sådan en båd istand, men bare det at gå og udtænke alt det man gerne vil gøre ..... ja det er fedt.
    Jeg vil ønske dig held og lykke med dit skiv og kan love dig at hvis der er spørgsmål om et eller andet, så er det super bruger der er her på bådgalleriet de hjælper så det er en fryd.
    Mvh. Kim S


  •   8. jan 2007 Ej en Kegnæs
    Det er 100% ikke en Kegnæs 470, ej heller forgængeren dertil (jeg har selv haft begge dele). Men jeg har absolut ingen bud på hvad det er for et skiw! Held og lykke med projektet, der ligger mange timers hårdt arbejde foran dig! MVH frank


  •   7. jan 2007 ?
    Forresten er der nogle der har en anelse om hvilket mærke båden er?

    Den er vidst fra 1970'erne.. :S


Annonce